انتقال ادامه تولید سریال میلیارد دلاری «ارباب حلقه‌ها» از نیوزیلند به انگلیس

147

1400/5/22

16:39


استودیو آمازون اعلام کرد ادامه تولید نسخه تلویزیونی «ارباب حلقه‌ها»‌ را به انگلستان منتقل می‌کند تا به این ترتیب ضربه‌ای اساسی به صنعت فیلم و سینما در نیوزیلند وارد شود.

انتقال ادامه تولید سریال میلیارد دلاری «ارباب حلقه‌ها» از نیوزیلند به انگلیس

گروه سینمایی هنرآنلاین: مدیران آمازون که چهار سال پیش با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار حق تولید سریال «ارباب حلقه‌ها» را بر اساس مجموعه کتاب‌های جی‌آر‌آر تالکین از آن خود کرده بودند، با انتقال تولید این پروژه به انگلستان عملا بر ده‌ها میلیون دلار مشوق‌های مالیاتی در نیوزیلند چشم می‌بندند. آنها پیش‌تر سرزمین مادری پیتر جکسن، خالق نسخه سینمایی «ارباب حلقه‌ها» را از میان انبوه گزینه‌ها و نامزدهای میزبانی از تولید سریال برگزیده بودند.

جف بیزوس، رئیس و مدیر عامل آمازون پیش از این خواسته بود سریالی باشکوه و رویایی از کتاب‌های تالکین بسان «بازی تاج و تخت» ساخته شود و از این شبکه به نمایش درآید. گفته می‌شود خاندان تالکین از جدی‌ترین پشتیبانان منتقل شدن تولید «ارباب حلقه‌ها» به خاک انگلیس هستند، هر چند بر اساس متن قرارداد و موارد قانونی نمی‌توانند درباره لوکیشن و محل تولید این سریال پرهزینه و بزرگ اظهار نظر کنند و تصمیم بگیرند.

قرار است بیش از یک میلیارد دلار برای ساختن سریال «ارباب حلقه‌ها» هزینه شود و تا امروز رقمی در حدود ۴۶۵ میلیون دلار در تولید فصل اول هزینه شده است. ضمن اینکه روند تولید در نیوزیلند تا اوایل تابستان آینده در نیوزیلند ادامه می‌یابد و سپس فصل اول سریال دوم سپتامبر ۲۰۲۲ از تلویزیون آمازون روی آنتن می‌رود. جکسن سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» و در ادامه «هابیت» را در نیوزیلند ساخت و هزاران فرصت شغلی برای هموطنانش به وجود آورد.

مقام‌های اقتصادی دولت نیوزیلند گفته‌اند تولید فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها» دست‌کم برای ۲۰۰۰ نفر از فعالان صنت سینما و فیلمسازی این کشور فرصت شغلی فراهم کرده است. با اعلام انتقال پروژه به بریتانیا، آمازون دیگر نمی‌تواند از پنج درصد مشوق اضافی دولت نیوزیلند بهره ببرد و بیشترین میزان معافیت مالیاتی ۲۰ درصد خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو