میوه‌های ممنوعه در بارداری/ خطر سقط جنین

69

1400/6/27

19:05


خوردن برخی از میوه ها نیز در دوران بارداری خطرناک است و می تواند منجر به سقط جنین شود.

میوه‌های ممنوعه در بارداری/ خطر سقط جنین

به گزارش بهداشت نیوز، بارداری موجی از خوشحال و لذت و استرس را به همراه دارد، چون دقیقا از سه ماهه اول بارداری، یعنی دوره تغییرات زندگی، هر دو مادر و جنین برای ادامه زندگی به مراقبت کافی نیاز دارند. داشتن سلامتی و تناسب اندام در دوران بارداری مهمترین مسئله است. به غیر از تغذیه سالم، رژیم غذایی مغذی و متعادل نکته اساسی برای داشتن یک کودک سالم است. اعتقاد بر این است که سه ماهه اول بارداری از همه دوره ها مهمتر است زیرا یک اشتباه کوچک منجر به سقط جنین می شود.
میوه هایی که باعث سقط جنین می شود

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما میوه هایی وجود دارند که در واقع  مصرف آنها می توانند باعث سقط جنین شود. این که میوه ها برای سلامتی جنین و مادر مفید هستند یک تصور از پیش جا افتاده در ذهن همه است. به هر حال، این موضوع برای همه میوه ها درست نیست، برخی از آنها می توانند برای جنین و همچنین مادر مضر باشند. در این مطلب از سلام دنیا، برخی از مواد غذایی که باید از خوردن آنها اجتناب کنید مانند پاپایا، آناناس، خرچنگ، ​​تخم مرغ و ماهی های غنی از جیوه و چند مورد دیگر ارائه شده است.

میوه های ممنوعه در دوران بارداری

از دوران کودکی، درباره مزایای بی شماری میوه ها برای سلامتی و چگونگی ضروری بودن آنها برای زندگی سالم تبلیغ شده است. اما همه چیز در دوران بارداری و به خصوص در سه ماهه اول که مادر در معرض خطر بالای سقط جنین است، تغییر می کند. با این حال، بسیاری از موارد به متابولیسم مادر هم بستگی دارد. به غیر از خوردن میوه ها، همچنین سایر عوامل مانند سن و سلامت مادر، سبک زندگی هم می تواند بر بارداری تأثیر بگذارد. مصرف چنین میوه هایی می تواند منجر به گشاد شدن دهانه رحم و باعث انقباضات داخلی رحم و سقط جنین شود. از این رو ، اغلب به خانم های باردار توصیه می شود که از مصرف چنین غذاهایی خودداری کنند. در ادامه برخی از میوه هایی که باید از مصرف آنها در دوران بارداری خودداری کنید ارائه شده ست:

آناناس

طعم شیرین و ملایم این میوه مطمئناً درمانی برای جوانه های چشایی در ماههای اول بارداری است. با این حال، در دوران بارداری مصرف این میوه می تواند مضر و منجر به سقط جنین شود. مصرف آناناس خام یا آب میوه آن می تواند باعث سقط جنین شود، دلیل بروز این اتفاق ماده ای به نام برملین در آناناس است که منجر به انقباضات رحمی و نرم شدن دهانه رحم و باعث آسیب رساندن به جنین می شود.

پاپایا (انبه هندی)

از گذشته پاپایا به عنوان ماده غذایی برای سقط کردن جنین های ناخواسته استفاده می شد. مصرف پاپایا در دوران بارداری به شدت نفی شده است! این ممنوعیت به دلیل وجود آنزیم های فعال پاپایا است که باعث انقباضات رحمی و موجب سقط جنین می شود. مصرف این میوه در دوران بارداری آنقدر آسیب رسان است که می تواند منجر به درد زایمان زودرس شود. از این رو، اجتناب از آن به طور کامل نکته مهمی برای حفظ ایمنی و سلامت مادر و جنین است.

 هلو

چشم پوشی کردن از این میوه خوشمزه و شیرین ممکن است دشوار باشد ، اما اغلب توصیه می شود از مصرف مواد غذایی که طبع آنها گرم است خودداری کنید و یکی از این میوه ها هلو است. مصرف هلو در دوران بارداری می تواند گرمای بیشتری در بدن ایجاد کند که می تواند منجر به خونریزی داخلی و سقط جنین شود.

سیب جنگلی

مصرف یک سیب در روز می تواند بیماری ها را از ما دور کند، اما برای دوران بارداری می تواند مشکل ساز شود. ماهیت اسیدی سیب های جنگلی می تواند منجر به انقباض رحم شود. مصرف این سیب ها در این دوران می تواند منجر به سقط جنین شود.

منبع: سلام دنیا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو