طرز تهیه لازانیا با کرپ

لازانیا با کرپ , طرز تهیه لازانیا با کرپ , دستور پخت لازانیا با کرپ

لازانیا باکرپ یکی از انواع دستورهای متنوعی پخت لازانیا است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لازانیا با کرپ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کرپ
تخم مرغ۲ عدد
شیر۱ لیوان
آب۱ لیوان
آرد قنادی۲ لیوان
کره۲ قاشق غذاخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
مواد لازانیا
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
قارچ۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیر۱ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
سس بشامل۱ لیوان
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه لازانیا با کرپ

مرحله اول

برای تهیه لازانیای کرپ ابتدا باید کرپ ها را درست کنیم، برای این منظور تخم مرغ را به همراه آب و شیر داخل کی کاسه مناسب مخلوط می کنیم، سپس کره را اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا کره هم با دیگر مواد یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را روی مواد الک می کنیم و در حین مخلوط کردن نمک را نیز اضافه می کنیم. در پایان مایه کرپ باید غلظتی شبیه به غلظت پنکیک داشته باشد. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و آنرا با کره چرب می کنیم.

مرحله سوم

حالا با ملاقه از مایه کرپ بر میداریم و داخل تابه می ریزیم. به دلیل اینکه این کرپ را می خواهیم برای لازانیا استفاده کنیم باید ضخیم باشد. پس از اینکه یک سمت کرپ ها طلایی شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز طلایی شود.

مرحله چهارم

به همین ترتیب تمام کرپ ها را درست می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه برای تهیه مواد میانی لازانیا ابتدا سیر و پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر و پیاز را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا سبک شوند. در ادامه گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله ششم

حالا قارچ و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و به تابه می افزاییم. مواد را به خوبی تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند، سپس مقداری نمک و نصف استکان آب به تابه اضافه می کنیم و درب آنرا می گذاریم تا گوشت به طور کامل بزپد.

مرحله هفتم

پس از اینکه گوشت به روغن افتاد تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم، سپس یک ظرف مناسب فر را با روغن به خوبی چرب می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک کرپ در کف ظرف قرار می دهیم، سپس روی آن کمی سس بشامل (چطوری سس بشامل درست کنیم؟) می مالیم. در ادامه مقداری از مایه گوشت را به صورت یکدست روی سس بشامل پخش می کنیم.

مرحله نهم

حالا مقداری پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم، سپس برای لایه بعدی کرپ را روی مواد قرار می دهیم. به همین ترتیب مواد را درون ظرف می چینیم و لایه آخر را کرپ قرار می دهیم و روی آن را با سس بشامل زیاد پوشش می دهیم.

مرحله دهم

سپس باقیمانده پنیر پیتزا را روی آن می ریزیم و به دلخواه مقداری قارچ یا فلفل دلمه ای برای تزیین روی پنیر قرار می دهیم. در ادامه لازانیا را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پنیر پیتزا به طور کامل ذوب شود.

مرحله یازدهم

سپس فر را خاموش کرده و گریل فر را روشن می کنیم تا پنیر روی لازانیا به طور کامل طلایی شود. در پایان لازانیا را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کمی خنک شود، سپس به صورت دلخواه برش می زنیم و سرو می کنیم.