قرص کلسیترا سوپرابیون و مهمترین مزیت های مصرف این دارو

قرص کلسیترا سوپرابیون و مهمترین مزیت های مصرف این دارو


منبع: آرگا

103

1400/5/22

20:14


در این مطلب شما را با یکی از مکمل های بسیار مکهم آشنا می کنیم که با استفاده از آن می توانید تعادل مواد معدنی را در بدن خود ایجاد کنید. داروی کلسیترا سوپرابیون را در ادامه برایتان معرفی می کنیم و همه چیز هایی که باید بدانید را مطرح خواهیم کرد.

قرص کلسیترا سوپرابیون و مهمترین مزیت های مصرف این دارو

دارو های شیمیایی علاوه بر عوارضی که دارند درمان کنندگی بسیار بالایی دارند و تا زمانی که پزشک از ضرورت آن ها اطمینان پیدا نکند برایتان تجویز نخواهد کرد. قرص کلسیترا سوپرابیون را در ادامه برایتان معرفی می کنیم.

اطلاعات قرص کلسیترا سوپرابیون

کلسیم یکی از موادی می باشد که برای بدن ضرورت بسیار زیادی دارد. این ماده می تواند به سلامت استخوان ها و دندان ها کمک کند و همچنین از بسیاری از بیماری ها شما را حفظ می کند. بدن و تمامی ارگان هایی که در آن قرار دارند نمی توانند این ماده را بسازند بنابراین بدن باید آن را از غذا های مصرفی و یا مکمل ها و داروها تامین کند زیرا بسیاری از فعالیت های بدن وابسته به این ماده معدنی است. کلسیمی که یک فرد بزرگسال باید استفاده کند با آن چه که یک فرد کوچک استفاده می کند تفاوت بسیار زیادی دارد. بنابراین بهتر است در خوردن مکمل ها به وضعیت خود دقت کنید.

بزرگسالان روزانه ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و زنان و مردان بالای ۵۰ سال ۱۲۰۰ میلی گرم در روز باید از کلسیم استفاده کنند و اگر نتوانند این مقدار از کلسیم را با مواد غذایی به بدن برسانند پزشک برایشان دارو و مکمل تجویز می کند. قرص کلسیترا سوپرابیون یکی از دارو های تجویزی پزشک می باشد که دارای کلسیم سیترات بوده و می تواند به کاهش آسیب های ناشی از کمبود کلسیم کمک کند.

موارد استفاده از این دارو

دارو های مکمل برای برخی از افراد توصیه می شود و بهتر است بدون اجازه پزشک خود از آن ها استفاده نکنید. این دارو برای افرادی که پوکی استخوان دارند، افرادی که دوران بارداری و شیردهی را سپری می کنند، افرادی که دچار کمبود کلسیم هستند به شرطی که سن آن ها بالای ۱۴ سال باشد و افراد سالمند مناسب می باشد.

مزیت های داروی کلسیترا سوپرابیون

مهمترین مزیت های دارو

قرص کلسیترا سوپرابیون یکی از دارو های مکملی می باشد که دارای فواید بسیاری است و شما می توانید با استفاده از آن بسیاری از مشکلات خود را حل کنید. در ادامه تمامی این مزایا را برایتان بیان خواهیم کرد.

جذب بیش تر

این کپسول علاوه بر کلسیم دارای سیترات نیز می باشد که جذب کلسیم را چندین برابر افزایش می دهد و شما می توانید به خوبی از آن استفاده کنید. سیتراتی که با کلسیم همراه می شود برای بسیاری از سالمندان و افرادی که دارای اسید معده کم تری هستند مناسب است زیرا این دارو نیازمند به اسید معده برای جذب شدن نمی باشد و به راحتی این عمل صورت می گیرد و همین امر موجب می شود تا افراد از خطر سنگ کلیه در امان بمانند.

دارای ویتامین های مهم

همانطور که می دانید ویتامین دی از مهمترین ویتامین هایی می باشد که برای بدن ضروری و مفید است و در این روز های کرونایی می توانید با مصرف مناسب ویتامین دی از این ویروس منحوس در امان بمانید. بدن برای جذب کلسیم نیازمند این ویتامین است و اگر بدن شما کمبود ویتامین دی داشته باشد نمی تواند از رژیم غذایی سرشار از کلسیم بهره ای ببرد و در نتیجه کلسیم ها بدون جذب شدن از بدنتان خارج می شود. این دارو دارای مقدار مناسبی از ویتامین دی نیز می باشد که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

استحکام استخوان ها با کلسیترا سوپرابیون

استحکام استخوان ها

از دیگر مزایای این دارو می توان به تراکم بالای مواد معدنی آن اشاره کرد. در واقع این دارو دارای مواد بسیار مهمی همچون مس، منگنز، زینک و ویتامین های دیگری می باشد که برای سلامت استخوان ها بسیار مهم اند و می تواند باعث استحکام آن ها شود.

عارضه های کم تر

قرص کلسیترا سوپرابیون عارضه های بسیار کمی تری نسبت به سایر داروهای کلسیم دارد و از نظر گوارشی مشکل بسیار زیادی برایتان ایجاد نمی کند. اگر بعد از خوردن قرص های کلسیم عارضه های گوارشی پیدا می کنید این دارو به شما کمک می کند تا بتوانید با خیال راحت از آن استفاده کنید.

عدم تداخل با برخی داروها

داروی کلسیترا سوپرابیون از جمله داروهایی می باشد که با جذب آهن تداخلی ندارد و زمانی که شما از آن استفاده می کنید برخلاف سایر داروها آهن در بدنتان بدون هیچ مشکلی جذب می شود برای همین هم خانم های باردار و شیرده به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

قرص کلسیترا سوپرابیون

موارد منع مصرف

بسیاری از مکمل هایی که استفاده می کنید برای خانم های باردار و شیرده مضرند در صورتی که این دارو هیچ مشکلی برای آن ها ایجاد نمی کند و تمامی افراد بالای ۱۴ سال می توانند از آن استفاده کنند. تنها موارد منع مصرفی این دارو در ارتباط با بیمارانی می باشد که مشکل حاد کلیوی دارند و دیالیز می شوند. بهتر است این افراد اصلا از دارو های کلسیم دار استفاده نکنند زیرا مشکل آن ها حادتر خواهد شد.

تداخل دارویی

کلسیترا سوپرابیون از داروهایی می باشد که با جذب آهن تداخل ندارد و می توانید از آن به راحتی در زمان بارداری استفاده کنید ولی یک سری تداخلاتی دارد که می تواند اثرات دارو های دیگر را کم و زیاد کند. تداخلاتی که با این دارو ایجاد می شود عبارتند از :

  • آنتی بیوتیک ها
  • دارو های مسکن مانند استامینوفن، ژلوفن و …
  • دارو های ضد التهاب
  • دارو های مناسب برای پوکی استخوان

نکته : یادتان باشد که این دارو ها باید با فاصله ۲ الی ۴ ساعت مصرف شوند در غیر این صورت ممکن است مشکلات زیادی برای مصرف کننده ایجاد شود.

تداخلات کلسیترا

نحوه مصرف

استفاده از این داروی کلسیترا سوپرابیون بسیار آسان می باشد و شما باید روزانه دو عدد قرص را به همراه آب میل کنید. سعی کنید آب کافی بخورید تا جذب این قرص ها بهتر صورت بگیرد. یادتان باشد که استفاده بیش از حد از این دارو باعث مشکلات بسیار زیادی می شود و حتی ممکن است فرد دچار سکته مغزی شود بنابراین سعی کنید در خوردن این دارو اعتدال را رعایت کنید و اگر دوز زیاد مصرف کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی

با توجه به بررسی های انجام شده این دارو عارضه جدی برای فرد مصرف کننده ایجاد نمی کند ولی باز هم باید مراقب باشید و زمانی که از آن استفاده می کنید تحت نظر پزشک باشید زیرا مصرف بیش از اندازه از این دارو ریسک ابتلا به سرطان را چندین برابر افزایش می دهد.

قرص کلسیترا سوپرابیون

ترکیبات دارو

دانستن ترکیبات دارو به شما کمک می کند تا اگر به مواد خاصی حساسیت دارید آن را شناسایی کرده و داروی دیگری را جایگزین آن کنید. ترکیبات داروی کلسیترا سوپرابیون عبارت است از :

  • سیترات کلسیم در هر یک عدد قرص ۵۰۰ میلی گرم
  • ویتامین D3 در هر عدد قرص ۲۵۰ IU
  • منیزیم در هر یک عدد قرص ۸۰ میلی گرم
  • روی در هر یک عدد قرص ۷.۵ میلی گرم
  • مس و منگنز در هر یک عدد قرص ۱ میلی گرم

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو