از بین بردن جای جوش صورت فوری، ۶ راهکار خانگی بی‌نظیر!

از بین بردن جای جوش صورت فوری، ۶ راهکار خانگی بی‌نظیر!


منبع: نی نی بان

130

1400/6/26

23:46


در بیشتر موارد وقتی جوش‌ها روی صورت نمایان می‌شوند، مدت زیادی طول می‌کشد تا جای آن‌ها از روی صورت محو شوند و قرمزی و لک آن‌ها برای مدت طولانی روی پوست باقی می‌ماند. اگر آخر هفته به یک مهمانی دعوت شده‌اید و جای جوش‌هایتان با کرم پودر و کانسیلر نیز قابل پوشاندن نیستند، این ۶ راهکار برای از بین بردن جای جوش صورت فوری را از دست ندهید.

در این مقاله می‌خوانید:

  • دلایل باقی ماندن جای جوش روی صورت
  • برای جلوگیری از باقی ماندن جای جوش روی پوست چه اقداماتی لازم است؟
  • ۶ راهکار خانگی بی‌نظیر برای از بین بردن جای جوش صورت فوری
  • دکتر پوست خوب از کجا پیدا کنم؟

بیشتر بخوانید: درمان جوش صورت در دوران بارداری


جای جوش‌ها معمولا به صورت لکه‌های قرمز یا قهوه‌‌ای روی صورت باقی می‌‌مانند و ممکن است برای مدت طولانی از بین نروند. این ۶ راهکار برای از بین بردن جای جوش صورت فوری به شما کمک می‌کند تا جای جوش‌ها را کمرنگ‌تر کنید و با انجام مداوم این روش‌ها به مرور آن‌ها را کاملا از بین ببرید.


پیشنهاد ویژه نی نی بان: لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟


دلایل باقی ماندن جای جوش روی صورت


از بین بردن جای جوش صورت فوری، ۶ راهکار خانگی بی‌نظیر!


وقتی جوش‌ها در اثر تولید بیش از حد سبوم توسط غدد چربی پوست روی صورت نمایان می‌شوند، بسته به شرایط پوست و نوع درمانی که برای آن‌ها انجام می‌شود ممکن است خیلی زود از روی صورت محو شوند یا برعکس برای مدتی طولانی لک و قرمزی آن‌ها روی پوست باقی بماند.


مطالب پیشنهادی: درمان چربی پوست هورمونی؛ دلایل چرب شدن پوست و ایجاد جوش


از جمله عواملی که باعث باقی ماندن جای جوش روی صورت می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کندن جوش‌ها هنگامی که ملتهب هستند
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب و عدم استفاده از ضد آفتاب
  • کم بودن کلاژن‌سازی پوست در قسمتی که جوش ظاهر شده است
  • عدم پاکسازی روزانه  و لایه‌برداری پوست
  • تغییرات هورمونی یا مشکلات هورمونی که بر ساختار پوست تاثیرات منفی می‌گذارند
  • رژیم غذایی نامناسب و عدم مصرف آب کافی در طول روز

بیشتر بخوانید: کاهش جوش صورت، زمان باردار شدن


برای جلوگیری از باقی ماندن جای جوش روی پوست چه اقداماتی لازم است؟

از بین بردن جای جوش صورت فوری، ۶ راهکار خانگی بی‌نظیر!

  • سعی کنید تا جای ممکن از فشار دادن و کندن جوش‌ها خصوصا هنگامی که ملتهب هستند، بپرهیزید
  • هنگام بیرون رفتن از خانه حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و از مصرف مواد آرایشی روی جوش‌ها بپرهیزید
  • نوشیدن آب کافی و اجتناب از خوردن غذاهای چرب، شور و شیرینی‌جات به افزایش کلاژن‌سازی پوست شما و در نتیجه ترمیم جای جوش کمک خواهد کرد
  • سعی کنید هر روز به‌ صورت مرتب پوست خود را با مواد شوینده سازگار با پوستتان شستشو دهید و هر هفته از لایه بردارهای ملایم برای پاکسازی پوست خود کمک بگیرید

بیشتر بخوانید: جوش در دوران بارداری، چگونگی مهار کردن آن


۶ راهکار خانگی بی‌نظیر برای از بین بردن جای جوش صورت فوری


از بین بردن جای جوش صورت فوری، ۶ راهکار خانگی بی‌نظیر!


برای از بین بردن جای جوش صورت فوری و کم رنگ کردن جای جوش‌ها درمان‌های زیادی وجود دارند. توجه داشته باشید که برای از بین بردن جای جوش‌ها باید صبر و حوصله بیشتری به خرج دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید. در ادامه  شما را با ۶ ماده که در هر خانه‌ای وجود دارد آشنا خواهیم کرد که تاثیر معجزه آسایی در از بین بردن جای جوش‌ها دارند.


پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین سونوگرافی تهران


۱.آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یک گیاه بی‌نظیر برای تسریع روند ترمیم پوست است که فاقد عوارض  است و پوست را تغذیه می‌کند و استفاده از آن نیز بسیار راحت است. کافی است ژل داخل برگ‌های آلوئه‌ورا را خارج کنید و آن را روی قسمت‌هایی که دارای لکه‌های جوش است، ماساژ دهید و بگذارید برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

۲.روغن درخت چای

روغن درخت چای به دلیل ترکیبات ضد باکتریایی که دارد، بهترین درمان برای جوش و جای جو است. ۲ قطره روغن درخت چای را با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و آن را روی نقاط مورد نظر بمالید. پس از گذشت یک الی دو ساعت آن را با آب شستشو دهید.


مطالب پیشنهادی: درمان جوش نوزاد، چه پمادی خوبه؟



از بین بردن جای جوش صورت فوری، ۶ راهکار خانگی بی‌نظیر!


۳.عسل

عسل طبیعی علاوه بر خاصیت ضد باکتریایی ضد التهاب نیز هست و پوست را به طرز معجزه‌آسایی ترمیم می‌کند. این خواص بی‌نظیر عسل باعث شده تا یک درمان فوق‌العاده برای کاهش التهابات جوش و از بین بردن جای جوش باشد. برای استفاده کافی است تا مقدار کمی از آن را روی پوست خود بمالید و پس از گدشت ۲۰ دقیقه آن را از روی صورت پاک کنید.

۴.آبلیموی تازه

آبلیمو به دلیل ساختاری اسیدی خود یک لایه بردار فوق‌العاده است و یکی از بهترین درمان‌ها برای از بین بردن جای جوش صورت فوری محسوب می‌شود. دقت داشته باشید که هنگام استفاده از آبلیمو آن را به تمام پوست صورت خود نمالید و تنها قسمت‌هایی را که دارای لک جوش هستند به آن آغشته کنید.

از آغشته کردن کل صورت خود به آبلیمو جدا بپرهیزید زیرا ترکیبات اسیدی آبلیمو ممکن است باعث خارش و قرمزی پوست صورت شود.

بیشتر بخوانید: جوش پوست کودک، ممکنه به خاطر عفونت باشه؟


۵.چای سبز

اگر به نوشیدن دمنوش چای سبز علاقه دارید، چای سبز کیسه‌ای را پس از استفاده دور نریزید و بگذارید که خنک شود. بعد آن را روی قسمت‌هایی که دچار لکه و قرمزی هستند، ماساژ دهید. خواص ضد التهابی چای سبز باعث کاهش تورم، قرمزی و لک‌های ناشی از جوش‌های قدیمی می‌شود.


از بین بردن جای جوش صورت فوری، ۶ راهکار خانگی بی‌نظیر!


۶.روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه نیز مانند ۵ مواد دیگر به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی، از قرمزی و التهاب پوست جلوگیری می‌کند و لک‌های قرمز و قهوه‌ای ناشی از جای جوش را از بین می‌برد. کافی است هنگام خواب چند قطره از این روغن را روی قسمت‌های مورد نظر ماساژ دهید و صبح آن را با آب بشویید.


پیشنهاد ویژه نی نی بان: درمان ناباروری در مردان، وقتی هیچ اسپرمی ندارند!


دکتر پوست خوب از کجا پیدا کنم؟


از بین بردن جای جوش صورت فوری، ۶ راهکار خانگی بی‌نظیر!


ممکن است جای جوش‌ها و لک‌های پوستی ناشی از جوش‌ها به گونه‌ای باشد که درمان‌های خانگی ذکر شده تنها بتواند آن‌ها را کم رنگ کند و قادر به از بین بردن کامل این مشکلات نباشند. در چنین مواردی مراجعه به یک متخصص پوست و گرفتن مشاوره از او برای انجام درمان‌های مناسب این مشکل ضروری است.


مطالب پیشنهادی: چگونه جوش واژن را درمان کنیم؟


اگر به دنبال کلینیک‌ها و متخصصین پوست باتجربه هستید، می‌توانید به کلینیک نی نی بان بخش پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید و از بین لیست کاملی که در این وبسایت در اختیارتان قرار گرفته، پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو