دلایل دندان درد شبانه؛ ۸ نشانه هشداردهنده

دلایل دندان درد شبانه؛ ۸ نشانه هشداردهنده


منبع: برترین ها

110

1400/6/28

07:57


مشکلات به ظاهر کوچک در بهداشت و دهان و دندان اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند به سرعت به یک تهدید بزرگ و دردناک تبدیل شده و نیاز به اورژانس دندان پزشکی را بیشتر کند.

ایرنا: مشکلات به ظاهر کوچک در بهداشت و دهان و دندان اگر نادیده گرفته شود، می‌تواند به سرعت به یک تهدید بزرگ و دردناک تبدیل شده و نیاز به اورژانس دندان پزشکی را بیشتر کند.

دلایل دندان درد شبانه؛ ۸ نشانه هشداردهنده

اورژانس دندان پزشکی به زمانی مطرح می‌شود که ضربه، خونریزی، درد، تورم غیر معمول و ... در ناحیه دندان دیده شود. در اینجا ۸ مورد از اورژانس‌های دندان پزشکی را بیشتر می‌توانید بشناسید:

درد شدید

درد شدید حساس به لمس، حرارت و یا جویدن در دندان نیاز به مراجعه فوری به دندان پزشک دارد. اگر این درد به طور ناگهانی در مقدار یا فرکانس افزایش داشته باشد، مشکل دندان می‌تواند ناشی از ایجاد حفره، و یا آبسه باشد.


شل شدن دندان

شل شدن دندان به همراه قرمزی و خونریزی لثه‌ها نشان از بیماری پیشرفته لثه دارد. در صورت عدم درمان، و در موارد نادر، بیماری‌های لثه می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی از جمله حمله قلبی شود.


تورم در ناحیه فک

این علامت در اطراف دهان یا در ناحیه فک می‌تواند نشان از ایجاد گره لنفاوی یا عفونت دندان باشد. به ندرت این علامت به ابتلا به سرطان ربط دارد. اگر شما به شدت با فک متورم شده همراه با درد شدید مواجه هستید، در یک بحران دندانی قرار دارید و باید فورا به دندان پزشک مراجعه کنید. تورم اگر زیاد نباشد، در عرض یک تا دو هفته از بین می‌رود. اما تورم شدید نیاز به مراجعه دارد.

دلایل دندان درد شبانه؛ ۸ نشانه هشداردهنده


شکستن دندان

در صورتی که با دندان شکسته مواجه شدید، سریعا محل دندان مورد نظر را با سرم فیزیولوژی بشویید. یک کیسه حاوی یخ را روی موضع قرار دهید. اگر دندان دارای یک لبه تیز شده است که باعث آزار ناحیه گونه و زبان می‌شود، با پارافین یا در صورت امکان موم دندان پزشکی، لبه تیز را بپوشانید و به دندان پزشک مراجعه کنید.


احساس خستگی

این احساس می‌تواند با عفونت دهانی ارتباط مستقیم داشته باشد. در صورتی که احساس خستگی دائم در تمام زمان‌ها را داشتید برای بررسی کردن سلامت دهان و دندان تان حتما به دندان پزشک مراجعه کنید.


زخم‌های دهانی

این زخم‌های سطحی در سطح داخلی گونه، لثه و زبان بر اثر گاز گرفتن گونه، مسواک زدن شدید، خوردن غذا‌های داغ یا تحریک‌های ناشی از براکت‌های ارتودنسی ایجاد می‌شوند. یک محلول دهانشویه اکسیژنه با حباب‌هایی که ایجاد می‌کند باعث تمیز کردن زخم از خرده‌های مواد غذایی می‌شود. در صورت عدم درمان زخم در عرض یک تا دو هفته، باید به دندان پزشک مراجعه کنید.

دلایل دندان درد شبانه؛ ۸ نشانه هشداردهنده


دندان درد بارداری

درمان‌های اورژانس دندان پزشکی در هر دوره و زمانی از بارداری می‌تواند انجام شود بنابراین به هیچ وجه نباید برای تسکین درد دندان در این دوره به مدت طولانی از مسکن‌ها استفاده کنید، بلکه باید سریع نزد دندان پزشک بروید. توجه داشته باشید مصرف خودسرانه هر دارویی ممکن است برای مادر و جنین خطرناک باشد، بنابراین لازم است هیچ دارویی را بدون اجازه پزشک یا دندان پزشک استفاده نکنید. در مواردی که پزشک یا دندان پزشک معالج با اطلاع از بارداری بیمار، دارویی را تجویز می‌کنند مصرف آن دارو بلامانع و حتی ضروری است و اجتناب از مصرف آن ممکن است برای بیمار و جنین زیان داشته باشد.


درد شبانه دندان

از شایع‌ترین اورژانس‌های دندان پزشکی، درد شبانه است؛ دردی که هنگام خواب سراغ بزرگسالان یا کودکتان می‌آید. اگر کودک شبانه دچار دندان درد شد، بهتر است او را از حالت خوابیده به وضعیت نشسته درآورید به گونه‌ای که سر کودک بالاتر قرار بگیرد.

دلایل دندان درد شبانه؛ ۸ نشانه هشداردهنده

پیش از مراجعه به دندان پزشک، شستشوی دهان با آب گرم و نیز استفاده از قرص مسکن برای کاهش موقت درد پیشنهاد می‌شود. اگر درد شدید یا همراه با تورم است، یک کیسه حاوی یخ (کمپرس سرد) روی گونه قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را بردارید. این کار را به صورت متناوب تا رسیدن به دندان پزشک تکرار کنید. در ضمن از گرم کردن موضع موردنظر بپرهیزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو