روستای برگ جهان لواسان

منبع: فوت و فن

123

1400/6/26

23:15


لواسان منطقه ای فوق العاده جذاب و دیدنی با جاذبه های گردشگری بسیاری است که مقصد محبوب طبیعت گردان و کوهنوردان به شمار می رود. همچنین به لطف آب و هوا و تنوع بالایی از انواع ویلاها و اقامتگاه های لوکس، لواسان از جمله مناطق لوکس اطراف تهران برای اجاره ویلا و سپری کردن اوقات فراغت است تا بهترین خاطرات سفر را برای گردشگران رقم بزند. یکی از جاذبه های دیدنی لواسان برگ جهان نام دارد که افراد بسیاری آن را میشناسند اما بخاطر فاصله قابل توجه تا لواسان و همچنین مسیری نسبتاً صعب العبور بخصوص در فصل زمستان، افراد کمی از این روستا بازدید می کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا روستای برگ جهان را بیشتر بشناسید.

روستای برگ جهان کجاست؟

شهرستان لواسانات یکی از شهرستان های بزرگ اطراف تهران است و مرکز این شهرستان، شهر لواسان می باشد که در گذشته های دور، تنها یک روستا بوده و رفته رفته به لطف آب و هوا و طبیعت جذابش، رشد و توسعه یافت و امروزه، گردشگری یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی این منطقه به شمار می رود. با اینکه لواسان به منطقه ای برای اجاره ویلا و سپری کردن اوقات فراغت در ویلاهای لوکس تبدیل شده است اما در این شهر و بخصوص مناطق اطراف لواسان، جاذبه های دیدین مختلفی وجود دارد که هرکدام جذابیت های خاص خود را دارد. در شمال شرق لواسان و شرق  روستای معروف افجه، روستای برگ جهان قرار دارد که دارای جاهای دیدنی جذابی هم بوده و اگر به دنبال منطقه ای بکر برای سفر و طبیعت گردی هستید، بی شک مقصد بسیار جذاب و خاطره انگیزی خواهد بود.

فاصله تهران تا روستای برگ جهان

برای دسترسی به روستای برگ جهان، می بایست ابتدا به شهر  لواسان برسید. از آنجایی که اکثر مسافران لواسان، مردم تهران هستند، برای دسرتسی به لواسان از شهر تهران کافیست از طریق اتوبان های ارتش با لشکرگ خود را به میدان سوهانک رسانده و هنگامی که وارد جاده لواسان شدید و بعد از پیچ و خم های خطرناک به لواسان رسدید، مسیر را تا انتهای بلوار امام خمینی (ره) ادامه خواهید داد تا در میدان بسیج، وارد جاده لواسان به سینک شوید. جاده لواسان به سینک شما را به روستاهای هنزبک، انباج و در نهایت به روستای افجه خواهد رساند. در روستای افجه هم مسیری وجود دارد که با استفاده از آن با روستای برگ جهان خواهید رسید.

شهر لواسان بطور کلی در فاصله یک ساعته از شهر تهران قرار دارد اما اینت رقم برای روزهای عادی هفته بوده و در روزهای آخر هفته و ایام خاص سال مانند تعطیلات چند روزه گاه به دو ساعت هم می رسد. از شهر لواسان تا روستای برگ جهان مسیری ۱۶ کیلومتری وجود دارد و نیم ساعت طول میکشد تا از لواسان به روستای برگ جهان رسید. در نهایت، اگر در میان جاهای دیدنی لواسان میخواهید از روستای برگ جهان بازدید کنید، میانگین دو ساعت در راه خواهید بود.

معرفی روستای برگ جهان

روستای برگ جهان از جمله روستاهای مرتفع شهرستان لواسانات است که ارتفاع قابل توجهی نسبت به سطح دریا دارد. برای درک این موضوع، لواسان بخاطر ارتفاع از سطح دریا و همچنین وجود کوه های مختلف در اطراف، آب و هوایی خنک و دلنشین در روزهای گرم سال و هوایی بسیار سرد و سوزناک به همراه بارش های سنگین برف و باران در فصل زمستان دارد و هرچقدر ارتفاع بیشتر می شود، هوا هم سردتر خواهد شد.

روستای برگ جهان از قدیمی ترین روستاهای لواسان به شمار می رود چراکه به لطف پژوهش های صورت گرفته در این منطقه، آثار تاریخی و ظروف سفالی مختلفی کشف شده که نشان می دهد قدمت روستای برگ جهان به بیش از ۸۰۰ سال پیش برمیگردد. مردم روستای برگ جهان بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و از گردشگران به خوبی استقبال می کنند و همچنین مردم روستای برگ جهان با فعالیت هایی همچون کشاورزی و دامداری، روزگار خود را سپری می کنند. روستا از بخش های مختلفی تشکیل شده که شامل محله های پا ده، شاهان کالبد، سر ده و روبار می باشد اما در این محله ها، خانه های بسیار قدیمی با معماری های باستانی وجود داشته که از ارزش تاریخی بالایی هم برخوردار بودند هرچند امروزه تنها ویرانه هایی از آن ها باقیمانده است.

جاهای دیدنی روستای برگ جهان

چرا روستای برگ جهان در میان مردم و بخصوص علاقمندان به طبیعت گردی تا این اندازه محبوب واقع شده است؟ در روستای برگ جهان، جاهای دیدنی مختلفی وجود دارد که هر کردان جذابیت های فوق العاده ای دارند. یکی از جاهای دیدنی برگ جهان، باغ های میوه است که شامل درختان آلبالو، گیلاس، زردآلو، هلو، گردو و غیره می باشد. از دیگر جاذبه های دیدنی روستای برگ جهان می توان به زندان خانه لار، قلعه دختر، غار خمیره و آرارامگاه امامزاده اسماعیل اشاره کرد اما معروف ترین جاذبه دیدنی منطقه، آبشار برگ جهان است. آبشارجهان در شمال روستا قرار دارد و می بایست برای دسترسی به آبشار، مسیری را کوهنوردی کنید اما ارزشش را دارد چراکه آبشار پرآب برگ جهان در منطقه ای بسیار خوش آب و هوا، سرسبز و بکر قرار دارد و اگر میخواهید از تمام شلوغی ها به دور باشید تا در سکوت لذت بخش، اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید، حتماً نگاهی به آبشار بیاندازید.

قیمت ویلا در روستای برگ جهان

روستای برگ جهان دارای اقامتگاه های مختلفی شامل ویلاها، سوئیت ها، خانه های روستایی و غیره می باشد که اکثر آن ها به صورت نوساز بوده و دیگر خبری از خانه های قدیمی نیست هرچند برخی از خانه های روستایی در برگ جهان خانه های بسیار قدیمی هستند که اقامت در آن ها لذت های خاص خود را دارد. همچنین برای اجاره ویلا در برگ جهان لواسان همواره در نظر داشته باشید تعداد اقامتگاه هایی که در این روستا به صورت روزانه اجاره داده می شوند محدود می باشد و از طرفی، به دلیل محبوبیت روستا در میان مردم، اگر میخواهید اقامتگاه مورد نظر خود را در این روستا رزرو کرده و چند روزی را مهمان روستای برگ جهان باشید، حتماً از یک هفته قبل از تاریخ سفر با کارشناسان لوکس ویلا تماس حاصل فرمائید.

در سایت لوکس ویلا، ویلاها و خانه های مختلفی در روستای برگ جهان وجود دارد که از قیمت های بسیار خوبی برخوردار هستند و می توانید آن ها را به صورت روزانه، بدون واسطه و به صورت ضدعفونی شده اجاره کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو