مردم توان مصرف برنج ۵۰هزار تومانی را ندارند

منبع: برترین ها

46

1400/6/28

12:54


رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی از یک سو منجر به نارضایتی مردم شده و از سوی دیگر جیب دلالان و محتکران را پر می کند.

دیده بان ایران: رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی از یک سو منجر به نارضایتی مردم شده و از سوی دیگر جیب دلالان و محتکران را پر می کند.

محمد صالح جوکار با اشاره به ضرورت کنترل قیمت کالاهای اساسی در بازار، بیان کرد: ثبات قیمت کالاها در بازار به تعادل بین عرضه و تقاضا باز می گردد. اگر به میزان تقاضا در بازار کالا عرضه شود هیچ کالایی کمیاب یا گران نخواهد شد. افزایش قیمت کالاهای اساسی از یک سو منجر به نارضایتی مردم شده و از سوی دیگر جیب دلالان و محتکران را پر می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: هرگاه تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار برهم می خورد شاهد افزایش قیمت کالاها بوده که دودش به چشم اقشار آسیب پذیر جامعه می رود. به عنوان مثال در خصوص قیمت برنج که امروز به حدود کیلویی ۵۰ هزار تومان رسیده است در گذشته با واردات برنج تعادل در بازار برقرار می شد. اما امروز این کار انجام نمی شود و قطعا ادامه این روند مشکلات مردم را دو چندان می کند. بخش قابل توجهی از جامعه توان مصرف برنج کیلیویی ۵۰ هزار تومان را ندارند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارتخانه های کشاورزی و صمت باید برای تامین کالاهای اساسی مردم تدبیر جدی کنند. بنده شنیده ام بخشی از برنجی که در داخل کشور کشت شده در کارخانجات شالیکوبی جمع شده اما به بازار ارائه نمی شود. وزرای اقتصادی وظیفه دارند بر توزیع کالاها در بازار نظارت کنند. نباید اجازه داد تا با سوء مدیریت مردم در تنگنا قرار بگیرند.

وی در ادامه تاکید کرد: وزرای دولت برنامه های جامعی را به نمایندگان ارائه کردند اما ارائه برنامه به تنهایی مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه برنامه وزرا باید به شکل صحیحی در راستای حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه معیشتی اجرایی شود. لازم است وزرای دولت و تیم اقتصادی آن در اسرع وقت برنامه های خود را اجرایی کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو