مرد همسرکش در انتظار جلسه محاکمه

منبع: برترین ها

84

1400/5/23

08:46


مرد جوانی که همسرش را در جریان اختلافات خانوادگی به قتل رسانده است، به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

شرق: مرد جوانی که همسرش را در جریان اختلافات خانوادگی به قتل رسانده است، به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، متهم مدعی شد دست به قتل همسرش زد، چون دچار جنون آنی شده بود. رسیدگی به این پرونده از ۱۱ دی‌‌‌ ۹۹ آغاز شد. زن جوانی که مقابل خانه خواهرش رفته بود، با پلیس تماس گرفت و از کشته‌شدن خواهر ۲۴‌ساله‌اش به نام کوکب خبر داد.

با حضور مأموران پلیس در محل و آغاز تحقیقات جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیم بررسی صحنه جرم به بررسی آنچه اتفاق افتاده بود پرداخت. پلیس در گام بعدی خواهر مقتول را که با مأموران تماس گرفته بود، مورد بازجویی قرار دادند. او گفت: خواهرم و شوهرش حسام سه سال قبل با هم ازدواج کردند و حالا صاحب یک دختر د‌وساله هستند.

آنها مدتی است با‌ هم اختلاف دارند. مادرم ساعتی قبل با من تماس گرفت و گفت مادر‌شوهر کوکب با او تماس گرفته و گفته کوکب و حسام با‌ هم درگیر شده‌اند، حسام خانه را ترک کرده و در خیابان تصادف کرده است. او که نگران کوکب بود، از ما خواست تا به خانه کوکب برویم و اوضاع او را بررسی کنیم. مادرم از شنیدن این حرف شوکه شده بود؛ به‌همین‌خاطر من را مقابل خانه خواهرم فرستاد.

این زن ادامه داد: من هرچه در زدم کسی در را باز نکرد. من که نگران شده بودم، با کمک همسایه‌ها و با پیچ‌گوشتی در را باز کردیم و ناباورانه با جسد خونین خواهرم در آشپزخانه روبه‌رو شدیم. وسایل آشپزخانه شکسته بود و کنار جسد خواهرم یک هاون و یک کارد خونین قرار داشت.

من در جریان بودم که خواهرم و شوهرش با هم دعوا دارند. مدتی بود که اختلاف آنها شدت گرفته بود. خواهرم می‌گفت شوهرش اعتیاد دارد و از اینکه زندگی‌اش تحت تأثیر اعتیاد شوهرش قرار داشت، خیلی ناراحت بود. زندگی خصوصی خواهرم تحت تأثیر کارهای شوهرش قرار گرفته بود. آنها بارها با هم دعوا کرده بودند اما این را که حسام بخواهد این‌طور خواهرم را کتک بزند، هرگز تصور نمی‌کردم. عصر همان روز پلیس متوجه شد حسام در یکی از بیمارستان‌های شرق تهران بستری شده است. او ادعا کرده بود در تصادف رانندگی آسیب دیده است؛ اما پس از ترخیص از بیمارستان به قتل همسرش اعتراف کرد و به بازسازی صحنه جرم پرداخت.

در این میان پزشکی قانونی علت مرگ کوکب را فشار بر عناصر حیاتی گردن اعلام کرد. پزشکی قانونی همچنین اعلام کرد کوفتگی‌های شدیدی روی بدن مقتول وجود دارد که نشان از درگیری شدید قبل از مرگ او دارد. همچنین آثار ضربات جسم سخت هم روی بدن او وجود دارد و جمجمه این زن به‌خاطر همین ضربات شکسته است. مأموران در ادامه مادر کوکب را مورد بازجویی قرار دادند.

این زن گفت: مدتی بود دختر و دامادم با هم اختلاف داشتند و هفته قبل دخترم از خانه شوهرش قهر کرد و به خانه ‌ما آمد. او می‌گفت حسام به حشیش معتاد شده و مدام او را کتک می‌زند و فحاشی می‌کند. من و همسرم با او و حسام صحبت کردیم و با وساطت ما دخترم را به خانه شوهرش برگرداندیم؛ اما هرگز فکر نمی‌کردیم حسام دست به چنین جنایتی بزند.

من از او شاکی هستم و برایش مجازات می‌خواهم. حسام وقتی به خواستگاری دخترم آمد گفت عاشق او شده است و بدون کوکب نمی‌تواند زندگی کند. ما‌ هم به این ازدواج رضایت دادیم. ما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم او بخواهد فرزند ما را این‌طور جلوی چشم ما قربانی کند. من و شوهرم از خون دخترمان نمی‌گذریم؛ چون این قتل اتفاقی نبود و دخترم درباره شوهرش راست می‌گفت. حسام دخترم را شکنجه کرده و باید تاوان کارش را پس بدهد. ما قصاص می‌خواهیم. حسام ۳۰‌ساله نیز در بازجویی‌ها گفت: من و همسرم سه سال قبل با هم ازدواج کردیم و حالا صاحب یک دختر دو‌ساله هستیم.

من همسرم را دوست داشتم اما مدتی بود رفتارهای او تغییر کرده بود و عکس‌های بی‌حجابش را در فضای مجازی منتشر می‌کرد‌. سر همین موضوع مدتی قبل با‌ هم درگیر شدیم و من دختر دو‌ساله‌ام را به خانه مادرم بردم؛ اما پس از چند روز بار دیگر با کوکب آشتی کردم‌. متهم در تشریح جزئیات جنایت خانوادگی گفت: آخرین بار من و کوکب در خانه تنها بودیم.

نیمه‌شب بود که حشیش کشیدم و در ‌حال استراحت بودم که متوجه شدم کوکب با یکی از دوستانش تلفنی صحبت می‌کند. خیلی ناراحت شدم و گفتم تحمل نمی‌کنم زنم این ساعت شب تلفن دستش باشد و بخواهد با کسی صحبت کند. او به من پرخاش کرد و گفت به تو ربطی ندارد و اگر تو شوهر خوبی بودی مواد نمی‌کشیدی‌!

من عصبانی و با او درگیر شدم و او که عصبانی شده بود، لیوانی را به سمتم پرتاب کرد. همان موقع کنترل اعصابم را از دست دادم و با چاقو و هاون چند ضربه به سر و صورتش زم. وقتی روی زمین افتاد گلویش را فشار دادم. من در آن لحظه دچار جنون شده بودم و کنترلی بر رفتارم نداشتم. من بعد از مرگ کوکب خودزنی کردم اما به‌خاطر فرزندم به بیمارستان رفتم و به دروغ گفتم تصادف کرده‌ام.

بازپرس جنایی تهران بعد از ثبت اظهارات متهم و همچنین با توجه به دیگر شواهد و مدارک موجود او را گناهکار شناخت و برایش قرار مجرمیت صادر کرد. پرونده جنایت خانوادگی در‌نهایت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا به‌زودی به آن رسیدگی شود. این در حالی است که اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کرده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو