حضور شش گالری ایرانی با ۱۲ هنرمند در هفته هنر بازل ۲۰۲۱

76

1400/6/29

02:19


آثاری از ۱۲ هنرمند ایرانی در هفته هنر بازل در سوئیس به نمایش درمی‌آید.

حضور شش گالری ایرانی با ۱۲ هنرمند در هفته هنر بازل ۲۰۲۱

گروه تجسمی هنرآنلاین: آرت بازل سوئیس ۲۰۲۱ به زودی آغاز به کار می‌کند. آرت بازل یک نمایشگاه بین‌‌المللی هنری است که سالانه سه نمایش در شهرهای بازل سوییس، ساحل میامی و هنگ کنگ برگزار می کند. هر کدام از سه رویداد اصلی سالانه به بخش‌هایی تقسیم شده که آثار هنری مدرن و معاصر توسط هنرمندان شناخته شده و نسل نو را به نمایش می‌گذارد.

جدا از بخش اصلی هفته هنر بازل که ۲۴ تا ۲۶ سپتامبر برگزار می‌شود، از ۲۱ سپتامبر بخشی با عنوان paper positions basel آغاز به کار می‌کند که به آثار هنری روی کاغذ اختصاص داده شده است و این آثار در مرکز شهر آکرمنشوف نمایش داده می‌شود. در این رویداد تعدادی از گالری‌های بین‌المللی منتخب به معرفی هنرمندانی می‌پردازند که به طور خاص در زمینه کاغذ کار می‌کنند. پیپر پوزیشن قصد دارد تمرکز ویژه‌ای را به این دسته از هنرمندان جلب کند که با رسانه کاغذ با همه ویژگی‌های خاص، شکنندگی و تنوع زیاد آن کار می‌کنند.

آرت بازل معمولا از ایجاد غرفه‌های کلاسیک خودداری می‌کند و فضای نمایشی آن کاملاً بر اساس نمایشگاه‌ها طراحی شده است. پیپر پوزیشن نیز عمداً بر موقعیتی شبیه به سالنی با دیوارهای بزرگ و طولانی تمرکز می‌کند. طراحی فضایی با یک نمای کلی و همچنین امکان نزدیک شدن مستقیم به آثار هنری، شرایط درک آنها در یک گفتگوی متقابل را فراهم می‌کند. از ایران گالری اُ با آثاری از اشکان صنیعی و مریم مُهری در پیپر پوزیشن حضور دارد. 

یکی دیگر از رویدادهایی که هم زمان با هفته هنر بازل برگزار می‌شود VOLTA Basel نام دارد که از ۲۰ سپتامبر آغاز به کار می‌کند. ولتا سال ۲۰۰۵ در بازل شکل گرفت و هدف این بود که برای گالری‌های بین‌المللی بستری فراتر از آرت فر جوانی مانند لیسته یا بازار سنگین‌وزن آرت بازل باشد. هم اکنون نسخه‌های ولتا در نیویورک، بازل و میامی، پایه و بستری را برای گالری‌های جوان برای حضور در بازارهای هنری شهرهای بزرگ ایجاد می‌کند.

گالری محسن با آثاری از مجید بیگلری، زهرا قیاسی و سمیرا هدایی، گالری باوان با آثاری از الهام اعتمادی، کیمن مه آبادی و پیام قلیچی، گالری سرادی پور با آثاری از مهدیه ابوالحسن و عباس نسل شاملو در ولتا بازل حضور دارند. 

Liste Art Fair Basel نیز از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۱ با حضور ۸۱ گالری از ۳۳ کشور جهان برگزار می‌شود تا جدیدترین صداهای هنر معاصر را ارائه دهند. آرت فر لیسته در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد و نمایشگاه بین‌المللی کشفیات جدید در هنر معاصر است. هر سال در بازل ، نسل جوان‌تری از گالری‌ها آثار هنرمندانی را به نمایش می‌گذارند که نمایندگان آخرین تحولات و روندهای هنر معاصر هستند. برای همه بازدیدکنندگان اعم از مخاطبان حرفه‌ای تا هر کسی که به هنر علاقه‌مند است، لیسته مترادف با تجربه موقعیت‌های هنری بین‌المللی است که نه تنها بر زمان حال تمرکز دارد بلکه آن را با زیبایی‌شناسی، رسانه و ارزش‌های جدید ایجاد می‌کند. از ایران گالری سو با آثاری از ساله شریفی و گالری دستان با آثاری از مملی شفاهی در این رویداد حضور دارند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو