غذاهای سنتی کره ای

غذاهای سنتی کره ای


منبع: بیتوته

145

1400/6/26

23:28


غذاهای سنتی کره ای



غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,معرفی غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

غذاهای سنتی کره ای

 

خوشمزه ترین غذاهای سنتی کره ای

در گذشته فرهنگ غذای کره ای ها بسیار غنی بوده است و با گذشت زمان و در نتیجه تغییرات فرهنگی تغییرات زیادی داشته است ولی هنوز نیز قسمت مهمی از هویت ملی کره ای ها محسوب می شود. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با چند مورد از بهترین و محبوب ترین غذاهای کره ای آشنا کنیم.

غذاهای سنتی کره ای

کیمچی

کیمچی که سابقه آن به دوران سلسله سیلا در حدود 2.000 سال قبل بر می گردد یک غذای جانبی فلفلی است که می توان آن را سر میز غذای هر خانواده کره ای و به عنوان یکی از غذا های کره ای دوست داشتنی محسوب می شود.

 

طرز تهیه این غذا آسان است. شامل کلم نمک زده و خشک شده که در ترکیبی از فلفل قرمز، سیر، زنجبیل و موسیر خوابانده شده است. کیمچی کلم قرمز خود را می توانید با گگاکدوگی (کیمچی تربچه خرد شده) عوض کنید که به عنوان یک غذای جانبی در رستوران های کره ای وجود دارد. کیمچی یئولمومول هم یک کیمچی فلفلی کمتر است که با استفاده از ساقه تربچه و سوپ فلفلی درست می شود.

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی

 

بیبیمباپ 

بیبیمباپ کاسه ای از محتویات که شامل برنج، نامول (سبزیجات سرخ شده و مزه دار شده)، قارچ، گوشت، سس سویا، گوچوجانگ (رب فلفل قرمز) و یک نیمرو می باشد. البته محتویات بیبیمباپ در مناطق گوناگون، فرق دارد. معروف ترین مدل های این غذا را می توان درجئونجو، تونگیئونگ و جینجو پیدا کرد.

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,غذاهای سنتی کره جنوبی

معرفی غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

 

سالونگ تنگ

سالونگ تنگ (سوپ استخوان گاو) یک غذای محلی سئول است. این غذا از استخوان گاو، گوشت گاو و گوشت سینه گاو تهیه می گردد، این سوپ خوشمزه معمولا طبق سلیقه مشتری با نمک، فلفل سیاه آسیاب شده، پیاز سبز خرد شده یا سیر خرد شده مزه دار می شود. این آبگوشت به رنگ سفید شیری و قدری تیره است و معمولا با برنج خورده می شود. آب گوشت سالونگ تنگ به علت بافت نرم و تازه و خوشمزه خود شناخته شده است. این غذا در اکثر رستوران های کره ای سئول تهیه می شود.

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,غذاهای سنتی کره جنوبی

غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

 

بولگوگی

جالب است بدانید که بیست و سومین غذای خوشمزه دنیا متعلق به کشور کره جنوبی می باشد و بولگوگی نام دارد، این غذای سنتی با استفاده از گوشت قرمز طبخ می شود و یکی از پر طرفدار ترین غذاهای سنتی کره جنوبی محسوب می شود، چنانچه به غذاهای آبدار علاقه دارید بولگوگی را امتحان کنید، دقت کنید که این خوراک خوشمزه ارزش غذایی خیلی بالایی دارد.

 

برای تهیه این غذای بسیار خوشمزه در قدم اول باید گوشت ها را به تکه های نازک و باریک قسمت کنید، آنگاه باید با ترکیب سس سویا، پیازچه خرد شده ، آب، شکر قهوی ای، عسل و سیر رنده شده سس نسبتاً غلیظی درست کنید و گوشت های خرد شده را به مدت یک روز در این سس بگذارید تا مواد به خورد گوشت ها بروند.

 

حال باید گوشت ها را سرخ کنید، قطعات گوشت آغشته به سس را بر روی ماهی تابه ریخته و با روغن تفت دهید، همان گونه که جلوتر گفتیم بولگوگی یک غذای آبدار می باشد، بنابراین بهتر است این غذا را قدری آبکی تهیه کنیم، البته دقت کنید البته به دلخواه، شما می توانید غذایتان را خشک بپزید، بعد از سرخ شدن گوشت ها می توانید قدری کنجد بر روی آن ها ریخته و غذا را به همراه نان و یا برنج میل کنید.

 

این غذا در کره جنوبی به همراه کاهو صرف می شود پس چنانچه تصمیم گرفتید مزه حقیقی بولگوگی را بچشید شما هم این غذا را همراه با کاهو میل کنید. این غذا ها اغلب در ایران نیز طرفداران خود را دارد و از این غذاها در ایران نیز سرو میشود .

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,غذاهایی که باید در کره جنوبی امتحان کنید

غذاهای سنتی کره جنوبی

 

جاپچائه

این غذای کره ای به عنوان پیش غذا استفاده می شود و با نودل سرخ شده مخلوط می باشد. این غذا را به شکل یک بشقاب دارای سیب زمینی شیرین سرخ شده و سبزیجات و گوشت گاو نازک خورد شده و سس سویا و شکر می باشد و اگر دوست داشته باشید می توانید قدری قارچ نیز داخل آن بریزید.

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,معروف ترین غذاهای کره جنوبی

غذاهایی که باید در کره جنوبی امتحان کنید

 

بوسام

یکی از غذاهای معروف کره ای که در دنیا معروف است، بوسام می باشد که از گوشت خوک تهیه شده و برش های نازک از گوشت خوک می باشد که برش های گوشت داخل آبگوشت در کنار ادویه هایی مانند بادیان ختایی، زنجبیل، پیاز کوهی، سیر، دونجانگ و رب سویا می پزند و مزه می گیرند.

 

بهترین قسمت برای این غذا گوشت کتف خوک است و با سیر خام خرد شده یا میگوی شور و یا کیمچی آن را صرف می کنند. در حقیقت بوسام در کره به معنی لقمه شده یا بسته بندی شده می باشد.

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,محبوب ترین غذاهای کره ای

معروف ترین غذاهای کره جنوبی

 

هوئه‌دوک (پنکیک شیرین شهددار)

هوئه‌دوک را که به عنوان نوع شیرین‌تر پنکیک غربی می‌شناسند، غذای خیابانی دوست داشتنی کره‌ای‌ها، به ویژه در فصل سرد زمستان است. این خوراکی شیرین به صورت خمیر‌های گرد و صاف است که با مخلوطی از دارچین، عسل، شکر قهوه‌ای و تکه‌های کوچک بادام زمینی پر شده و در تابه پخته می‌شود. پوسته بیرونی ترد و بافت درونی آن نرم است و مزه خوب آن سبب می‌شود هیچ‌کس نتواند از خوردن آن بگذرد.

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,معرفی غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

محبوب ترین غذاهای کره ای

 

جاجانگمیون

جاجانگمیون یا همان نودل با رب لوبیای سیاه از غذاهای دوست داشتنی کره ای - چینی است. این غذا قبلا در چین به صورت قدری متفاوت‌تر و با دستور پختی دشوارتر از دستور پخت امروزی آن پخته می شد اما بعد از گسترش آن در کره دستور پخت آن قدری عوض شد و امروزه دو نوع این غذا (یکی با رشته های نودل و دیگری با برنج ) در کره جنوبی طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این غذا سس یا رب لوبیای سیاه لازم است که می توانید آن را از فروشگاه‌های خوراکی های کره ای تهیه کنید.

 

نخست گوشت را داخل ماهیتابه ای ریخته و با دو قاشق روغن گیاهی به مدت 5 دقیقه سرخ می‌کنیم. آنگاه کدوی سبز خرد شده، پیاز، کلم سفید و سیب زمینی را به گوشت افزوده و مواد را برای 5 دقیقه دیگر سرخ کنید.

 

رب لوبیای سیاه را با شکر و روغن زیتون مخلوط  نموده و به گوشت و سبزیجات اضافه میکنیم. مواد را برای چند دقیقه تفت داده آنگاه لیوان آب به مواد افزوده و می گذاریم به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزد.

 

پودر نشاسته ذرت را هم به مواد افزوده و خوب هم بزنید تا غلیظ شود. نودل ها را در ظرف آب جوش به مدت 5 دقیقه پخته و آبکش کنید و در مرحله آخر نودل را هم به مواد اضافه نموده و با یکدیگر مخلوط کنید.

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,معرفی غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

غذاهای سنتی کره ای

 

سمگیوپسال 

گوشت شکم خوک یا سمگیوپسال یکی از خوراکی های معروف در میان تمام مردم کره جنوبی است. این گوشت را به صورت تکه های دراز همراه با سیر و پیاز و ادویه ها گریل می کنند و آنگاه با قیچی آن را به تکه های کوچک تر می برند و همراه با کاهو یا به صورت خالی میل می کنند.

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,معرفی غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی

 

گوپچانگ

گوپچانگ به روده کوچک مخصوصا گاو اشاره دارد که تکه تکه شده و می توان آن را به شکل سوپ، سرخ شده و یا گریل شده سرو کرد. گوپچانگ گریل شده یکی دیگر از غذاهایی است که از گذشته در فرهنگ قدیمی کره بوده است. این غذا را به گونه ای درست می کنند که هنوز به قدری جویدن احتیاج داشته باشد البته نه این حالتی مثل لاستیک به خود بگیرد و به همین علت از آن در جشن ها و مهمانی های خانوادگی استفاده می شود. همینطور ترکیب این غذا با سوجو ترکیبی خیلی لذت بخش و خوشمزه خواهد بود.

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,معرفی غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

معرفی غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

 

گیمباپ

طرز آماده کردن گیمباپ به روش شیشه سازی ایتالیایی موسوم به میله فیوری شبیه است و در آخر به جز مزه ای  که از یاد نمی رود، ظاهری خیلی زیبا هم خواهد داشت. سبزیجات سرخ کرده، گوشت قرمز، تربچه شیرین شده و برنج را در برگ یک گیاه دریایی به نام گیم پیچیده و بعد در دایره هایی به اندازه یک لقمه برش می دهند.

 

غذاهای سنتی کره ای,خوشمزه ترین غذاهای کره جنوبی,معرفی غذای کره ای لذیذ و خوشمزه

غذاهای سنتی کره 

 

گردآوری: بخش فرهنگ و هنر بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو