مجلس به دنبال محدودکردن اختیارات دولت رئیسی

منبع: برترین ها

40

1400/6/28

09:02


یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مدعی شده است هر‌چه مجلس مصوب کند، وزیر ارتباطات می‌پذیرد.

روزنامه شرق: یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس مدعی شده است هرچه مجلس مصوب کند، وزیر ارتباطات می‌پذیرد.

محمدجواد نیک‌بین، نماینده کاشمر در مجلس، درباره طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی» و نظر وزیر ارتباطات نسبت‌ به این طرح گفت: وزیر ارتباطات در این زمینه مطیع مجلس است و هرچه را مجلس مصوب کند، می‌پذیرد و تاکنون پیشنهادی در این زمینه نداشته است.

مجلس به دنبال محدودکردن اختیارات دولت رئیسی

مطیع‌بودن وزرا در برابر مجلس اگرچه مطلوب بهارستان‌نشینان است و به‌دلیل موضع حمایتی که از دولت سیزدهم داشته‌اند، چنین انتظاری تقویت شده‌، اما این خواسته نه فقط اصل تفکیک قوا بلکه اختیار و عزت قوه مجریه را زیر سؤال می‌برد.

حال اگر قرار است بهارستان تصویب کند و پاستور اجرا، احتمالا نمی‌توان امید داشت دولت سیزدهم قدرت چانه‌زنی با نمایندگان را برای بهبود روند قانون‌گذاری و اصلاح طرح‌هایی این‌چنین مضر حال جامعه داشته باشد.

همان‌گونه که زمان انتخاب کابینه، مجلس به گروکشی از دولت سیزدهم روی آورده بود و در قبال سهم‌خواهی از کابینه، قول رأی اعتماد به وزرا را می‌داد، این روزها نیز بابت همان حمایت‌هایی که از سیدابراهیم رئیسی در زمان انتخابات و همراهی‌ای که در روز بررسی صلاحیت وزرا داشته، دنبال کابینه‌ای بی‌اختیار است که هرچه تصویب کرد، اعتراضی نشنود.

حال با توجه به سخنان نیک‌بین و ادعای تسلط مجلس بر وزرا و اجرای هر آنچه مطلوب بهارستان است در پاستور‌، باید دید مواضع رسمی این وزیر و سایر کابینه چه خواهد بود؛ آیا به این شرایط تن خواهند داد یا در عمل شاهد کابینه‌ای مستقل و مدافع منافع عمومی خواهیم بود؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو