عمران‌خان: تفاهم میان تهران و ریاض به نفع همه است

منبع: برترین ها

74

1400/6/27

00:48


نخست وزیر پاکستان به مناسبات نزدیک اسلام آباد با جمهوری اسلامی ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: تفاهم میان تهران و ریاض به نفع منطقه و جهان است بنابراین همه باید از این وضعیت اطمینان پیدا کنند.

ایرنا: نخست وزیر پاکستان به مناسبات نزدیک اسلام آباد با جمهوری اسلامی ایران و عربستان اشاره کرد و افزود: تفاهم میان تهران و ریاض به نفع منطقه و جهان است بنابراین همه باید از این وضعیت اطمینان پیدا کنند.

تلویزیون دولتی پاکستان (PTV) جمعه شب این اظهارات را به نقل از «عمران‌خان» در گفت و گوی وی با بخش عربی شبکه راشا تودی در جریان سفر به تاجیکستان برای شرکت در اجلاس سران سازمان شانگهای عنوان کرد.

عمران‌خان: تفاهم میان تهران و ریاض به نفع همه است

عمران ادامه داد که جمهوری اسلامی ایران متمدن ترین همسایه پاکستان است و ما در کنار یکدیگر تا ابد زندگی می‌کنیم، تجارت مشترک برای دو کشور و کل منطقه بهتر است.

نخست وزیر پاکستان از عربستان به عنوان آنچه که وی نزدیک‌ترین متحد و دوست قدیمی اسلام آباد خواند، یاد کرد و افزود: اسلام‌آباد صادقانه به دنبال تفاهم میان ایران و عربستان است.

وی نسبت به آنچه درگیری احتمالی میان ایران و عربستان سعودی خواند، ابراز نگرانی کرد و گفت که اگر این درگیری رخ دهد برای پاکستان فاجعه بار خواهد بود، نه فقط برای ما بلکه برای کشورهای در حال توسعه فاجعه بار خواهد بود زیرا هر گونه درگیری بین این دو کشور بزرگ بر قیمت نفت تأثیر می گذارد.

عمران‌خان یادآورشد که اکنون به دلیل شیوع ویروس کورنا، کمبود عرضه نفت در جهان وجود دارد و بیشتر کشورهای در حال توسعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: بیم آن می‌رود هرگونه رویارویی ایران و عربستان تأثیر آنی بر قیمت نفت داشته و این برای ملت‌های کم درآمد در سراسر جهان ویرانگر خواهد بود.

نخست وزیر پاکستان ادامه داد که بنابراین نه تنها پاکستان بلکه همه باید اطمینان حاصل کنند که بین ایران و عربستان سعودی تفاهم بهتری صورت بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش‌های مجری روابط دوجانبه پاکستان با روسیه، اوضاع افغانستان، اجلاس سران شانگهای، نگاه به عملکرد دولت موقت طالبان و فراز و نشیب‌ها در تعاملات اسلام‌آباد و واشنگتن را تشریح کرد.

عمران‌خان درباره دولت موقت طالبان و اوضاع افغانستان، بر لزوم تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه نیروهای سیاسی این کشور، گروه‌ها مذهبی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: دولتی با حضور تمامی گروه‌های داخلی افغانستان طلح، ثبات و رفاه طولانی مدت را برای مردم افغانستان به ارمغان می‌آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو