زیباترین دانشگاه‌های جهان – بخش سوم

زیباترین دانشگاه‌های جهان – بخش سوم


منبع: فوت و فن

115

1400/6/28

10:02


زیباترین دانشگاه‌های جهان – بخش سوم

در سرتاسر جهان، دانشگاه‌هایی وجود دارند که علاوه بر اینکه مکان‌های بسیار برجسته از لحاظ علمی و دانش هستند، دارای معماری خارق‌العاده و زیبا نیز هستند.

در ادامه با ما همراه باشید تا سومین بخش از فهرست زیباترین دانشگاه‌های جهان را به شما معرفی کنیم.


زیباترین دانشگاه‌های جهان – بخش اول

زیباترین دانشگاه‌های جهان – بخش دوم


دانشگاه کاتولیک لون، لون، بلژیک

Katholieke Universiteit Leuven, Leuven, Belgium

دانشگاه کاتولیک لون در شهر لون کشور بلژیک، همانند قطعه‌ای دنیای فانتزی به شمار می‌رود. این دانشگاه در سال ۱۴۲۵ میلادی تاسیس شده است و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های قاره اروپا به شمار می‌رود. این دانشگاه دارای مجموعه‌ای از ساختمان‌ها است که شامل سه ساختمان بسیار برجسته و جواهرمانند است که شامل کتابخانه دانشگاه لون، قلعه آرنبرگ و سالن دانشگاه است. این قلعه که در تصویر مشاهده می‌کنید، در سال ۱۳۱۷ ساخته شده و قلب تپنده این دانشگاه به شمار می‌رود.

دانشگاه اورال رابرتز، تولسا، اوکلاهاما، آمریکا

Oral Roberts University, Tulsa, Oklahoma, USA

دانشگاه اورال رابرتز، یکی از منحصربه‌فردترین محوطه دانشگاهی در سرتاسر جهان را دارا است. این دانشگاه در سال ۱۹۶۳ میلادی در شهر تولسای ایالت اوکلاهاما تاسیس شده و دارای چندین ساختمان ساختمان پیشرفته و آینده‌نگرانه است و هر کدام آن نیز نمادی از یک عنصر ایمان مسیحیت به شمار می‌رود. این مرکز دانشگاهی دارای مجسمه خیره‌کننده‌ای است که به نام دستان عبادت‌کننده شناخته می‌شود و دارای شصت و یک متر ارتفاع است.

دانشگاه ویرجینیا، شارلوتسویل، ویرجینیا، آمریکا

University of Virginia, Charlottesville, Virginia, USA

دانشگاه ویرجینیا علاوه بر اینکه محل بسیار عالی برای تحصیل است، دارای تاریخی غنی و خارق‌العاده است که سبب شده تا این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شود. این دانشگاه در سال ۱۸۱۹ میلادی توسط توماس جفرسون تاسیس شده است که سومین رییس جمهور ایالت متحده آمریکا است. این دانشگاه در یک ملک قرن نوزدهمی قرار گرفته که بر اساس پنتئون در شهر روم مدل سازی شده است. این دانشگاه در محل زندگی سابق جفرسون قرار دارد.

دانشگاه هیدلبرگ، بادن ووتمبرگ، آلمان

University of Heidelberg, Heidelberg, Baden-Württemberg, Germany

دانشگاه هیدلبرگ در شهر هیدلبرگ کشور آلمان واقع شده است و در سال ۱۳۸۶ میلادی توسط پاپ اوربان ششم تاسیس شده است. این دانشگاه، قدیمی‌ترین دانشگاه در کشور آلمان محسوب می‌شود و از همین رو، دارای معماری خیره‌کننده و چشم‌‎نوازی است. سالن گردهمایی قدیمی که در تصویر مشاهده می‌کنید، در سال ۱۸۸۶ میلادی ساخته شده و برجسته‌ترین ساختمان در دانشگاه به شمار می‌رود. این دانشگاه دارای محبس دانشجویان نیز است که در سال ۱۹۱۴ میلادی ساخته شده و دانشجویان به جرم‌هایی همچون اختلال در صلح در آن حبس می‌شدند.

دانشگاه سیدنی، سیدنی، استرالیا

The University of Sydney, Sydney, Australia

شهر سیدنی استرالیا با اینکه یکی از جدیدترین شهرهای شکل گرفته در سرتاسر جهان محسوب می‌شود اما دارای چشم‌اندازهای جذابی است و دانشگاه سیدنی نیز یکی از آنها است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۰ میلادی ساخته شده و اولین دانشگاه کشور استرالیا است که شهرت جهانی دارد. این دانشگاه در محل یک ساختمان ماسه سنگی قرن نوزدهمی قرار دارد و دارای حیاط چهار ضلعی مشهوری است که در طی بهار بسیار سرزنده است و علاوه بر این، دارای مزارع پویا و چندین موزه است.

دانشگاه کالج شاه، لندن، انگلیس

King’s College London, London, UK

دانشگاه کالج شاه از سال ۱۸۲۹ میلادی پذیرای دانشجویان است و در طی سال‌ها، چهارده برنده جایزه نوبل از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند. این دانشگاه در شهر لندن قرار دارد و محوطه آن نیز دارای برخی از زیباترین و خارق‌العاده‌ترین ساختمان‌ها است که شامل کلیسای دانشگاه و بوش هاوس می‌شود. این دانشگاه همچنین مالکیت خانه سامرست ایست وینگ را در اختیار دارد که یکی از تماشایی‌ترین معماری‌ها در پایتخت کشور انگلیس را دارا است.

دانشگاه دورهام، دورهام، انگلیس

Durham University, Durham, UK

در کنار رودخانه در شهر دورهام در شمال شرقی کشور انگلیس، یک کلیسای جامع بر روی تپه و یک قلعه قرن یازدهمی قرار دارد. این مکان اکنون محل یکی از معتبرترین موسسه‌های آموزشی و تحصیلی در انگلیس است. دانشگاه دورهام توسط دستور پارلمان انگلیس در سال ۱۸۳۲ میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در این کشور به شمار می‌رود. بازدیدکنندگان می‌توانند شاهد معماری رومانسک باشند و از زیبایی‌های رودخانه ویر لذت ببرند.

دانشگاه بولوگنا، بولوگنا، ایتالیا

The University of Bologna, Bologna, Italy

دانشگاه بولوگنا، به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه در دنیای غرب به شمار می‌رود. این دانشگاه در سال ۱۰۸۸ میلادی تاسیس شده است و دارای پنج محوطه در سرتاسر ایتالیا و شهرهای بولوگنا، سیسینا، فورلی، راونا و ریمینی است. این دانشگاه بیش از هشتاد و پنج هزار دانشجو را پذیرا است. این موسسه دارای چندین ساختمان تماشایی و زیبا است که قدمت آنها به قرون وسطی و دوره رنسانس باز می‌گردد و برجسته‌ترین آن نیز کتابخانه دانشگاه بولوگنا است که دارای دیوارهای چوبی سیاه، سقف قوسی و ستون‌های آراسته شده است.

دانشگاه رویال رودز، کلوود، بریتیش کلمبیا، کانادا

Royal Roads University, Colwood, British Columbia, Canada

قلعه هتلی در پارک ملی و تاریخی هتلی در جزیره ونکوور کشور کانادا قرار گرفته است و در تاریخ ۱۹۰۷ میلادی توسط خانواده دانسمویر ساخته شده است. در طی سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۹۵ میلادی، این قلعه به عنوان یک پادگان آموزشی نظامی مورد استفاده قرار گرفته است اما از آن زمان به بعد، محل دانشگاه رویال رودز است. این محل دارای باغ‌های سبک ایتالیایی و مزرعه است.

دانشگاه آکسفورد، آکسفوردشایر، انگلیس

University of Oxford, Oxfordshire, UK

یکی از نمادین‌ترین دانشگاه‌های در سرتاسر جهان، دانشگاه آکسفورد است که دارای تاریخی غنی و محوطه بسیار تماشایی است. این دانشگاه در مرکز شهر آکسفورد قرار گرفته و از سال ۱۰۹۶ میلادی پذیرای دانشجویان است. این دانشگاه، قدیمی‌ترین دانشگاه در میان کشورهای انگلیسی زبان به شمار می‌رود. این دانشگاه اغلب جزو برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد و دارای ساختمان‌های تاریخی جذاب و تماشایی است. هر ساله، چندین میلیون گردشگر از ساختمان‌های تاریخی این مکان دیدن می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو