طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با ورمیشل رژیمی با جو پرک گوجه فرنگی و کرفس با شیر با رب گوجه

سوپ گوجه فرنگی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه است که به عنوان یک پیش غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. این سوپ خوشمزه را می توانید در مجالس و مهمانی های خود جایگزین سوپ های تکراری کنید، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوجه فرنگی۵ عدد متوسط
پیاز۲ عدد متوسط
سیر۳ حیه
آب مرغ یا آب گوشت۱ لیوان
خامه (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
پاپریکا½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

دستور پخت سوپ گوجه فرنگی

مرحله اول

ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه نصف کره داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز داغ کاراملی و سبک شود، سپس سیرها را له یا رنده می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سیرها را حدی که عطرشان بلند شود تفت می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه پوست گوجه فرنگی ها را می گیریم و خردشان می کنیم، سپس به همراه آب مرغ یا آب گوشت به قابلمه اضافه می کنیم. اگر آب مرغ یا گوشت در دسترس ندارید می توانید از عصاره مرغ یا عصاره گوشت به همراه ۱ لیوان آب استفاده کنید.

مرحله سوم

حالا درب قابلمه را می بندیم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا مواد بپزند. پس از گذشت ۱۵ دقیقه نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید ادویه های ورد پسند خود را نیز به سوپ اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا با گوشتکوب برقی سوپ را به صورت پوره در می آوریم. اگر گوشتکوب برقی در دسترس ندارید می توانید سوپ را داخل مخلوط کن بریزید تا به شکل پوره در بیاید. پس از اینکه مواد سوپ را به شکل پوره در آوردیم باقیمانده کره را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

۵ دقیقه دیگر اجازه می دهیم سوپ روی حرارت بماند. حالا اگر تمایل داشتید می توانید خامه را هم به سوپ اضافه کنید که طعم خیلی خوبی به سوپ می دهد. در پایان سوپ را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان تست و جعفری خرد شده تزیین می کنیم.

نکات طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی

طرز تهیه سوپ گوجه فرنگی با قارچ

در صورتی که بخواهیم این سوپ خوشمزه را با قارچ درست کنیم، ابتدا قارچ ها را به خوبی می شوییم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه قارچ ها را درون یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود.

در این مرحله پس از اینکه آب قارچ ها به طور کامل کشیده شد، کمی کره یا روغن به تابه اضافه می کنیم و قارچ ها را به خوبی سرخ می کنیم. زمانی که خواستیم مواد سوپ را پوره کنیم، قارچ را نیز اضافه کرده و با دیگر مواد پوره می کنیم.