انیمیشن های مهمی که در 2022 منتظر اکرانشان هستیم

انیمیشن های مهمی که در 2022 منتظر اکرانشان هستیم


230

1400/6/26

23:50


معرفی مهم‌ترین و مورد انتظارترین انیمیشن‌هایی که در سال 2022 اکران خواهند شد/ از مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی 2 تا گربه چکمه پوش 2

انیمیشن های مهمی که در 2022 منتظر اکرانشان هستیم

۴ روز پیش
معرفی مهم‌ترین و مورد انتظارترین انیمیشن‌هایی که در سال 2022 اکران خواهند شد/ از مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی 2 تا گربه چکمه پوش 2

انیمیشن های مهمی که در 2022 منتظر اکرانشان هستیم

اختصاصی سلام سینما- انیمیشن‌ها همواره بخش بسیار مهم و جذابی را از یک سال سینمایی تشکیل می‌دهند و شاید جزو معدود ژانرهای سینمایی باشند که می‌توانند هر قشری را به خود جلب کنند.

در این یادداشت به معرفی مهم‌ترین و مورد انتظارترین انیمیشن‌هایی می‌پردازیم که در سال 2022 به اکران عمومی در خواهند آمد یا به‌طور گسترده در پلتفرم‌های اینترنتی نمایش داده خواهند شد.

شما منتظر چه انیمیشنی در سال 2022 هستید؟

8- انیمیشن بل (Belle | 2022)

تاریخ اکران: اوایل سال 2022

مهمترین انیمیشن‌های 2022-بل

با فیلم «میرای»(Mirai) در سال 2018، کارگردان مشهور ژاپنی مامورو هوسودا با استقبال گسترده‌تری از جمله نامزدی اسکار روبرو شد. «میرای»(Mirai) اولین فیلم انیمیشن غیراستودیویی جیبلی بود که در اسکار شناخته شد.

آخرین چشم انداز او «بل»(Belle)، برای اولین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با نظرات جالبی همراه شد و توسط GKIDS برای توزیع در آمریکای شمالی انتخاب شد. هوسودا همانند فیلم قبلی خود "جنگ‌های تابستانی" بار دیگر به بررسی فضای سایبری و واقعیت‌های جایگزین آن می‌پردازد.

«بل»(Belle) بر سوزو، نوجوانی که در یک شهر روستایی در دنیای واقعی زندگی می‌کند، متمرکز است اما در یک قلمرو مجازی معروف به "U." به یک ستاره محبوب پاپ تبدیل می شود.

بر اساس تصاویر موجود در تریلر، تلاش جدید هوسودا به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های پر جنب و جوش و از نظر بصری، خیره کننده به نظر می‌رسد که برخی از یادداشت‌ها را از افسانه کلاسیک "دیو و دلبر" گرفته است.

 

7- انیمیشن گریختن (Flee | 2022)

تاریخ اکران: اوایل سال 2022

مهمترین انیمیشن‌های 2022-گریختن

یک مکالمه قلبی به یک فیلم ویران‌کننده تبدیل می‌شود، این مستند-انیمیشن توسط فیلمساز دانمارکی یوناس پوهر راسموسن از رسانه به عنوان وسیله ایده‌آل برای داستان یک پناهنده‌ی افغان تحت نام مستعار امین نوابی استفاده می‌کند.

امین در گفتگو با یک کارگردان که دوست قدیمی اوست، خاطرات دوران کودکی خود در دهه 1980 کابل، درگیری‌های مسلحانه‌ای که خانواده او را مجبور به فرار و سفر آنها به محلی امن کرد را تعریف می‌کند.

این فیلم برجسته که توسط ریز احمد و نیکلای کاستر-والداو تهیه شده است، مانند جریانی از خاطرات است که به لطف ویژگی‌های انیمیشن، شادی یا درد آنها زنده شده است.

از طریق تصاویری که با دست کشیده شده‌اند، بعضی مواقع مانند حافظه ما تار و گاه تیره می‌شود، ما در تجربه امین غوطه‌ور هستیم.

شایسته است که «گریختن»(Flee) جایزه بزرگ هیئت داوران را برای مستند سینمای جهان در ساندنس 2022 و جایزه بهترین انیمیشن مستند را در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن آنسی دریافت کند.

 

6- انیمیشن آواز 2 (Sing 2 | 2022)

تاریخ اکران: اوایل سال 2022

مهمترین انیمیشن‌های 2022- آواز2

کمپانی ایلومینیشن، امسال نیز با دنباله‌ای بر کمدی موزیکال موفق خود با ایفای نقش حیوانات انسان‌‌نما با داستانی عالی می‌آید. در سال 2016 «آواز»(Sing)، 2.634 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد، که بیش از پیش قصد استودیو برای ادامه دادن به این فرنچایز را توجیه کرد.

گارت جنینگز ، نویسنده و کارگردان، لیست مستعدی از بازیگران درجه یک مانند متیو مک کانهی، ریس ویترسپون و اسکارلت جوهانسون را در اختیار دارد که اکنون، ستاره‌های موسیقی بونو و فارل ویلیامز به آن‌ها ملحق شده‌اند.

به عنوان راک‌استار ضد جامعه، کلی کالووی، مجری گروه U2 نقش مهمی در خط داستانی بازی می‌کند. کالووی یک راک ضد اجتماعی است و باستر مون، تهیه کننده تئاتر با بازی مک کانهی، باید او را متقاعد کند که بخشی از یک نمایش جدید باشد.

خروج کالووی از دوران بازنشستگی مستلزم این است که مون و دوستانش منطقه راحتی خود را ترک کرده و برای تهیه یک نمایش بزرگتر به شهر بزرگی سفر کنند. منتظر انتخاب 40 مورد برتر از چند دهه گذشته برای پخش موسیقی متن باشید.

 

5- انیمیشن لیگ ابرحیوانات دی‌سی (DC League of Super-Pets | 2022)

تاریخ اکران: 20 می 2022

مهمترین انیمیشن‌های 2022-لیگ ابرحیوانات دی‌سی

«لیگ ابرحیوانات دی‌سی»(DC League of Super-Pets) تازه‌ترین اثر انیمیشنی دنیای سینمایی DC است که داستان آن درباره‌ی سگ خانگی سوپرمن به نام کریپتو که صداپیشگی آن را دواین جانسون بر عهده دارد.

«لیگ ابرحیوانات دی‌سی»(DC League of Super-Pets) توسط جرد استرن و سم لوین کارگردانی می‌شود. جرد استرن سابقه‌ی نویسندگی «بتمن لگو»(Lego Batman) را در کارنامه دارد اما در کارنامه‌ی سم لوین اثر شاخصی دیده نمی‌شود.

خط کلی داستان «لیگ ابرحیوانات دی‌سی»(DC League of Super-Pets) درباره‌ی حیوانات خانگی ابرقهرمانان دنیای دی‌سی یعنی کریپتو، ایس، جامپا و استریکی است که تصمیم می‌گیرند وقتی صاحبانشان در مأموریت هستند، شهر را در برابر مجرمان و خلافکاران محافظت کنند.

علاوه بر دواین جانسون، ستارگان مطرحی دیگری مثل کیانو ریوز، کوین هارت، مایکل داگلاس و جان کرازیسکی در «لیگ ابرحیوانات دی‌سی»(DC League of Super-Pets) صداپیشگی می‌کنند. این انیمیشن در تاریخ 20 می 2022 اکران خواهد شد.

 

4- انیمیشن قرمز شدن (Turning Red | 2022)

تاریخ اکران: 11 مارچ 2022

مهمترین انیمیشن‌های 2022-قرمز شدن

«قرمز شدن»(Turning Red) محصول کمپانی دیزنی و استودیوی پیکسار است که همین خبر باعث شد تا بسیاری از طرفداران انیمیشن برای تماشای آن لحظه‌شماری کنند.

داستان «قرمز شدن»(Turning Red) درباره‌ی دختر 13 ساله‌‌ای به نام مای لی است. او از یک سو برای اینکه یک دختر مطیع و وظیفه شناس برای مادرش باشد، گرفتار شده و از سوی دیگر تحت فشار آشفتگی‌های دوران بلوغ است. مای لی هر زمان که بیش از اندازه هیجان‌زده شود، به یک پاندای قرمز غول پیکر تبدیل می‌شود.

کارگردانی «قرمز شدن»(Turning Red) برعهده‌ی دام شی است که در اولین تجربه‌ی کارگردانی خود با انیمیشن کوتاه «بائو»(Bao) توانست اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را در سال 2019 به دست آورد. ساندرا اوه و رزالی چیانگ صداپیشه‌های «قرمز شدن»(Turning Red) هستند.

«قرمز شدن»(Turning Red) در تاریخ 11 مارچ 22 به روی پرده‌‌های سینما و پلتفرم‌های نمایش خانگی خواهد رفت.

 

3- انیمیشن گربه چکمه پوش: آخرین آرزو (Puss in Boots: The Last Wish | 2022)

تاریخ اکران: 23 سپتامبر 2022

مهمترین انیمیشن‌های 2022-گربه چکمه پوش2: آخرین آرزو

کمپانی یونیورسال اعلام کرده است که قسمت دوم انیمیشن «گربه چکمه پوش»(Puss in Boots) در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ روی پرده‌های سینما خواهد رفت. همچنین این انیمیشن قرار است با نام «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو»(Puss in Boots: The Last Wish) اکران شود.

جوئل کرافورد که کارگردانی انیمیشن را با «غارنشینان»(The Croods) آغاز کرد، وظیفه کارگردانی این انیمیشن را بر عهده دارد.

آنتونیو باندراس برای صداپیشگی شخصیت گربه چکمه‌پوش، سلما هایک برای صداپیشگی شخصیت کیتی و کریس میلر که قسمت اول این دنباله را کارگردانی کرد، برای صداپیشگی پسر آبی کوچولو در این انیمیشن بازخواهند گشت.

عنوان انیمیشن «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو»(Puss in Boots: The Last Wish)، قبل از این، «گربه چکمه پوش: نه جان و چهل دزد»(Puss in Boots: Nine Lives and Forty Thieves) نامگذاری شده بود که به دلایل نامعلومی تغییر کرد.

داستان «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو»(Puss in Boots: The Last Wish) دو ماه پس از اتفاقات «گربه چکمه پوش»(Puss in Boots) رقم می‌خورد، جایی که گربه چکمه پوش متوجه علاقه‌اش به ماجراجویی می‌شود و تصمیم می‌گیرد به سفری حماسی برود تا به خواسته‌اش برسد.

 

2- انیمیشن لایتیر (Lightyear | 2022)

تاریخ اکران: 17 ژوئن 2022

مهمترین انیمیشن‌های 2022-لایت‌یر

پیت داکتر، مدیر استودیوی پیکسار اعلام کرده است که انیمیشن سینمایی «لایتیر»(Lightyear) به تهیه‌کنندگی خود او قرار است داستان «باز لایتیر» اصلی را روایت کند که اسباب‌ بازی آن محبوبیت زیادی در انیمیشن «داستان اسباب بازی»(Toy Story) پیدا کرده بود.

کریس ایوانز صداپیشگی شخصیت باز لایتیر را در انیمیشن «لایتیر»(Lightyear) بر عهده خواهد داشت. کارگردانی انیمیشن «لایتیر»(Lightyear) نیز بر عهده‌ی انگوس مک لین یکی موفق‌ترین انیماتورهای استودیوی پیکسار قرار گرفته است که پیش از این در محبوب‌ترین آثار پیکسار مثل «در جستجوی دوری»(Finding Dory) و «وال.ای»(WALL.E) دستیار کارگردان بوده است.

«لایتیر»(Lightyear) در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

 

1- انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی 2 (Spider-Man: Into the Spider-Verse 2 | 2022)

تاریخ اکران: 6 اکتبر 2022

مهمترین انیمیشن‌های 2022-مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی 2

انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی»(Spider-Man: Into the Spider-Verse) یکی از موفق‌ترین و تحسین شده‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما است. این انیمیشن سینمایی موفق شد ۳۷۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند و همچنین جایزه اسکار بهترین انیمیشن را نیز دریافت کرد.

تاریخ اکران دنباله انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی»(Spider-Man: Into the Spider-Verse) تأیید و اعلام شده است. صفحه رسمی انیمیشن در توییتر با انتشار توییتی رسماً اعلام کرد انیمیشن «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی 2»(Spider-Man: Into the Spider-Verse 2) برای اکران در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است که تاریخ آن به دلیل همه‌گیری کرونا به 6 اکتبر 2022 تغییر یافت.

در تریلر «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی 2»(Spider-Man: Into the Spider-Verse 2) شاهد بازگشت مایلز مورالز هستیم که شخصیت اصلی قسمت اول بود و قرار است شخصیت اصلی قسمت دوم نیز باشد.

قسمت اول زمانی به پایان رسید که همه شخصیت‌های عنکبوتی به دنیای خود بازگشتند، اما مایلز راهی را برای ارتباط برقرار کردن با گوئن پیدا کرده بود.

کارگردانی «مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی 2»(Spider-Man: Into the Spider-Verse 2) برعهده‌ی واکیم دوس سانتوس که کارگردانی سریال‌های «ولترون»(Voltron) و «افسانه کورا»(The Legend of Korra) را در کارنامه دارد.

 

منابع: Wikipedia, IMDB, Animation News, Slash Films, Fandom

 

خبرهای مرتبط:


غمگین‌ترین صحنه‌های ماندگار انیمیشن‌های تاریخ سینما


بهترین انیمیشن‌های سال 2021 کدامند؟


بهترین انیمیشن های سال 2020 کدامند؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو