مدت زمان قرنطینه کرونا افزایش یافت

45

1400/6/27

14:51


دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه در کرونا دلتا مدت طولانی تری حجم بالایی از ویروس در بدن وجود دارد، مدت زمان قرنطینه بیشتر از کووید قبلی است.

مدت زمان قرنطینه کرونا افزایش یافت

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهزاد خوانساری نژاد بیان کرد: دلتا عفونی ترین واریانت کووید ۱۹ می باشد که زمان قرنطینه در این سویه افزایش پیدا کرده است و مدت زمان آن تا ۱۸ روز توصیه می‌شود چرا که این واریانت تیتر بالاتری را در بدن ایجاد می کند و عفونی تر می باشد.

وی افزود: در سویه های قبلی سارس کووید ۱۹ زمانیکه یکی از افراد خانواده به ویروس مذکور مبتلا می شد با کمی مراعات و قرنطینه خانگی احتمال ابتلای سایر اعضا کاهش می یافت، اما ویروس دلتا در حدی عفونی می باشد که شاهد درگیری‌ خانوادگی افراد هستیم.

وی تاکید کرد: ویروس های جهش یافته از ۳ دیدگاه قدرت سرایت پذیری، فرار از پاسخ های ایمنی میزبان و بیماری زایی مهم هستند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه شدت و درگیری بیماری کووید ۱۹ همچنان در کودکان نسبت به سایر گروه های سنی کمتر است، اما درگیری این گروه با شیوع دلتا به دلیل تمایل بیشتر بیش از پیش شده است؛ لذا باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از گذشته حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ کدام از مقالات و پژوهش های معتبر دنیا تفاوت معناداری را میان علائم واریانت های کووید ۱۹ در نظر نگرفته است، اظهار کرد: هر چند که واریانت دلتا تیتر ویروسی بسیار بالاتر و تمایل بیشتری برای آلوده کردن سلول ها دارد و میزان ویروس کاملا در نتایج آزمایش‌ها مشهود است، اما در علائم آن تغییر چندانی وجود ندارد و علائم کرونا می تواند از یک سرماخوردگی معمولی تا یک بیماری شدید تنگی نفس متغیر باشد از این رو بایستی به محض مشاهده علائم به پزشک مراجعه نمایند.

وی تاکید کرد: افراد مبتلا شده به عفونت طبیعی ویروس کرونا در مقایسه با افراد واکسینه شده، مقاومت بیشتری را در برابر تغییرات و جهش های ویروسی دارند چرا که در بسیاری از واکسن های مدرن، تنها یک ژن ویروس s وجود دارد در حالیکه افرادی که به عفونت طبیعی مبتلا شده اند علیه بیش از ۳۰ پروتئین ویروس مقاوم هستند.

وی گفت: زمانی که ویروس وارد بدن می شود بلافاصله قابل تشخیص نیست و از زمان ورود ویروس به بدن تا زمان مثبت شدن نتیجه تست، ۹۶_۴۸ ساعت زمان می برد.

وی در پایان تغییرات رفتاری جامعه اعم از عدم واکسیناسیون کافی، سیاست گذاری نامناسب و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را دلیلی بر ایجاد موج های بعدی کرونا دانست و گفت: واکسن هایی که توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مردم قرار می گیرد، واکسن هایی مطمئن و شناسنامه دار می باشند، لذا از مردم می‌خواهیم به شایعات توجه نکنند و نسبت به ایمن شدن خود کوشا باشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو