معرفی چند کتاب عالی برای نوجوانان

معرفی چند کتاب عالی برای نوجوانان


منبع: آرگا

650

1400/5/23

14:04


اگر نوجوان هستید و یا به دنبال کتاب هایی برای نوجوانان خانواده تان می گردید بهتر است این مطلب را از دست ندهید زیرا در این مطلب شما را بهترین کتاب های مناسب این سنین آشا خواهیم کرد.

کتاب خواندن فواید بسیار زیادی دارد و به شما کمک می کند تا بتوانید توانایی های خود را در روخوانی و بازسازی تصاویر در ذهن افزایش دهید. در واقع خواندن کتاب باعث آگاهی بیش تر شما می شود و می تواند شما را به یک فرد ثروتمند تبدیل کند. در ادامه قصد داریم به معرفی کتاب برای نوجوانان بپردازیم تا آن ها بتوانند با استفاده از کتاب هایی که مناسب سنشان می باشد ارتباط برقرار کنند و از این امر لذت ببرند.

کتاب برای نوجوانان

معرفی کتاب برای نوجوانان

کتاب ها از مهم ترین دوستان انسان هستند و به شما کمک می کنند که بتوانید شخصیتی آگاه و مفید برای خود بسازید. در واقع کتاب هایی که در سنین نوجوانی خوانده می شود جدی تر گرفته می شوند و در نهایت باعث می شوند شخصیت فرد خواننده کتاب تغییر کند و به خوبی گرایش پیدا کند. در ادامه کتاب هایی را برایتان پیشنهاد می دهیم که می توانید برای سنین بین ۱۳ الی ۱۸ سال از آن ها استفاده کنید.

کتاب بادبادک باز

این کتاب اثر خالد حسینی می باشد و پریسا سلیمان زاده آن را ترجمه کرده است و در انتشارات مروارید به چاپ رسیده است. این رمان بهترین رمانی است که به نوجوانان پیشنهاد می دهیم آن را مطالعه کنند زیرا می توانند با استفاده از آن با فرهنگ ملت دیگری آشنا شوند و رسم های آن ها را بشناسند. مجرا های اصلی این کتاب بین دو شخصیت امیر و حسن رخ می دهد. این دو تناقض های بسیاری با یک دیگر دارند زیرا یکی پسر ارباب می باشد و دیگری رعیت زاده است. در زمان های قدیم معمولا رعیت زاده ها باید جان خود را فدای فرزندان ارباب می کردند و مانند یک دوست و برادر در کنار آن ها می ماندند. این داستان درد و رنج های زیادی را برایتان بیان می کند و شما می توانید از جنبه های دیگری نیز به زندگی نگاه کنید و وسعت دید خود را افزایش دهید بنابراین خواندن این کتاب خالی از لطف نیست.

کدام کتاب ها برای نوجوانان مناسب اند؟

کتاب انجمن شاعران مرده

این کتاب به نویسندگی ان اچ کلاین باوم  و ترجمه زهرا طراوتی در انتشارات نیما به چاپ رسیده است. در این کتاب داستان چند دانش آموز بیان می شود که در شرایط سخت مدرسه ای معتبر درس می خواندند و با شرایط کنار می آمدند. در این مدرسه دانش آموزان برای راه یابی به دانشگاه های معتبر جهان باید خیلی سخت درس بخوانند ولی در این میان یکی از معلم ها دانش آموزان را با دنیا و معنای جدیدی آشنا می کند و این شروعی برای داستان انجمن شاعران مرده می باشد.

کتاب یاران حلقه

این کتاب به نویسندگی جی آر آر تالکین و ترجمه رضا علیزاده در انتشارات روزنه به چاپ رسیده است. سه گانه ارباب حلقه ها از معتبر ترین و شگفت انگیز ترین کتاب هایی می باشد که در قرن ۲۱ به چاپ رسیده است و افراد بسیار زیادی از آن استقبال کرده اند. نویسنده این کتاب بخش بسیار زیادی از کتاب خود را همزمان با جنگ جهانی دوم نوشت و توانست بهترین شکل از خشونت های آن زمان را به تصویر بکشد بنابراین با خواندن این کتاب می توانید تصویر سازی های زیادی درباره آن روز ها و خشونت هایی که علیه بشر صورت گرفته است را مشاهده کنید.

رمان های عاشقانه برای نوجوانان

کتاب النور و پارک

این کتاب به نویسندگی راول رینبو  و ترجمه سمانه پرهیزکاری در انتشارات میلکان به چاپ رسیده است. ژانر این رمان عاشقانه می باشد و در این رمان داستان عشق دو نوجوان با نام های النور و پارک بیان می شود. یادتان باشد که این رمان نوجوانان را برای ورود به دنیای بزرگسالی و جوانی آشنا می کند بنابراین سعی کنید این کتاب را برای نوجوانان خود تهیه کنید تا با خواندن آن ها درک بیش تری از موقعیت ها داشته باشند و بتوانند با این دوران بهتر کنار بیایند.

کتاب یک شب فاصله

این کتاب به نویسندگی جنیفر ای نیلسن  و ترجمه عادله قلی پور در انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. این کتاب نیز درباره دختری می باشد که در سن ۱۲ سالگی در جنگ بزرگ شده است. این کتاب فضای وحشتناک دوران جنگ را برای نوجوانان به تصویر می کشد و می تواند آن ها را با شجاعت آشنا کند. در واقع این کتاب از مفید ترین کتاب هایی می باشد که می توانید آن را به نوجوانان خود توصیه کنید.

منبع مناسب برای آموختن شجاعت نوجوانان کدام کتاب است؟

کتاب هری پاتر و سنگ جادویی

این کتاب از مشهور ترین کتاب های جهان می باشد. نویسنده این کتاب جی کی رولینگ و مترجم آن سعید کبریایی است و در انتشارات آوازنامه به چاپ رسیده است. این کتاب اولین جلد از ۸ جلد کتاب هری پاتر می باشد و توصیه می کنیم علاوه بر نوجوانان سایر افراد نیز این کتاب را مطالعه کنند.

نحسی ستاره های بخت ما

از عاشقانه ترین رمان هایی که می توانید آن را بخوانید نحسی ستارگان بخت ما می باشد. این کتاب توسط جان گرین نوشته شده است و تفاوت هایی را برای نوجوانان بیان می کند و داستان را به سمت تراژدی خاصی می برد. این کتاب بسیار جذاب است و شما با خواندن تنها یک صفحه از آن ترغیب می شوید تا سایر داستان را نیز بخوانید.

سیزده دلیل برای این که ….

یکی از کتاب های پرفروش این روز ها می باشد که نویسنده آن جی اشر و مترجم آن فرمهر امیر دوست است. این کتاب در انتشارات میلکان به چاپ رسیده است و خواندن آن به نوجوانان کمک می کند تا بتوانند اعتماد به نفس خود را در هر شرایطی حفظ کنند. در واقع این کتاب از این جهت برای نوجوانان مفید می باشد که می توانند رفتار های خود را بررسی کنند و ببیند که کوچک تین مسائل می تواند مشکلات و فاجعه های بزرگ تری را ایجاد کند بنابراین باید بیش تر مراقب تمامی گفته ها و رفتار های خود باشند تا تاثیرات مفی حرف هایشان زندگی دیگران را نابود نکند.

کتاب برای نوجوانان

چتر تابستان

این کتاب توسط لیزا گراف نوشته شده و نیلوفر نیکزاد آن را ترجمه کرده است. انتشارات پیدایش این کتاب را چاپ کرده است و شما می توانید به راحتی ترجمه آن را مشاهده کنید. این کتاب درباره احتیاط های بیمار گونه سخن می گوید که ما را از بسیاری از لذت ها منع می کند بنابراین شما می توانید با خواندن این کتاب علل یک سری از رفتار های خاص را پیدا کنید. در واقع این کتاب ما را با دنیای بسیار جدیدی آشنا می کند و با خواندن آن متوجه می شویم که زندگی آنقدر ها هم سخت نیست و با آسان گرفتن مسائل و مشکلات می توانیم زندگی با کیفیت تری داشته باشیم.

سالار مگس ها

این کتاب از سری کتاب های پر معنای ویلیام گلدینگ می باشد و حمید رفیعی آن را ترجمه کرده است. این کتاب در لیست برترین داستان های دنیا قرار دارد نوجوانان می توانند با خواندن آن درباره استقلال و چگونگی بدست آوردن آن تحقیق کنند. این کتاب روند خشونت و آشوب یک جمع ساده را به نوجوانان نشان می دهد و آن ها را وادار می کند تا روی کار ها و رفتار هایشان بیش تر فکر کنند و بیش تر در کار های گروهی کمک کنند تا بتوانند مشکلات را از پیش رویشان کنار بزنند.

درخت زیبای من

این کتاب به نویسندگی ژوزه مائورو ده واسکونسلوس و مترجمی مرضیه کردبچه در انتشارات شبگون به چاپ رسیده است و شما می توانید به راحتی آن را مطالعه کنید. داستان این کتاب درباره پسری ۶ ساله می باشد که اتفاق هایی برایش رخ می دهد و بیش تر درد و دل هایش را به پیش درخت پرتقالش می برد و بعدا با مردی آشنا می شود و داستانی جدید شروع می شود.

کتاب قصه های مجید برای نوجوانان مناسب است.

قصه های مجید

این کتاب به دست نویسنده ایرانی به نام هوشنگ مرادی کرمانی نوشته شده است و از بهترین کتاب هایی می باشد که می توانید آن را برای نوجوانان تهیه کنید. در واقع مجید شخصیت اصلی داستان می باشد و تقریبا بر اساس واقعیت های زندگی نوشته شده است. این کتاب می تواند اوقات فراغت نوجوانان شما را به خوبی پر کند و آن ها را به خواندن کتاب علاقه مند خواهد کرد.

بیرون ذهن من

این کتاب جذاب و خواندنی را آنیتا یارمحمدی ترجمه کرده است و نوجوانان می توانند به راحتی آن را مطالعه کنند. در واقع این کتاب داستان زندگی دختری ۳ ساله می باشد که هوش بسیار زیادی دارد و بیش تر از بقیه می فهمد. در این کتاب تا ۱۱ سالگی این دختر بچه را می خوانید و متوجه می شوید که افراد با وجود معلولیت هایی که دارند می توانند بسیار فراتر و با هوش تر از دیگران باشند بنابراین نگاه شما را نسبت به آن ها عوض می کند.

جایی که عاشق بودیم

نویسنده کتاب جایی که عاشق بودیم جنیفر نیون می باشد که فرانک معنوی این کتاب را به فارسی ترجمه کرده است و در انتشارات میلکان به چاپ رسیده است. شخصیت های اصلی این رمان توسط یک اتفاق خاص و شگفت انگیز با یک دیگر آشنا می شوند و نشن می دهد که روابط چگونه بر احوالات روحی انسان اثر می گذارند. این کتاب بعد از اولین چاپ مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت بنابراین خواندن آن می تواند به نوجوانان کمک کند تا بهتر از گذشته زندگی کنند.

کتاب های مناسب برای سنین 13 تا 18 سال کدام اند؟

فعلا خوبم

فعلا خوبم کتاب بسیار پر فروش نویسنده معروف گری دی اشمیت می باشد و شرایطی را بیان می کند که پسر بچه ای باید با شرایط جدید زندگی خود کنار بیاید. این پسر بچه پدر بیکار و برادری جنگ زده دارد و در مدرسه مشکلاتی برایش ایجاد می شود. این کتاب ژانر کمدی و تراژدی دارد و می تواند شما را مغلوب خواندن کند به طوری که چندین بار این کتاب را مطالعه خواهید کرد.

بچه های خاص خانه خانم پرگرین

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این خانه کاملا عادی می باشد و افرادی که در آن زندگی می کنند دارای یک نیروی خاص و عجیب می باشند. همه چیز این خانه عادی است ولی بچه های آن خاص هستند. این خانه معروف در جزیره ای دور افتاده و متروک قرار دارد و پسری ۱۶ ساله به دنبال خواستگاه پدرش وارد این جزیره می شود و داستان شکل می گیرد. نویسنده این داستان زیبا و خواندنی رنسام ریگز می باشد و پیمان اسماعیلیان آن را ترجمه کرده است. اگر به دنبال کتاب خاص و خواندنی برای نوجوانان خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم حتما این کتاب را برای آن ها تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو