تصاویر | «قاشق آزادی» هنرمند کویتی به یاد اسیران فلسطینی زندان جلبوع

تصاویر | «قاشق آزادی» هنرمند کویتی به یاد اسیران فلسطینی زندان جلبوع


39

1400/6/26

23:48


یک هنرمند کویتی تندیس «قاشق آزادی» را به یاد شش اسیر فلسطینی ساخت که توانستند با قاشق از زندان فوق امنیتی صهیونیست‌ها بگریزند.

تصاویر | «قاشق آزادی» هنرمند کویتی به یاد اسیران فلسطینی زندان جلبوع

گروه تجسمی هنرآنلاین: پس از آنکه شش زندانی سیاسی فلسطینی توانستند با حفر کردن یک تونل با قاشق از زندان جلبوع در سرزمین‌های اشغالی بگریزند، هنرمندان در گوشه و کنار دنیا کوشیدند این رخداد شگفت را در قالب کارهای هنری ماندگار کنند.

یکی از این هنرمندان، میثم عبدال کویتی است که در کارگاه خود تندیس موسوم به «قاشق آزادی» را به احترام شش زندانی فلسطینی ساخت و به مردم قهرمان فلسطین تقدیم کرد. هر چند همزمان با آماده شدن تندیس آقای عبدال، چهار نفر از اسیران فلسطینی بار دیگر بازداشت و به زندان فوق امنیتی جلبوع منتقل شدند.

چند روز پیش شش اسیر فلسطینی که در یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی در بند بودند، با استفاده از قاشق و حفر کردن تونلی به درازای بیش از ده متر در عمق زمین توانستند خودشان را در نیمه‌های شب به فضای بیرون زندان برسانند. ماجرای فرار وقتی لو رفت که صبح روز بعد آشکار شد شش نفر در آمار زندانی‌ها کم هستند.

نیروهای امنیتی و نگهبانان زندان جلبوع در تلاش برای یافتن رد و نشان فراری‌ها به حفره‌ای تنگ بیرون دیوارهای جلبوع رسیدند که به نظر می‌رسید محل فرار اسیران سیاسی زندان است. صهیونیست‌ها بلادرنگ دست به کار شدند تا زندانی‌ها را بازگردانند اما خبر فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع بسان یک بمب در دنیا ترکید و آبروی رژیم صهیونیستی را برد.

در یکی دو روز گذشته مردم آمریکا با انداختن صدها قاشق جلوی سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند و به امنیت پوشالی اشغالگران طعنه و کنایه زدند.

5B770625-FF27-435F-855B-1FC2DF8A440F

CBB13079-1A63-40C4-96DC-865BEE2120DD

D38D7752-C5A5-4C92-ADBF-53268A7A0B87

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو