آخرین وضعیت کرونا در قم+ جزئیات

20

1400/6/27

20:09


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌آخرین وضعیت کرونا دراین استان گفت: درشبانه روز گذشته ۱۵ تَن از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود، جان خود را از دست دادند.

آخرین وضعیت کرونا در قم+ جزئیات

به گزارش بهداشت نیوز، محمد رضا قدیر، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به‌بیست‌وهفتم شهریورماه ۱۱۵ تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به‌کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی بستری شدن ۸۳ تَن از این افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: ۶۸ تَن از افرادی که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز برای ادامه روند درمان درمنزل از بیمارستان ترخیص شدند.

وی افزود: درحال حاضر ۷۵۰ بیمار کرونایی درمراکز درمانی قم تحت معالجه‌ودرمان قرار دارند، که وضعیت ۲۰۸ تَن از آنها وخیم است.

وی بیان داشت: از مجموع ۶۴۸ آزمایش کرونای انجام شده، نتیجه ۲۷۰ مورد مثبت شد.

قدیر خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا درقم ۶۱۱ هزار و ۶۱۶ دُز واکسن تزریق شده‌است.

رئیس علوم پزشکی قم از مردم برای شرکت فعال در واکسیناسیون دعوت کرد

قدیر همچنین درپیامی ضمن دعوت از عموم برای شرکت فعال در واکسیناسیون آورده‌است: خداوند بزرگ را شاکریم که موج سهمگین پنجم کرونا با همه شدت و قدرت با همکاری شما مردم عزیز و همه سازمان‌ها و نهادها و کادر عزیز بهداشت و درمان به‌روند نزولی رسیده است‌.

پیام حاکیست: دراین بین واکسیناسیون تنها راه برون رفت از این بحران و جلوگیری از ‌موج‌های بعدی‌وبازگشت به‌زندگی معمولی می‌باشد، لیکن با تزریق حدود ۴۰ درصدی واکسن هنوز تا نقطه ایده‌آل فاصله قابل توجهی داریم.

پیام می‌افزاید: اینک به‌نمایندگی از کادر بهداشت‌ودرمان، کسانی که در طول ۱۹ ماه گذشته شبانه روزی برای تامین سلامت جامعه از جان مایه گذاشتند دست یاری به‌سوی شما ملت عزیز دراز می‌کنم و انتظار دارم با تمام توان خویش منسوبین، دوستان، همسایگان و آحاد مردم واکسینه نشده را به‌حضور در مراکز واکسیناسیون ترغیب نمایید.

پیام ادامه یافته‌است: کنترل اپیدمی‌وحذف موج‌های بعدی با ایمن‌سازی اکثریت قاطع شهروندان میسر خواهد بود، لذا هرکس بدون دلیل منطقی واکسن نزند می‌تواند به‌کانون انتشار ویروس تبدیل شود،همکاران من در مراکز تجمیعی واکسیناسیون منتظر شما مردم عزیز قم هستند، لذا از یکایک شما مردم فهیم استان قم خواهشمندم نسبت به‌این وظیفه عملی‌ومسولیت اجتماعی بی‌تفاوت نباشیم و در جهاد ملی واکسیناسیون شرکت نماییم.

صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسن تزریق نکردند صحت ندارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با رد شایعه‌ها در مورد دریافت کارت واکسن توسط افرادی که واکسن نزده‌اند، گفت: صدور کارت واکسن برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند صحت ندارد.

سیامک محبی تصریح کرد: اطلاعات درج شده درکارت‌های واکسن از سامانه کشوری برداشت می‌شود، و هر تغییر عمدی یا سهوی درنوع واکسن تزریق شده باعث توقف کلی روند خواهد شد.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند، می‌توانند پس از مراجعه به‌سایت vcr.salamat.gov.ir و ثبت اطلاعات شخصی خود یعنی نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، کدملی و شماره تلفن همراهی که به‌نام متقاضی است، کارت واکسن خود را دریافت نمایند.

معاون علوم پزشکی قم واکسیناسیون را امری الزامی دانست و ادامه داد: درآینده نزدیک ارائه خدمات عمومی از جمله خدمات بانکی، تهیه بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و همچنین اقامت در هتل منوط به داشتن کارت واکسیناسیون خواهد بود.

محبی خاطرنشان کرد: استعلام تمامی کارت‌های واکسن از طریق سامانه وزارت بهداشت بصورت آنلاین انجام می‌شود و با هرگونه تخلفی دراین حوزه برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

براساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، قم از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطرونارنجی کرونایی شده‌است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند. همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی درصورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» درخود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) درشهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو