9تحقق رویاها همراه با مهاجرت تحصیلی به استرالیا

منبع: تالاب

99

1400/6/30

05:26


9تحقق رویاها همراه با مهاجرت تحصیلی به استرالیا

از گذشته تا کنون عده بسیاری همواره در تلاش بوده‌اند که به یک کشور پیشرفته به منظور کار و تحصیل سفر کنند. مسلماً تحصیل در بهترین و معتبرترین مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها همچنین ساختن یک زندگی ایده آل رویای هر شخصی علی‌الخصوص جوانان می‌تواند باشد. استرالیا هم از آن جمله کشورهایی است که شما را به موفقیت‌ها و حتی آرزوهایتان نزدیک می‌کند.

 

اگر شما هم مایل به ادامه تحصیل در معتبرترین دانشگاه‌ها با سطح کیفی آموزشی و شرایط مناسب هستید، باید این مژده را به شما بدهیم که یک فرصت برایتان ایجاد شد. پس از دست ندهید. می‌توانید در یکی از دانشگاه های برتر در سطح جهانی مشغول به تحصیل شوید و حتی از همه مهم‌تر نگران آینده شغلیتان در کشور استرالیا هم نباشید.

 

برای تحصیل در استرالیا، علاوه بر دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید به فکر گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا هم باشید. بد نیست بدانید که برای گرفتن ویزای تحصیلی باید مراحل و شرایطی را پشت سر بگذارید.

ما هم قصد داریم در ادامه مبحث شما را با شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و مراحل آن آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

مسلماً برای گرفتن ویزای دانشجویی در هر کشوری باید یک سری شرایط و قوانین را در نظر بگیرید که البته استرالیا هم از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید شرایط زیر را داشته باشید:

ثبت نام یا اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها یا مؤسسات علمی استرالیا

تمکن مالی

قصد دریافت ویزا فقط برای تحصیل (قصد ورود موقت)

تسلط بر زبان انگلیسی

ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

ارائه گواهی سلامت

 

خوب. تا اینجا شرایط اخذ ویزای تحصیلی استرالیا را مورد بررسی قرار دادیم. حالا نوبت می‌رسد به مدارک اخذ ویزای تحصیلی استرالیا. ببینیم چه مدارکی برای اخذ ویزای دانشجویی استرالیا لازم است.

 

مدارک اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

برای دریافت ویزای تحصیلی داشتن یک سری مدارک الزامی است که شامل موارد زیر است:

فرم‌های تکمیل شده

Offer letter یا همان نامه پذیرش تحصیلی از یکی از مراکز آموزشی معتبر در استرالیا

تأییدیه ثبت نام

بیمه درمانی دانشجویی

رزومه

انگیزش نامه

کارنامه آزمون IELTS و یا آزمون‌های معتبر

پاسپورت معتبر، کارت ملی، شناسنامه و سند ازدواج در صورت تأهل

کارت ملی و شناسنامه

سند ازدواج در صورت تأهل

دانشنامه هر مقطع تحصیلی همراه با ریز نمرات

سوابق کاری

مدارک مبتنی بر تمکن مالی

مسلماً می‌خواهید بدانید که چطور باید برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کید. پس با ما همراه باشید تا با این مراحل آشنا شوید.

 

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی استرالیا

همان طور که می‌دانید برای دریافت ویزای تحصیلی باید یک سری مراحل را طی کرد. چنانچه یکی از این مراحل به درستی پیش نرود، متأسفانه در این مسیر موفق نخواهید نشد و حتی منجر به از دست دادن هزینه‌هایی که برای تحصیل کرده‌اید شود.

 

قدم اول باید به دنبال رشته و دانشگاه مورد نظرتان در استرالیا باشید. برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا باید از یکی از دانشگاه های استرالیا پذیرش بگیرید.

 

قدم دوم باید به بررسی رشته های مورد نظر با کارشناس موسسه بپردازید.

 

قدم سوم باید با یک وکیل رسمی مهاجرت به استرالیا در این خصوص مشاوره کنید. این گام بسیار مهم است چرا که برای انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر باید با یک وکیل مهاجرت با تجربه بالا در زمینه اخذ ویزاها خصوصاً ویزای تحصیلی مشاوره داشته باشید.

 

قدم چهارم باید یک سری مدارک لازم را برای اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا آماده کنید.

 

قدم پنجم دریافت ویزای تحصیلی استرالیا است. باید در این مرحله تمامی مدارک را زیر نظر وکیل رسمی اداره مهاجرت عضو سازمان مارا جمع آوری کنید و توسط پورتال رسمی وکیل ارسال کنید. حتماً نام و کد وکیل را روی پرونده ذکر کنید. در این صورت شانس دریافت ویزای تحصیلی شما بیشتر می‌شود.

 

خوب. تا به اینجا در مورد اخذ ویزای تحصیلی استرالیا یا به عبارتی رد شدن از هفت خوان صحبت کردیم. حالا نوبت می‌رسد به تحصیل و شرایط تحصیل در استرالیا. حال ببینیم شرایط تحصیل در استرالیا به چه صورت است.

 

شرایط تحصیل در استرالیا

طبیعتاً هر موسسه آموزشی برای پذیرش متقاضیان، از شرایط و قوانین خاص خودش برخوردار است. اما به طور کلی شرایط پذیرش دانشگاه های استرالیا در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا

جهت اقدام برای پذیرش در مقطع کارشناسی، باید مدرک دیپلم خود را همراه با ریز نمرات ارائه دهید. البته برخی از دانشگاه‌ها با مدرک دیپلم ایران به شما پذیرش نمی‌دهند بلکه باید یک دوره فاندیشن که معادل پیش دانشگاهی است را بگذرانید. در ضمن داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی (معمولاً آیلتس 5.5) الزامی است.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

برای اقدام به پذیرش در مقطع ارشد، باید مدرک کارشناسی خود را همراه با ریز نمرات تحویل دهید. ناگفته نماند که رشته تحصیلی شما در مقطع کارشناسی باید به نوعی با رشته درخواستی شما در مقطع ارشد مرتبط باشد. ضمناً داشتن آیلتس 6.5 در این مقطع لازم است.

 

تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا

برای تحصیل در مقطع دکترا، باید از سابقه علمی و پژوهشی خوبی برخوردار باشید. همچنین داشتن مدرک فوق لیسانس، رزومه آکادمیک قوی، پروپوزال، انگیزه نامه، توصیه نامه و مدرک زبان معتبر (آیلتس 7) الزامی است.

 

 شاید یکی از فاکتورهای حائز اهمیت برای دانشجویان بین‌المللی در استرالیا هزینه ای است که باید برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند. مسلماً دانشجویان با دانستن هزینه های تحصیل از همان ابتدا می‌توانند با برنامه ریزی دقیق‌تری اقدام به تحصیل در این کشور کنند. از این رو قصد داریم در ادامه اشاره ای مختصر به این مبحث داشته باشیم.

 

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا با توجه به مقطع، دانشگاه و رشته انتخابی متفاوت است. اما اگر بخواهیم به طور متوسط برآوردی داشته باشیم، باید بگوییم که مینیمم هزینه تحصیل در استرالیا بین 20000 تا 50000 دلار در سال است.

 

و کلام آخر

در یک جمع بندی کلی می‌توان گفت که استرالیا با داشتن بهترین و معتبرترین دانشگاه‌ها در سطح جهانی و سطح کیفی آموزشی پژوهشی همواره در لیست کشورهای پر متقاضی برای مهاجرت قرار گرفته است.

 

اگر شما هم قصد مهاجرت به استرالیا برای ادامه تحصیل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم فرصت را از دست ندهید و از همین حالا اقدام کنید. چنانچه در این مسیر مردد هستید و به کمک نیاز داشتید، می‌توانید از مشاورین و وکلای زبده مجموعه ویزاپیک بهره ببرید. مجموعه ویزاپیک با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به استرالیا و اخذ انواع ویزاها می‌توانند شما را در این مورد یاری کنند.

 

برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو