تیم ملی والیبال ایران در دومین و آخرین بازی خود از مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال قهرمانی آسیا که در ژاپن در حال برگزاری است از ساعت 10:45 امروز (جمعه) به مصاف چین تایپه رفت و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسید.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای شروع بازی مثل بازی قبل از جواد کریمی، صابر کاظمی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، علی‌اصغر مجرد، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت پور (لیبرو) استفاده کرد. دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که صعود خود را به مرحله نیمه نهایی و «منطقه مدال» قطعی کرده بودند.

شاگردان عطایی در ست نخست، خیلی راحت‌تر از چیزی که انتظار داشتند با نتیجه ۲۵ بر ۱۰ به پیروزی رسیدند. در اواسط این ست، میثم صالحی به دلیل مصدومیت از بازی خارج شد و امیرحسین اسفندیار، جای او را گرفت.

روند بازی در ست دوم، کاملاً تغییر کرد و بازیکنان ایران با توجه به پیروزی آسان در ست نخست از فشار حملات خود کاستند. چین تایپه حتی ۲۰ بر ۱۹ هم از ایران پیش افتاد، ولی نتیجه این ست ۲۵ بر ۲۳ باز هم به سود ایران بود.

بازی در ست سوم به جریان عادی خود خود برگشت به طوری که دومین وقت استراحت فنی در امتیاز ۱۶ بر ۶ به سود ایران به دست آمد. جلوه، مسافر، عابدینی، اسماعیل‌نژاد، رمضانی و قلی‌پور نیز در این ست، فرصت بازی پیدا کردند. تیم ایران در این ست ۲۵ بر ۱۱ برنده شد و به‌عنوان تیم نخست گروه F حضور خود در مرحله نیمه نهایی را تثبیت کرد.

تیم ملی ایران در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا، فردا شنبه به مصاف تیم دوم گروه E خواهد رفت.

تیم ملی کره در دیگر بازی‌های امروز و در ادامه روند ناکامی‌های خود با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب پاکستان شد. شاگردان رحمان محمدی‌راد این بازی را ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۴ به سود خود پایان دادند.

تیم ملی چین هم پس از پیروزی روز گذشته مقابل ژاپن در بازی امروز خود، ۳ بر ۲ قطر را شکست داد و در صدر گروه E قرار گرفت. در آخرین بازی گروه برنده‌ها، ژاپن به مصاف استرالیا خواهد رفت.

در گروه بازنده‌ها، هند ۳ بر صفر ازبکستان را مغلوب کرد و قزاقستان با همین نتیجه، هنگ‌کنگ را شکست داد.