اقبالی از «سه شب با مادوکس» گفت | گردانندگان صفحات تئاتر در فضای مجازی صرفاً شعار ندهند

57

1400/6/27

11:33


مجید اقبالی گفت: از گردانندگان صفحات تئاتر در فضای مجازی می‌خواهم صرفاً شعار ندهند چرا که تئاتر برای ادامه حیات نیازمند حمایت همه‌جانبه است.

اقبالی از «سه شب با مادوکس» گفت | گردانندگان صفحات تئاتر در فضای مجازی صرفاً شعار ندهند

گروه تئاتر هنرآنلایننمایش «سه شب با مادوکس» نوشته ماتئی ویسنیک با ترجمه محمد نوروزی و دراماتورژی محمدمهدی سجادی به کارگردانی مجید اقبالی از دوشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۱۷ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم روی صحنه است و بازیگران این نمایش علی یعقوبی، محمد نورزی فرسنگی، نیوشا دلشادیان، محسن بخشی و مجید اقبالی هستند.

مجید اقبالی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب این اثر به منظور اجرا گفت: «سه شب با مادوکس» نمایشنامه‌ای است که با انسان‌های کنونی جامعه که به واسطه تکنولوژی به سمت تنهایی سوق داده شده‌اند و منتظر یک ناجی هستند در گفت‌وگوست و این انسان‌ها از این موضوع که این ناجی درون خودشان است بی‌اطلاع هستند و این نمایشنامه نیز اشاره به این مسئله دارد که انسان‌ها برای رهایی از تنهایی و روزمرگی باید به دنبال ناجی درون خود باشند. بر این اساس این نمایشنامه برای من بسیار جذاب است و آن را به منظور اجرا انتخاب کردم.

او درباره دراماتورژی این اثر عنوان کرد: ما در اجرا وابسته به متن اصلی نبودیم و نمایشنامه توسط محمدمهدی سجادی دراماتورژی شد و تغییرات اساسی از زاویه دید خودمان در آن ایجاد کردیم و سعیمان بر این بود از نامفهومی نمایشنامه اصلی فاصله بگیریم تا مخاطب ارتباط بهتری با نمایش برقرار کند.

اقبالی خلاصه داستان نمایش «سه شب با مادوکس» را اینگونه توضیح داد: این نمایش داستان پنج دوست است که سال‌ها در ناکجاآبادی در تنهایی بسر می‌برند و فقط شب‌هایی را از سر تنهایی با یکدیگر می‌گذارند و طی این شب‌ها همگی از آرزوها و آمال‌شان صحبت می‌کنند. روزی فردی به نام مادوکس وارد زندگی آن‌ها شده و یک شب را با هر پنج نفر آن‌ها گذرانده و هیچ‌کدام نمی‌دانند که مادوکس در یک زمان با هر پنج نفرشان بوده است. آن‌ها در تلاشند که به یکدیگر ثابت کنند که مادوکس شب گذشته را با من گذرانده است...

این کارگردان درباره سبک و  فضای اجرایی این اثر یادآور شد: سعیمان بر آن بوده تا فضای نمایش چندان سوررئال نباشد چراکه در این صورت فضای گنگ و نامفهومی ایجاد می‌شد و بر این اساس تلاشمان بر آن بود تا نمایش فضایی رئال داشته باشد اما اتفاقات نمایش با استفاده از المان‌هایی فضای واقعی را شکسته و از آن خارج شده تا برای مخاطب سوال ایجاد شود.

او درخصوص ویژگی‌های نمایش «سه شب با مادوکس» تصریح کرد: این نمایش در ذهن مخاطب سوال ایجاد می‌کند و به او تلنگر وارد می‌کند و او را به تفکر وامی‌دارد که واقعاً مادوکس کیست و چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

مجید اقبالی درباره اجرای این نمایش در شرایط کنونی گفت: ما در شرایط خاصی به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایش را روی صحنه آوردیم و از مخاطبان انتظار داریم تا از تئاتر حمایت کنند. افرادی که در این شرایط نمایشی را به صحنه آورده‌اند عاشق تئاتر هستند و از سرخوشی به این هنر نمی‌پردازند. ما خواستیم با اجرای نمایش، تئاتر و صحنه‌ها را زنده نگه داریم. دو سال است که تئاتر با جان کندن به مسیر و حیات ادامه می‌دهد و احساس کردم من نیز باید در این راه قدمی بردارم.

او در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: ما در شرایط خاصی به دلیل شیوع ویروس کرونا این نمایش را روی صحنه آوردیم و از مخاطبان انتظار داریم تا از تئاتر حمایت کنند. تعدادی از صفحه‌های تئاتر در فضای مجازی در این شرایط با قیمت‌های گزاف حاضر به تبلیغات نمایش‌ها هستند در حالیکه در جریان هستند که تئاتر به سختی به مسیرش ادامه می‌دهد. از گردانندگان این صفحات می‌خواهم که صرفاً شعار ندهند و تئاتر نیازمند حمایت همه جانبه به منظور ادامه حیات خود است.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو