دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون

دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون


منبع: تالاب

60

1400/6/28

23:12


دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون

چند ترفند برای آزاد کردن حافظه آیفون

قطعا کار خسته کننده اي می باشد کـه میتواند حتی منجر بـه عصبانیت نیز شود.

بنابر این در حین خرید گوشی آیفون باید بـه حافظه داخلی ان دقت کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

 

از این رو ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی مجله تالاب  شـما رابا روش هاي‌ ساده برای آزاد کردن حافظه داخلی گوشی آیفون آشنا کنیم همراه ما باشید.

از مهمترین مشکلاتی کـه کاربران آیفون هاي‌ قدیمی با ان روبه‌رو شده اند، حافظه آیفون می باشد کـه با روش هاي‌ ساده می‌توانید آن را خالی کنید.

روش هاي‌ پاک کردن حافظه آیفون

در حین خرید اسمارت فون هاي‌ امروزی باید بـه نکات و جنبه هاي‌ گوناگون دقت کنیم تا این کـه مورد مناسبی را بنابر نیاز خود خریداری کنیم.

 

برای مثال اگر دانشجو هستید و بـه فکر داشتن گوشی مناسب هستید، سری نوت سامسونگ پیشنهاد میشود چرا کـه با استفاده از قلم ان میتوانید بر روی عکسهای بنویسید و ذخیره کنید!

 

اما اگر شـما علاقمند بـه عکاسی هستید، پرچم داران متعددی در بازار هستند کـه می‌توانید با بررسی دقیق انها گوشی مورد نظر خودرا انتخاب کنید و با وضوح 4K عکسهای و ویدیوهایتان را ثبت و ذخیره کنید.

 

با این حال با هر کاربردی کـه دارید، قطعا حافظه داخلی گوشی یا اسمارت فونی کـه خریداری می‌کنید میتواند در رفع نیازهای شـما موثر واقع شود.

 

در بین شرکت هاي‌ بزرگی کـه امروزه تبدیل بـه قطب هاي‌ اصلی عرضه کننده گوشی هاي‌ هوشمند تبدیل شده اسـت، میتوان بـه شرکت اپل اشاره کرد کـه آخرین سری پرچم داران این گوشی متعلق سری X، XR و XS می باشد کـه با استقبال و فروش بسیار زیادی در سرتاسر جهان روبه‌رو شد و امروزه از مهمترین دستگاه هاي‌ هوشمند در سطح جهان می باشند.

 

دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون

روش های سریع و آسان برای پاک کردن حافظه آیفون

با این حال گوشی هاي‌ هوشمند اپل دارای حافظه داخلی هستند و هیچ مموری کارت و یا حافظه جانبی را نمیتوانید بـه ان متصل کنید و این یکی از چالش برانگیزترین نکاتی می باشد کـه در حین خرید گوشی باید بـه ان دقت کنید چرا کـه اگر حافظه گوشی شـما کم باشد هر هفته یک بار باید از طریق برنامه آیتونز بکاپ گیری کنید و عکسهای و ویدیوهای گوشی تان را بعد از بکاپ حذف کنید!

دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون


مرور میزان حافظه استفاده شده 

برای آنکه بتوانید میزان حافظه استفاده شده گوشی آیفون خودرا بررسی کنید، ابتدا باید از طریق آدرس ذیل اقدام کنید ؛

” Settings>General>[device] Storage “

 

اینک با مراجعه بـه آدرس گفته شده می‌توانید میزان حافظه استفاده شده تلفن همراهتان را به‌ صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. نوار بالا را اگر بادقت بیشتر مشاهده کنید، می‌توانید متوجه میزان پرشدن حافظه گوشی خود در طی استفاده از برنامه هاي‌ مختلف شوید.

 

همان گونه کـه در تصویر مشاهده میکنید، حدودا 30 گیگابایت از 128 گیگابایت پر شده اسـت کـه شماره مناسبی می‌باشد.

 

از این رو شـما می‌توانید با بررسی دقیق تر این نوار و میزان پر شدن گوشی ایفون توسط برنامه هاي‌ مختلف را مشاهده کنید کـه اگر این میزان بسیار زیاد بود، باید آن را بـه کمترین میزان ممکن کاهش دهید تا هم حافظه و هم سرعت گوشی آیفون شـما افزایش پیدا کند.

دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون

پیدا کردن برنامه هایی که حافظه زیادی را اشغال کرده اند

در ادامه مرحله اول، شـما میتوانید برنامه هایي کـه حافظه زیادی را اشغال کرده اند را پیدا کنید و بعد از پیدا کردن شروع بـه خالی کردن حافظه پر شده توسط ان نمایید.

برای مثال همان گونه کـه در تصویر ذیل مشاهده می‌کنید برنامه ” Podcasts” بـه خودی خود تنها 25.3 مگابایت حجم گوشی را گرفته اسـت.

اما دیتا ان 1.6 گیگابایت می باشد کـه این نشان دهنده اشغال شدن حافظه گوشی توسط این برنامه می باشد.

 

بنابر این شـما باید در نخستین اقدام شروع بـه خالی کردن دیتاهای اضافی موجود در گوشی خود کنید.

البته نه تنها این برنامه، بلکه برنامه هاي‌ دیگر را نیز باید بـه این شیوه بررسی کنید تا فضای اشغال شده شده خالی کنید.

دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون

حذف برنامه های غیر کاربردی

همه ی ما برنامه هاي‌ متفاوتی را در طول عمر استفاده از گوشی هاي‌ هوشمند خود نصب می‌کنیم و این در حالی اسـت کـه شاید در طول سال یک بار نیز حتی از انها استفاده نکنیم کـه این می‌تواند منجر بـه پر شدن حافظه داخلی گوشی iphoneما شود.

بـه همین دلیل اگر قصد خالی کردن حافظه پر شده گوشی را دارید، باید برنامه هاي‌ اضافی را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن برنامه هاي‌ غیر کاربردی و اضافی در گوشی آیفون خود، شروع بـه حذف آن ها کنید و نگران هیچ مشکلی نباشید چرا کـه اگر بـه ان برنامه نیاز پیدا کردید می‌توانید به‌صورت مجدد از فروشگاه Appstoreدانلود کنید.

بنابر این با خیالی آسان آن ها را حذف کنید تا اینگونه حافظه گوشی و سرعت گوشی آیفون شـما افزایش پیدا کند.

دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون

برسی و حذف تصاویر و ویدیوهایی متفرقه

یکی از دلایلی کـه می‌توانند در طول زمان منجر بـه پر شدن حافظه گوشی هر یک از ما شوند، عکسهای ویدیوهایی می باشند کـه شاید اینگونه تصور کنید کـه انها حجم زیادی را اشغال نمیکنند و این در حالی اسـت کـه تنظیمات دوربین شـما بر روی حالت 4K می باشد و هر تصویری کـه ثبت میکنید میتواند ده ها مگ از حافظه ایفون شـما را پر کند.

بنابر این برای آنکه بتوانید از میزان حافظه اشغال شده گوشی هوشمند ایفون خود مطلع شوید همانند مرحله یک وارد آدرس ذیل شوید ؛
” Settings > General > [device] Storage “

روشی کـه ما بـه شـما توصیه میکنیم این اسـت کـه برنامه ” Google Photos ” را از این لینــــــــک دانلود و نصب کنید و پس از وارد کردن اطلاعات ایمیل خود درون ان؛ قابلیت ” Back up & sync ” را فعال کنید تا بـه واسطه این روش تمام عکسهای و ویدیوهای شـما در ان بکاپ گرفته شوند ودر مواقع نیاز، وارد این برنامه شوید و بـه آرشیو عکسهای مختلف خود دسترسی پیدا کنید.

دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون


حذف موسیقی های اضافی 

ویدیوها و موسیقی ها میتوانند میزان زیادی را از گوشی پر کنند بـه همین دلیل باید برای خالی کردن گوشی آیفون خود شروع بـه حذف آلبوم ها و آهنگ هاي‌ اضافی کنید.

بـه همین دلیل میتوانید از این آدرس بـه آلبوم ها و موسیقی ها دسترسی پیدا کرده و شروع بـه حذف انها کنید ؛

” Settings > General > [device] Storage > Music”

دلیل زود پر شدن حافظه و ازاد کردن آن در ایفون

حذف پیام های اضافی 

آخرین اقدامی کـه شـما باید برای خالی کردن حافظه آیفون خود انجام دهید این اسـت کـه پیام هاي‌ خودرا از طریق برنامه پیامک حذف کنید تا اینگونه بـه میزان قابل قبولی حافظه گوشی شـما خالی شود.

 

بنابر این میتوانید از طریق تنظیمات گوشی آیفون خود، جلوی ذخیره شدن پیامک هاي‌ دریافتی را بگیرید و روز شمار آن را بـه 30 روز تبدیل کنید تا انقضای هر پیام دریافتی 30 روز باشد.

 

ههمانطور کـه در اول مطلب گفته شد پر بودن حاظه گوشی شمارو کند می کند و حتی مصرف شارژ رو بالا می‌برد با این ترفند هاي‌ گفته شده در مجله تالاب عمر گوشی خودتونو بالاببرید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو