طرز تهیه شامی لبنانی

شامی لبنانی , طرز تهیه شامی لبنانی , دستور پخت شامی لبنانی

شامی لبنانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه کشور لبنان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شامی لبنانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
سویا۲ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی یا سفید۳ قاشق غذاخوری
گشنیز و جعفری۱ دسته کوچک
پیاز۱ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه شامی لبنانی

مرحله اول

برای تهیه شامی لبنانی ابتدا سویا را به مدت ۲۰ دقیقه درون آب سرد می خیسانیم تا نرم شود، سپس آب اضافی آنرا با فشار دست می گیریم. در ادامه سویا را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته، سپس با رنده ریز رنده می کنیم. آب پیاز را هم به خوبی می گیریم، سپس پیاز رنده شده را به کاسه می افزاییم. گشنیز و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس مواد درون کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه تخم مرغ را به همراه آرد ساده یا آرد نخودچی و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپس مایه شامی را چند دقیقه ورز می دهیم تا چسبناک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه شامی استراحت کند. پس از گذشت این زمان مایه شامی را از یخچال خارج کرده، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه شامی بر می داریم و با دست آنرا به صورت گلوله شکل می دهیم. در ادامه با کف دست مایه شامی را تخت می کنیم و درون روغن داغ می اندازیم تا سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه یک سمت شامی ها سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود. در پایان شامی ها را درون یک ظرف مناسب می چینیم و به همراه سبزیجات دلخواه سرو می کنیم.