امن ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

امن ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ را بشناسید


منبع: روزیاتو

96

1400/6/29

17:12


امن ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

امن ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

ایمنی همواره برای مسافران از اهمیت بالایی در انتخاب مقصد برخوردار بوده است. اما در یکی دو سال اخیر جهان به علت همه‌گیری کرونا در یک آشفتگی نسبی به سر برده و معیار ایمنی به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

شاید به همین خاطر است که در بالای فهرست SCI (شاخص شهرهای ایمن) تغییراتی اساسی ایجاد شده است. به گزارش CNN، این فهرست ۶۰ شهر مختلف را از لحاظ امنیت دیجیتال، امنیت سلامت، زیرساخت‌ها، امنیت شخصی، و مقوله‌ی امنیت محیطی ـ که امسال به این معیارها اضافه شده ـ رتبه‌بندی کرده است.

امن ترین شهرهای جهان

ملبورن

در حالی که شهرهای آسیایی نظیر توکیو، سنگاپور و اوساکا سال‌های سال صدر جدول را در اختیار داشته‌اند، جایگاه نخست امن ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۲۱ به یک شهر اروپایی رسیده است.

برای اولین بار از کپنهاگ به عنوان امن‌ترین شهر جهان نام برده شده است. این شهر امتیاز ۸۲.۴ از ۱۰۰ را در این گزارش سالانه به دست آورده است.

کپنهاگِ دانمارک از جایگاه مشترک هشتم در سال ۲۰۱۹ به بالای فهرست صعود کرده و این بیشتر به خاطر اضافه شدن مقوله‌ی امنیت محیطی است که این شهر در این مقوله امتیاز بالایی کسب کرده است و همچنین به خاطر امنیت شخصی.

امن ترین شهرهای جهان

ولینگتون

تورنتوی کانادا با امتیاز ۸۲.۲ مقاوم دوم و سنگاپور با امتیاز ۸۰.۷ مقام سوم را کسب کرده‌اند. اگرچه سیدنی با امتیاز ۸۰.۱ به مقام چهارم رسید اما این شهر در امنیت دیجیتال رتبه اول را از آن خود کرد. توکیو ـ صدرنشین فهرست سال ۲۰۱۹ ـ امسال در جایگاه پنجم ایستاد.

آمستردامِ هلند با امتیاز ۷۹.۳ جایگاه ششم را کسب کرد و ولینگتونِ نیوزلند در حالی که در مقوله‌ی امنیت محیطی در صدر ایستاده بود، در مجموع با ۷۹ امتیاز مقام هفتم را نصیب خود کرد.

امن ترین شهرهای جهان

سنگاپور

هنگ کنگ و ملبورن با کسب ۷۸.۶ امتیاز به طور مشترک در جایگاه هشتم ایستادند و استکهلمِ سوئد نیز با ۷۸ امتیاز عنوان دهم را از آن خود کرد.

نیویورک و بارسلونا با ۷۷.۸ امتیاز به طور مشترک یازدهم شدند. واشینگتن چهاردهم و لندن و سانفرانسیسکو نیز به صورت مشترک چهاردهم شدند.

امن ترین شهرهای جهان

تورنتو

شش شهر آمستردام، ملبورن، توکیو، تورنتو، سنگاپور و سیدنی از زمانی که این گزارش سالانه در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد هر ساله در میان ۱۰ شهر نخست قرار داشته‌اند و کپنهاگ نیز از سال ۲۰۱۹ به این سو در ۱۰ تای نخست بوده است.

در پایین فهرست امن ترین شهرهای جهان نیز لاگوسِ نیجریه، قاهره‌ی مصر، کاراکاسِ ونزوئلا، کراچیِ پاکستان و یانگونِ میانمار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

۱۲ شهر عجیب که تابحال اسم آن‌ها را هم نشنیده‌اید

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو