بهترین فیلم‌های زامبی غیرانگلیسی زبان

بهترین فیلم‌های زامبی غیرانگلیسی زبان


منبع: برترین ها

86

1400/6/27

06:46


از «قطار بوسان» تا «ضبط»، در این مقاله به تعدادی از بهترین فیلم‌های زامبی اشاره می‌کنیم که محصول هالیود نیستند اما از بسیاری از همتایان آمریکایی خود جذاب‌تر ظاهر شده‌اند.

ویجیاتو: اگر هوادار فیلم‌های ترسناک هستید؛ احتمالاً فیلم‌های زامبی محور را می‌شناسید. ژانری که ده‌ها سال است از اصلی‌ترین جریان فیلم‌های ترسناک آمریکایی محسوب می‌شود و با ساخت آثاری مانند «مردگان متحرک» (The Walking Dead) و «سرزمین زامبی‌ها» (Zombieland) این مضمون روز به روز در زمینه ترسناک مخاطبین بیشتری پیدا می‌کند. البته لازم به ذکر است که هواداران این مضمون تنها انگلیسی زبان نیستند و عشق به مردگان همه‌گیری خاصی پیدا کرده است. گویا گوشتخوران توانستند به راحتی دل بینندگانشان را در سراسر جهان به لرزه درآورند.

اگر به دنبال ماجراجویی هیجان‌انگیز بعدی خود با یک فیلم هستید، دیگر نیازی به جستجو نیست. آثار زامبی به زبان‌های غیرانگلیسی تمام جرات، خون و ترس‌هایی را که هر هوادارای از ژانر ترسناک می‌خواهد، به او می‌دهد.

ضبط

کشور سازنده: اسپانیا

کارگردانان: ژائومه بالاگرو، پاکو پلازا

بهترین فیلم‌های زامبی غیر انگلیسی زبان

فیلم ضبط (REC) با بیشتر آثار زامبی متفاوت است، زیرا بر سناریوی شیوع جهانی یا آخرالزمان تمرکز نمی‌کند؛ در عوض، کل فیلم در یک مجتمع آپارتمانی منحصر به فرد می‌گذرد و مخاطب را در کنار بیمار صفر اپیدمی زامبی قرار می‌دهد. ضبط داستان یک گزارشگر خبری، آنجلا ویدال (مانوئلا ولاسکو) را دنبال می‌کند که خبر گروهی از آتش نشانان را در ماموریتی اضطراری داخل یک آپارتمان محلی تحت پوشش قرار می‌دهد. داستان ساده وقتی به وحشت تبدیل می‌شود که آپارتمان بخاطر یک ویروس مسری قرنطینه می‌شود.

ضبط نه تنها به دلیل جایگاه خود در ژانر زامبی، بلکه به دلیل مورد پسند عامه قرار دادن فیلم‌های خام در سینمای مدرن شناخته می‌شود. موفقیت این فیلم منجر به ساخت دنباله‌های آن و همچنین بازسازی آن توسط آمریکا با نام فیلم «قرنطینه» شد.


قطار بوسان

کشور سازنده: کره جنوبی

کارگردان: یئون سانگ هو

بهترین فیلم‌های زامبی غیر انگلیسی زبان

اثری که یکی از نمادی‌ترین فیلم‌های زامبی سال‌های اخیر سینما است. قطار بوسان به دلیل داستان مهیج و عملکرد سریع آن مورد استقبال منتقدان قرار گرفت. پدری به نام سئوک وو (با بازی گونگ یو) و دختر خردسالش سوآن (با بازی کیم سوآن) سوار قطاری می‌شوند که عازم بوسان است. زنی از سرنشینان که آلوده شده است تعداد دیگری از مسافران را نیز آلوده ویروس زامبی می‌کند. با گذر قطار از کره جنوبی، سئوک وون، دخترش و مسافران باقی مانده باید خودشان را از قطار محبوس شده و پر از زامبی نجات بدهند.

اگر از تماشای قطار به بوسان لذت بردید، باید بدانید دنباله مستقل آن با نام شبه جزیره سال گذشته منتشر شده است. انیمیشن این اثر یعنی ایستگاه سئول را نیز نباید از دست بدهید.


شبی که جهان را می‌بلعد

کشور سازنده: فرانسه

کارگردان: دومینیک روشه

بهترین فیلم‌های زامبی غیر انگلیسی زبان

اگرچه این فیلم در یک کشور پر از مرده اتفاق میٍ‌افتد، اما شبی که جهان را می‌بلعد، آن چیزی نیست که از یک فیلم معمولی زامبی انتظار دارید. این فیلم لزوماً ترسناک نیست؛ بلکه نمایش خشم تدریجی یک شخصیت است. داخل این اثر کمتر در مورد آخرالزمان زامبی صحبت می‌شود و بیشتر فیلم نمایش‌دهنده آخرالزمان زامبی روی اشخاص است.

به نظر می‌رسد که سم «دنیلسن لی» تنها بازمانده یک بیماری شیوع ناپذیر است و تنها در یک آپارتمان متروکه زندگی می‌کند. در حالی که موجودات آدم‌خوار در خیابان‌ها پرسه می‌زنند، سم در ساختمان خود صحیح و سالم باقی می‌ماند. اگرچه او از نظر جسمی آسیبی ندیده است، اما حال روحی او مساعد نیست و مدام از خود می‌پرسد که تا چه مدت می‌تواند در انزوا کامل بماند.


هشتگ زنده

کشور سازنده: کره جنوبی

کارگردان: چو ایل هیونگ

بهترین فیلم‌های زامبی غیر انگلیسی زبان

یکی دیگر از فیلم‌های اخیر زامبی کره جنوبی هشتگ زنده است که از فناوری مدرن برای بیان داستان آخرالزمانی خود استفاده می‌کند. این اثر مانند شبی که جهان را می‌بلعد در آپارتمان قهرمان اتفاق می‌افتد. جوون وو «یو آه این» جوانی تأثیرگذار است که به تنهایی در دام شهر پر از زامبی می‌افتد در حالیکه جهان بیرون در هرج و مرج به سر می‌برد. زمانی‌که مردگان به خیابان‌ها هجوم می‌آورند؛ وابستگی قبلی جون وو به شبکه‌های اجتماعی در زمان قطعی اینترنت ازبین می‌رود. جون وو در مواجهه با تنها بودن برای اولین بار باید نه تنها از زامبی‌ها بلکه از انزوا نیز جان سالم به در ببرد. هشتگ زنده در واقع بر اساس همان فیلمنامه فیلم آمریکایی «تنهایی» ساخته شده است؛ بنابراین اگر به دنبال فیلمی مشابه هستید؛ آن اثر را هم بررسی کنید.


پایان؟

کشور سازنده: ایتالیا

کارگردان: دنیل میسیسچیا

بهترین فیلم‌های زامبی غیر انگلیسی زبان


داستان فیلم ایتالیایی پایان؟ به طرز سرگرم کننده‌ای ساده انگارانه است و باعث می‌شود که بتوانید تشنگی خود را از تماشای آثار زامبی برطرف کنید. در راه یک جلسه مهم تاجری بی پروا «الساندرو روخا» در آسانسور دفتر خود محبوس می‌شود. این مرد که قادر به تماس برای درخواست کمک نیست؛ نمی‌داند که دنیای بیرون به دلیل ویروس زامبی در حال نابودی‌ست. پایان؟ دارای داستانی کلی ساده است که محدود به یک مکان می‌شود و بیشتر تمرکز خود را بر روی فیلمبرداری زیبا قرار می‌دهد که برای نشان دادن دید قهرمان داستان نسبت به هر آنچه در خارج از آسانسور است استفاده می‌شود.


آنچه ما می‌شویم

کشور سازنده: دانمارک

کارگردان: بو میکلسون

بهترین فیلم‌های زامبی غیر انگلیسی زبان

تابستان عجیب و غریب یک خانواده چهار نفره با شیوع ویروسی در شهر آن‌ها از بین می‌رود. با تبدیل شدن همسایه‌هایشان به هیولا‌های گوشت خوار، بلوک آن‌ها در قرنطینه قرار می‌گیرد. همانطور که ویروس در بیرون بیداد می‌کند، خانواده باید به منظور بقا محدودیت‌های احساسی خود را با تصمیمات سخت آزمایش کنند.

آنچه ما می‌بینیم به معنای واقعی داستان خانوادگی است و ترکیب روایت یک خانواده و زامبی باعث درخشش فیلم می‌شود.


حریص

کشور سازنده: کانادا

کارگردان: رابین آبرت

بهترین فیلم‌های زامبی غیر انگلیسی زبان

حریص قسمت‌های درام و وحشتناکی در به تصویر کشیدن شهری کوچک است که به پیامد‌های آخرالزمانی زامبی‌ها می‌پردازد. داستان حول گشتی به نام بونین «مارک آندره گروندین» است که پس از حمله زامبی‌ها به شهرش به سمت جنگل می‌رود. در حال فرار، بونین با زنی احتمالاً آلوده به نام تانیا «مونیا چوکری» و همچنین دختری به نام زوئه «شارلوت سنت مارتین» ارتباط برقرار می‌کند و این دو باعث می‌شوند تا اتفاقات مختلفی برای او رخ دهد.

در تاریخ سینما حریص به دلیل پرداختن به موضوعات اجتماعی و بقا با فیلم «شب مردگان زنده» مقایسه شده است.


برف مرده

کشور سازنده: نروژ

کارگردان: تامی ویرکلا

بهترین فیلم‌های زامبی غیر انگلیسی زبان

برف مرده نوعی کمدی ترسناک، همانطور که از عنوان این لیست پیداست، درباره زامبی‌ها است؛ که از قضا اتفاقاً زامبی‌های آن فیلم نازی هستند. مطمئناً این ایده کمی احمقانه است، اما ترسناک‌تر از زامبی‌ها چیست؟ قاعدتا زامبی‌های نازی!

برف مرده داستان مهمانی دانشجویان پزشکی در سفر اسکی در کوه‌های نروژ دنبال می‌کند. تعطیلات آن‌ها پس از حمله ارتش زامبی‌های فوق الذکر در جنگ جهانی دوم به مهمانی قطع می‌شود و رد خونینی در برف اسکاندیناوی به جا می‌گذارد.


یک برش از مردگان

کشور سازنده: ژاپن

کارگردان: شین ایچیرو

بهترین فیلم‌های زامبی غیر انگلیسی زبان

کمدی غرورآمیز و خنده دار در ژانر، یک برش از مردگان یک فیلم کم هزینه است که برای طرفداران نمادین فیلم «شان می‌میرد.» مناسب است.

در نیمه اول فیلم یک برش از مردگان، گروه فیلمبرداری در حال فیلمبرداری یک فیلم زامبی محور در یک انبار متروکه هستند. در حالی که در وسط فیلمبرداری آن‌ها، داستان و واقعیت با زنده شدن زامبی‌ها شروع به ادغام می‌کنند. با وجود هیولا‌های در حال فیلمبرداری، بازیگران و عوامل فیلم باید برای زندگی خود به طور طنز مبارزه کنند. نیمه دوم فیلم بدون اینکه چیز زیادی به شما بدهد، متفاوت از فیلم اول است و می‌تواند مخاطب را میخکوب کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو