طرز تهیه کوکی نشاسته ای

کوکی نشاسته ای , طرز تهیه کوکی نشاسته ای , دستور پخت کوکی نشاسته ای

کوکی نشاسته ای یکی از انواع کوکی های خوشمزه و بسیار ساده بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی نشاسته ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی نشاسته ای
کره نرم۱۲۵ گرم
روغن مایع۱ استکان چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
پودر قند۱ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۴۰۰ گرم
آرد۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای۶۰ گرم

طرز تهیه کوکی نشاسته ای

مرحله اول

برای تهیه کوکی نشاسته ای خوشمزه ابتدا کره را به همراه روغن، تخم مرغ، بکنیگ پودر، وانیل و پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، نشاسته ذرت را کم کم به کاسه اضافه کرده و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. پس از اینکه نشاسته با دیگر مواد یکدست شد، آرد را پس از الک کردن، کم کم اضافه کرده و با خمیر مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که در پایان باید خمیری نرم و یکدست داشته باشیم که به دست نچسبد. اگر بیش از حد آرد اضافه کنیم خمیر سنگین و خشک می شود. در ادامه فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را خارج می کنیم و آنرا با کاغذ روغنی به طور کامل پوشش می دهیم. در ادامه به اندازه یک گردوی بزرگ از خمیر بر میداریم و با دست آنرا به صورت گرد شکل می دهیم، سپس آنرا کمی فشار می دهیم و در سینی فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

به همین ترتیب تمام خمیر را آماده می کنیم و در سینی فر می چینیم. در ادامه سینی فر را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند، سپس از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله ششم

در همین حین شکلات تخته ای را درون یک کاسه می ریزیم و به روش بن ماری ذوب می کنیم، سپس درون قیف می ریزیم. حالا روی شیرینی ها را با شکلات تزیین می کنیم و اجازه می دهیم شکلات سفت شود. در پایان شیرینی ها را در ظرف می چینیم.