طرز تهیه نان روغنی سبزوار

نان روغنی سبزوار , طرز تهیه نان روغنی سبزوار , دستور پخت نان روغنی سبزوار

نان روغنی سبزوار یکی از انواع نان های خوشمزه وسنتی ایرانی است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان روغنی سبزوار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان روغنی سبزوار
آرد۳ پیمانه
آب یا شیر ولرم۱ پیمانه
نمک۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
تخم مرغ۱ عدد
روغن½ پیمانه
تره خرد شده۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
زردچوبه۱ قاشق غذاخوری
زیره سیاه۱ قاشق غذاخوری
سیاه دانه۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان روغنی سبزوار

مرحله اول

برای تهیه نان روغن سبزوار ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک شد، زردچوبه را اضافه می کنیم و در حدی تفت می دهیم که عطر زردچوبه ها خارج شود. در ادامه تره خرد شده را به همراه سیاه دانه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زیره سیاه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد را کمی تفت می دهیم تا با هم یکدست شوند، سپس تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر با هم داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله وسط آرد را با دست گود می کنیم، سپس تخم مرغ و آب ولرم را وسط آن می ریزیم و شروع به مخلوط کردن مواد می کنیم تا خمیری نرم و یکدست شکل بگیرد. پس از اینکه خمیر جمع شد، مخلوط تره و پیاز را که خنک شده است اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا چند دقیقه خمیر را با دست ورز می دهیم تا مواد در تمام قسمت های خمیر پخش شوند. در ادامه خمیر را به ۴ قسمت مسایوی تقسیم می کنیم و هر قسمت را به صورت لوله ای جمع می کنیم، سپس هر خمیر لوله ای را را به صورت حلزونی جمع می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیرها را با وردنه به قطر حدودا ۱ سانتی متر باز می کنیم. اگر خمیر خیلی نازک باشد، پس از پخت خشک می شود. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی فر را با روغن چرب می کنیم، سپس خمیرها را داخل سینی فر می چنیم. در ادامه سینی فر را درون فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم نان ها حدود ۳۰ دقیقه بپزند. در پایان چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها رنگ بگیرد.

مرحله هشتم

پس از اینکه روی نان ها رنگ گرفت، آنها را از فر خارج می کنیم، سپس نان ها را بین دستمال نخی قرار میدهیم تا خشک نشوند. در پایان می توانیم از این نان خوشمزه را به همراه کره برای صبحانه یا میان وعده سرو کنیم.