نکاتی برای خرید حیوان خانگی از پت شاپ ها

نکاتی برای خرید حیوان خانگی از پت شاپ ها


منبع: بیتوته

93

1400/6/26

23:29


نکاتی برای خرید حیوان خانگی از پت شاپ ها



پت شاپ, چیزهایی که پت شاپ ها نمی خواهند شما بدانید, خرید حیوان خانگی از پت شاپ

نکاتی برای خرید حیوان خانگی از پت شاپ ها

 

آیا از پت شاپ ها حیوان خانگی بخریم؟

شاید تا به حال پت شاپ به گوش تان رسیده باشد و نمی دانید چیست. پت شاپ به فروشگاه های حیوانات خانگی می گویند. در این مطلب 4 چیزی که اغلب پت شاپ ها نمی خواهند شما بدانید را بررسی می کنیم.

4 چیزی که اغلب فروشگاه های حیوانات خانگی نمی خواهند شما بدانید

فروشگاه حیوانات خانگی (پت شاپ) باعث می شود سگ ها، گربه ها، پرندگان، خرگوش ها، خزندگان و دیگر حیوانات درد و رنج شدیدی را تحمل کنند. در اینجا چهار دلیل وجود دارد که چرا شما هرگز نباید از پت شاپ حیوانات، حیوان بخرید:

 

1. بیشتر حیواناتی که در فروشگاه حیوانات خانگی (پت شاپ) فروخته می شوند از کارخانه های پرورش هستند.

آیا تا به حال فکر کرده اید که توله سگ ها، بچه گربه ها و سایر حیوانات موجود در فروشگاه حیوانات خانگی از کجا آمده اند؟ اکثر آنها در کارخانه های پرورش متولد می شوند - مکان هایی که حیوانات مجبور می شوند بارها و بارها بارور شوند، اما بچه هایشان را می برند تا بتوانند به فروشگاه های حیوانات خانگی یا همان پت شاپ بفروشند.

 

همه پرندگان در قفس یا اسیر شدند یا در اسارت پرورش یافتند. مانند کارخانه های توله سگ و بچه گربه، کارخانه های عظیمی وجود دارد که در آن هزاران پرنده عجیب و غریب در قفس های کوچک و کثیف بدون فضای کافی برای باز کردن بال های خود، نگهداری می شوند. به طور مشابه، تقریباً همه ماهی های آب شور که در فروشگاه ها فروخته می شوند ، در طبیعت از خانه هایشان گرفته می شوند، و بیشتر ماهیان آب شیرین در مزارع تحت شرایط اسفناک پرورش داده می شوند

 

راهنمای خرید حیوان خانگی از پت شاپ ها, پت شاپ چیست, پت شاپ کجاست

خرید پرنده از پت شاپ

 

سگ، گربه و سایر حیوانات قبل از جدا شدن از مادرانشان مجبور می شوند در شرایط وحشتناکی در این کارخانه ها زندگی کنند. بسیاری از آنها در قفس های تنگ و ناراحت کننده زندگی می کنند، در تمام طول روز در خارج از خانه، زنجیر می شوند یا تنها نگهداری می شوند.

 

در نتیجه محدودیت بیشتر زندگی آن ها،  باعث می شود بسیاری از حیوانات دچار استرس و اضطراب زیادی می شوند. آنها در دهانه قفس چنگ می زنند، تمام روز جلو و عقب می روند، با یکدیگر دعوا می کنند و حتی از خوردن غذا امتناع می کنند.

 

اکثر حیوانات در کارخانه های توله سگ و سایر مراکز پرورش معمولاً غذای مناسب، آب یا مراقبت های دامپزشکی به آنها داده نمی شود و اغلب هنگام رسیدن به فروشگاه حیوانات خانگی (پت شاپ) بیمار می شوند. هنگامی که حیوانات ماده بیش از حد مسن یا خسته می شوند تا بچه دار نشوند، فروخته می شوند یا کشته می شوند.

 

2. بیشتر حیوانات بیگانه (خارجی) قبل از رسیدن به فروشگاه حیوانات خانگی (پت شاپ) می میرند.

سفر بسیاری از حیوانات بیگانه (خارجی) در تجارت حیوانات خانگی، مانند مارمولک ها و مارها، در نقاطی خارج از ایالات متحده مانند آفریقا، استرالیا و جنگل های برزیل آغاز می شود. آیا می توانید تصور کنید که از خانواده خود جدا شده اید و با ترس و تنهایی به سراسر جهان ارسال شده اید؟

 

نکاتی برای خرید حیوان خانگی از پت شاپ, از پت شاپ ها حیوان خانگی نخرید, راهنمای خرید حیوانات خانگی از پت شاپ

ایگوانا حیوان خانگی خزنده 

 

فرایند حمل و نقل حیوانات بیگانه (خارجی) بسیار بد است. آنها در قفس های کوچک و کثیف فرو می روند و از دادن غذا، آب و حتی هوای مناسب به آن ها خودداری می کنند. برخی از حیوانات حتی در روبالشی یا بطری های نوشابه نگهداری می شوند.

 

متأسفانه اکثر حیوانات بیگانه (خارجی) قبل از رسیدن به فروشگاه حیوانات خانگی می میرند. فروش حیوانات عجیب و غریب نیز برای مردم و محیط زیست ناامن است زیرا بسیاری از آنها حامل بیماری های خطرناک هستند.

 

3. سفر به فروشگاه های حیوانات خانگی یا همان پت شاپ یک کابوس است. 

حیوانات بیگانه تنها حیواناتی نیستند که در سفر خود به فروشگاه های حیوانات خانگی درد شدید و حتی مرگ را تجربه می کنند. حیوانات دیگر، از جمله موش، خوکچه هندی و همستر، اغلب از گرسنگی می میرند، بسیار مریض هستند، باردار هستند یا زخمی می شوند. بسیاری از حیوانات مجبور می شوند در جعبه ها و ظروف کوچکی قرار گیرند و روزها قبل از بسته بندی، از ظروفی که در آنها حمل شده اند رنج می برند.

 

نکته هایی برای خرید حیوان خانگی از پت شاپ ها,تکنیک های خرید حیوان خانگی,علت بد بودن خرید حیوانات خانگی از پت شاپ ها

خرید موش، خوکچه هندی و همستر از پت شاپ

 

ماهی ها، از جمله bettas، در کیسه های پلاستیکی کوچک حمل می شوند و در جعبه های مقوایی پر می شوند. 

طی یک تحقیق، PETA بیش از 100 ایگوانا را در یک صندوق حمل کشف کرد که هفته ها پس از لغو سفارش برای آنها بدون غذا و آب باقی مانده بود. نیمی از آنها مرده بودند.

 

خرید حیوان خانگی از پت شاپ, راهنمای خرید حیوان خانگی از پت شاپ ها, پت شاپ چیست

ماهی های Bettas-Larger از پت شاپ

 

4. فروشگاه های حیوانات خانگی با حیوانات مانند کالا رفتار می کنند.

هنگامی که حیوانات به فروشگاه های حیوانات خانگی می رسند، آنها را در قفس تخلیه می کنند، قیمت گذاری می کنند و مانند محصولات به فروش می رسانند، با آن ها مانند موجودات زنده رفتار نمی کنند، موجوداتی را احساس می کنند که ترجیح می دهند تقریباً در هر جای دیگری باشند.

 

پت شاپ چیست, پت شاپ کجاست, نکاتی برای خرید حیوان خانگی از پت شاپ

خرید موش از پت شاپ

 

حیوانات کوچک مانند موش ها و خزندگان مجبور می شوند در جعبه های بسیار شلوغ زندگی کنند، جایی که اغلب چاره ای جز ایستادن روی هم ندارند.

 

ماهی ها اقیانوس ها و دریاچه های کاملی برای کاوش دارند، اما در فروشگاه های حیوانات خانگی، آنها بی وقفه در مخازن کوچک حلقه می زنند. پرندگان در قفس ها به نمایش گذاشته می شوند، جایی که به سختی می توانند بالهای خود را باز کنند، بسیار کمتر پرواز می کنند. استرس زندگی در یک جعبه فلزی حتی باعث می شود برخی از پرندگان به همجنس خود حمله کرده و آنها را بکشند.

 

حیوانات بیمار و در حال مرگ اغلب گرسنه رها می شوند، در سطل زباله انداخته می شوند یا در فریزر قرار داده می شوند تا زمانی که هنوز زنده هستند.

 

آنچه شما می توانید انجام دهید

پت شاپ ها این پیام را ارسال می کنند که حیوانات تنها به ارزش آن چیزی هستند که ما حاضریم برای آنها بپردازیم - که، همانطور که می دانید ، خوب نیست. - به نظر می رسد که این وضعیت به اندازه کافی بد نبوده است، هر بار که یک حیوان از فروشگاه حیوانات خانگی خریداری می شود ، یک حیوان در پناهگاه شانس خود را در یک خانه دوست داشتنی برای همیشه از دست می دهد.

 

از پت شاپ ها حیوان خانگی نخرید, راهنمای خرید حیوانات خانگی از پت شاپ, خرید خزندگان از پت شاپ

گربه های غمگین در پت شاپ

 

خبر خوب؟ شما می توانید با ملاقات یا خرید حیوانات از فروشگاه های حیوانات خانگی (پت شاپ) یا پرورش دهندگان به حیوانات بی شماری کمک کنید. کلمه را پخش کنید تا دیگران نیز بدانند که همین کار را می کنند و شما یک قهرمان حیوانات خواهید بود!

 

گردآوری: بخش علمی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو