طرز تهیه شیر برنج مجلسی برای 4 نفر

منبع: نیک شو

305

1400/6/26

23:14


طرز تهیه شیر برنج ساده برای 4 نفر

شیر برنج مانند فرنی یک دستر بسیار خوشمزه و مقوی است. به راحتی می توانید آن را درست کنید و در میان وعده ها از آن استفاده کنید.شیر برنج را می توانیدهم سرد و هم گرم نوشجان کرد.بعضی از افراد در وعده غذایی مثل صبحانه ، نهار و شام هم سرو می کنند.در ادامه با طرز تهیه آن بیشتر آشنا شوید.

 

مواد لازم برای طرز تهیه شیر برنج برای 4 نفر

شیر : 1 لیتر

برنج: 1 پیمانه

گلاب: 1/2 پیمانه

 

طرز تهیه شیر برنج ساده مجلسی

1. ابتدا برنج را از شب قبل خیس کنید.

 

نکته:

A. برای تهیه شیر برنج از برنج نیم دانه ایرانی استفاده کنید.

B. برای اینکه شیر برنج طبخ مناسبی داشته باشد باید دانه های برنج از هم باز شود تا مقدار آب و شیری که اضافه می کنیم پخته شود.

طرز تهیه شیر برنج مجلسی برای 4 نفر

2. سپس برنج را در قابلمه مناسبی ریخته و بعد حدود دو لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیایید .زمانی که آب آن نصف شد کم کم شیر را به آن اضافه کنید.و بعد صبر کنید تا بجوشد.

 

نکته: وقتی شیر را اضافه کردید شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد شعله را کم کنید.بعلاوه اینکه درب قابلمه را بردارید شیر برنج سر نرود.

طرز تهیه شیر برنج مجلسی برای 4 نفر

3. زمانی که برنج خوب پخته شد و احساس کردین غلیظ شده است کمی به آن گلاب اضافه کنید و کمی بعد از روی شعله بردارید و در ظرف مناسبی بکشید و با خلال پسته ، شکر و گل محمدی تزیین کنید.

 

نکته:

A. بعضی از افراد شیر برنج را با عسل و دارچین سرو می کنند.

B. اگر شیر برنج را با مربای گل محمدی و یا شیره تهیه می کنید پس به آن شکر اضافه نکنید.

C. برای گرفتن تلخی خلال بادام و خلال پسته آن را از شب قبل در گلاب و شکر خیس کنید.

 

نتیجه گیری:

تهیه این مدل دسرها کاملا سلیقه ای است و شما می توانید با آنچه خودتان دوست دارید سرو کنید.آیا شما شیر برنج درست کردید ؟ لطفا از تجربه ها خود در قسمت کامنت برای ما بازگو کنید تا بقیه دوستان هم از تجربه شما استفاده کنند.

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو