جوانسازی و زیبایی پوست صورت با بادکش درمانی

منبع: دلگرم

127

1400/5/23

10:36


جوانسازی و زیبایی پوست صورت با بادکش درمانی

بادکش صورت چیست؟

به گزارش دلگرم : بادکش یک روش درمانی است که در آن از فنجان‌های مکنده برای تحریک پوست و عضلات استفاده می‌شود. عمل بادکش می‌تواند روی صورت یا بدن انجام شود. این‌کار گردش خون را افزایش می‌دهد، به تسکین عضلات، ترمیم سلول‌ها و بازسازی ارگان‌های بدن کمک کند.

در جواب این سوال هم می‌توان گفت بله و هم نه. در واقع پایه هر دو آن‌ها براساس ترمیم است. اما هر کدام به روش‌های متفاوتی متفاوتی انجام می‌شوند.فنجان‌هایی که برای صورت استفاده می‌شوند کوچکتر و نرم‌تر اند. آن‌ها پوست را به آرامی از لایه‌های پایینی صورت جدا می‌کنند.

جریان خون را در آن ناحیه افزایش می‌دهد. بدون اینکه جای فنجان روی بدن باقی بماند باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. به مرور زمان این‌کار باعث زیبایی چهره و کاهش چین و چروک می‌شود.بادکش بدن، در درجه اول برای کاهش و آرام کردن درد کاربرد دارد. جای فنجان‌ها در مرحله اول روی بدن باقی می‌ماند.

عملکرد بادکش صورت چگونه است؟

عمل مکش، خون را به قسمتی از پوست که زیر فنجان قرار گرفته است، می‌کشاند. بافت اطراف آن را با خون تازه اشباع می‌کند و رگ‌های خونی جدید تشکیل می‌دهد. بادکش به علت حرکت مکانیکی روی پوست باعث ایجاد التهاب می‌شود. مکش عاری از هوا لایه‌های مختلفی از بافت‌های پوست را جدا می‌کند، و در نتیجه پارگی ایجاد می‌کند. بدن در واکنش به این التهاب آن ناحیه را غرق در گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها و سایر داروهای شفابخش می‌کند.

فواید بادکش صورت چیست؟

  • گردش خون و اکسیژن رسانی را تقویت می‌کند
  • پوست و بافت‌های همبند را تقویت می‌کند
  • سلول‌های پوست را تحریک می‌کند و باعث کلاژن سازی می‌شود
  • تنش عضلانی را کاهش می‌دهد

به همین دلیل به موارد زیر می‌انجامد:

  1. پوست را روشن می‌کند
  2. جای زخم‌ها، خطوط ریز و چین و چروک‌ها را کوچک می‌کند
  3. رفع افتادگی چانه، فک، گردن و خط گردن
  4. پف را کم می‌کند
  5. سیستم دریافت و جذب مواد مغذی را بهبود می‌بخشد

بادکش صورت راهی برای زیبایی

آیا پس از بادکش صورت کبودی باقی می‌ماند؟

در این نوع بادکش کبودی ایجاد نمی‌شود. با این حال، اگر فنجان بیش از حد در یکجا بماند، ممکن است باعث کبودی شود. تغییر رنگ می‌تواند در پنج ثانیه اتفاق بیفتد.

آیا بادکش صورت عوارض یا خطرات جانبی دیگری هم دارد؟

به‌طور کلی این نوع بادکش بی خطر تلقی می شود، اما ممکن است عوارض جانبی جزیی داشته باشد. معمولا در طول درمان یا بلافاصله بعد از آن اتفاق می‌افتد.

ممکن است این حالت‌ها را به‌طور موقتی تجربه کنید:

توجه کنید که بادکش روی صورت آسیب دیده و ملتهب که دارای جوش و زخم است نباید انجام شود.

آیا می‌توان در خانه بادکش صورت انجام داد؟

کیت‌های بادکش خانگی در بازار وجود دارند. اما بدون شک انجام این‌کار تحت مراقبت یک فرد حرفه‌ای آسان‌تر است. اگر به یک فرد متخصص مراجعه کنید؛ نه تنها به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری داشته باشید. بلکه انتخاب یک فرد حرفه‌ای می‌تواند تضمین کند که تکنیک‌های درمان به درستی پیاده شده است.

اگر تصمیم دارید بادکش را در خانه امتحان کنید، حتما از پزشک خود راهنمایی بخواهید. آن‌ها می‌توانند به هر سوالی که دارید پاسخ دهند و ممکن است یک کیت معتبر خانگی به شما معرفی کنند.

چگونه در خانه بادکش صورت انجام دهیم؟

انواع متفاوتی از کیت‌های بادکش وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. برخی از کاپ‌ها از پلاستیک سخت ساخته می‌شوند. در حالی که برخی دیگر نرم و پله‌ای مانند هستند. هر دو می‌توانند به یک اندازه موثر باشند؛ در نهایت به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. همیشه باید طبق دستورالعمل نوشته شده روی کیت عمل کنید.

مراحل انجام بادکش صورت در خانه:

1. صورت خود را بشویید و به آرامی خشک کنید.

2. به آرامی صورت را با دستانتان ماساژ دهید تا تنش اولیه آزاد شود.

3. مالیدن یک لایه سبک روغن روی پوست ریسک کبودی پوست را کاهش می‌دهد.

4. با استفاده از یک فنجان کوچک از روی چانه و اطراف دهان خود شروع کنید.

5. چند ثانیه فنجان را در جای خود نگه دارید و سپس به سمت بالا و محل جدید حرکت دهید.

6. در صورت لزوم فنجان‌های کوچکتر را با فنجان‌های بزرگتر تعویض کنید.

7. به این کار ادامه دهید تا زمانی‌که تمامی مناطق مورد نظرتان پوشش داده شود.

8. اگر از روغن استفاده کرده‌اید صورت خود را تمیز کنید و خشک کنید. در غیر اینصورت برای باز کردن منافذ پوست از اسپری آب گرم استفاده کنید.

توصیه‌های بادکش صورت

ممکن است بعد از اتمام کار متوجه قرمزی و سوزش جزیی شوید. نگران نباشید این نشانه طبیعی است و بعد از چند ساعتی از بین می‌رود. می‌توانید این‌کار را شب‌ها انجام دهید تا التهابات ناشی از آن تا صبح از بین برود.

کاپ‌های کوچک برای قسمت‌های حساس مثل زیر چشم و ابروها، امتداد بینی و ناحیه T و اطراف دهان مناسب‌ترند. کاپ‌های بزرگتر در قسمت‌های بزرگتر صورت مثل پیشانی، گونه‌ها و امتداد فک‌ها بهترند.

حتماً بخوانید:

۱۴ مزیت مفید کاپینگ تراپی (بادکش فنجانی) چینی

۱۴ مزیت مفید کاپینگ تراپی (بادکش فنجانی) چینی

کاپینگ تراپی چیست؟ مردم در دنیای مدرن نیز هنوز هم به دنبال درمان های سنتی هستند.بنابراین، جای تعجب نیست که کلینیک های زیادی وجود داردکه درمان های…

چطور می‌توانم یک مرکز خوب پیدا کنم؟

با انجام یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید یک مرکز مناسب برای بادکش صورت پیدا کنید. البته این موضوع به محل زندگی شما نیز بستگی دارد.پیش از جلسه اول یک جلسه مشاوره بگیرید. در مورد گواهی‌نامه آن‌ها، محل آموزش و اینکه چه مدت این روش خاص را کار کرده‌اند، پرس و جو کنید.

چه انتظاراتی باید از یک جلسه درمانی داشته باشم؟

تجربه کلی شما از درمان، کاملا به مرکز ارائه دهنده سرویس بستگی دارد.اگر مرکزی که به آن مراجعه کرده‌اید فقط خدمات بادکش صورت ارائه می‌کند، جلسه شما 10 دقیقه طول می‌کشد. اگر بادکش را با سایر روش‌های درمانی ترکیب کنند، جلسه درمانی شما 30 دقیقه یا بیشتر طول می‌کشد.

برای 10 هفته اول، یک جلسه درمانی در هفته را پیشنهاد می‌شود، و از آن به بعد ماهانه یک جلسه. برای ادامه دادن جلسات هم هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. شما باید با توجه به فعالیت‌های روزانه‌تان تعداد جلسات را تعیین دهید.

کلام آخر : بادکش صورت باعث گردش خون می‌شود. این روش به کاهش چروک و پف صورت کمک می‌کند. شما می‌توانید بادکش صورت را در خانه امتحان کنید. اما بهتر است برای جلسات اول به یک متخصص با تجربه مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند به هر سوالی که دارید پاسخ دهند. حتی می‌توانید مشاوره‌های دیگری را در مورد مراقبت از پوست از آن‌ها بگیرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو