تغییراتی در ترکیب هیئت مذاکرات اعمال می‌شود

منبع: برترین ها

30

1400/6/28

13:05


سخنگوی وزارت خارجه درباره ترکیب هیئت مذاکره کننده ایران گفت: این موضوع در حال بررسی است طبیعتاً تغییراتی اعمال می‌شود هنوز شکل آن نهایی نشده به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخاب: سخنگوی وزارت خارجه درباره ترکیب هیئت مذاکره کننده ایران گفت: این موضوع در حال بررسی است طبیعتاً تغییراتی اعمال می‌شود هنوز شکل آن نهایی نشده به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

خطیب زاده درباره چگونگی حضور آمریکا در مذاکرات وین به یکجانبه گرایی این کشور اشاره کرد و گفت: یکجانبه‌گرایی آمریکایی در دوران ترامپ با اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه در فراسرزمینی معنا پیدا کرد. انتفاعی که جمهوری اسلامی باید از برجام می برد و همچنین حقوق استفاده همه اعضا کننده همچنان پابرجا است.

وی خاطرنشان کرد: اگر آمریکا این یکجانبه گرایی را در مقام اجرا و رویکرد کنار بگذارد، گفت و گوهای وین در مسیر بهتری قرار خواهد گرفت. ما ایالات متحده را متهم اصلی وضعیت فعلی جامعه می‌بینیم و این کشور ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ است و همچنان اعمال فشارهای یکجانبه و ظالمانه علیه مردم ایران را ادامه می‌دهند.

خطیب زاده تاکید کرد:موقعی که این رویکرد در عمل کنار گذاشته شود و اطمینان پیدا کنیم یا ایالات متحده راستی آزمایی شده قابل اعتماد است آن وقت مسیر برجام همان مسیر خود خواهد بود. تعهد به کسی نمی‌دهیم که کمتر از برجام انتفاعی از برجام قبول کنیم و ایالات متحده باید با رویکرد متفاوتی به وین بیاید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو