تحصیل در استرالیا پلی به سوی موفقیت

منبع: تالاب

77

1400/6/30

06:27


تحصیل در استرالیا پلی به سوی موفقیت

وقتی که صحبت از ادامه تحصیل در کشور دیگری به میان می‌آید، گزینه های زیادی برای تصمیم گیری در اذهان ایجاد می‌شود. یکی از این گزینه‌ها یا بهتر بگوییم مقاصد تحصیلی که امروزه در بین متقاضیان مهاجرت محبوبیت پیدا کرده، استرالیا است. افزایش چشمگیر دانشجویان بین‌المللی در این کشور طی این سال‌ها مزیدی بر این علت شده است.

 

مسلماً تحصیل در کشوری مثل استرالیا که بیش از 1100 کالج و دانشگاه با سطح کیفی آموزشی، 22000 رشته تحصیلی و مدارک معتبر در سطح جهانی دارد، جزء آرزوها و هدف هر شخصی برای ادامه تحصیل به شمار می‌رود.

بدون شک مشتاق هستید تا اطلاعاتی از شرایط تحصیل در استرالیا کسب کنید. پس با ما همراه باشید و این مبحث را از دست ندهید.

 

شرایط تحصیل در استرالیا

همان طور که می‌دانید هر کشوری شرایط و قوانین خاص خود را برای پذیرش متقاضیان تحصیل دارد. استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نیست و این شرایط بسته به موسسه آموزشی و رشته و مقطع متفاوت است. اما به طور کلی فاکتورهایی از قبیل مدرک تحصیلی، سابقه کار، مدرک زبان، معدل و… در پذیرش تحصیلی متقاضیان می‌تواند موثر باشد.

 

از آن جایی که مهاجرت تحصیلی به استرالیا متقاضیان و طرفدار بسیاری داشته، مطمئناً دانستن شرایط پذیرش تحصیلی این کشور از مدارس تا دانشگاه باید مهم و جالب باشد. پس بیشتر از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و می‌رویم سر اصل مطلب.

پس این شما و این هم شرایط تحصیل در استرالیا در مقاطع مختلف (مدارس – دانشگاه)

 

 تحصیل در مدارس استرالیا

 با توجه به محیط آموزشی پویا و متفاوت مدارس استرالیا، بسیاری از خانواده‌ها تلاش می‌کنند فرزندانشان را جهت ادامه تحصیل به استرالیا بفرستند. چرا که در مدارس استرالیا، بچه‌ها علاوه بر آموزش‌های آکادمیک، مهارت‌های ارتباطی، احترام به دیگران، انضباط و در کل مفاهیم واقعی زندگی را آموزش می‌بینند. مهم‌تر از همه آموزش در مدارس استرالیا به زبان انگلیسی است.

با وجود اینکه یکی از فاکتورهای مهم پذیرش تحصیلی در استرالیا، تسلط بر زبان انگلیسی است، دانش آموزان بین‌المللی زیر 18 سال می‌توانند بدون مدرک زبان انگلیسی وارد مدارس استرالیا شوند.

 

تحصیل در کالج‌های استرالیا

سیستم آموزشی کالج‌ های استرالیا بر مبنای آموزش حرفه ای است. این سیستم برای آن دسته از دانشجویانی که می‌خواهند قبل از شروع به کار در حرفه انتخابی خود تجربه کسب کنند، می‌تواند گزینه خوبی باشد. بعلاوه این کالج‌ها به عنوان پایه برای تحصیلات آکادمیک استفاده می‌شوند.

 

کالج‌ های استرالیا مزایای دیگری هم دارند. مثلاً دریافت پذیرش کالج نسبت به دانشگاه راحت‌تر است و تحصیل در کالج ارزان‌تر از دانشگاه است.

 

از بهترین و معتبرترین کالج‌های استرالیا می‌توان به کالج مریتایم استرالیا، کالج مارتین، کالج تیلورز و کالج ANU اشاره کرد.

با وجود مزایای ذکرشده، شانسی برای اخذ ویزای تحصیل در کالج‌ها ندارید و گرفتن ویزا تقریباً غیر ممکن است.

 

تحصیل در دانشگاه های استرالیا

استرالیا 38 دانشگاه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی دارد. گفتنی است که دانشگاه های استرالیا همگی دارای استانداردهای اولیه تحصیل هستند. همه آن‌ها جزء دانشگاه های تراز اول در سطح جهان هستند و بر طبق رنکینگ‌های جهانی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. حتی می‌توان گفت که اکثر دانشگاه های استرالیا مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات ایران هستند.

 

دانشگاه های ملبورن، سیدنی، نیوساوت ولز، کوئینزلند، موناش، استرالیای غربی، آدلاید و دانشگاه ملی استرالیا از بهترین و معتبرترین دانشگاه های استرالیا هستند.

 

تحصیل در استرالیا در مقطع دیپلما

سطح بالای سیستم آموزشی در کالج‌ها و دانشگاه های استرالیا، بسیاری از متقاضیان را روانه این کشور کرده است. اما در بین این اشخاص، تعدادی به قصد تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) و برخی دیگر به دنبال تحصیل در مقطع دیپلما (فوق دیپلم) هستند.

 

 معمولاً دوره فوق دیپلم در استرالیا با نام Associate Degree به کار برده می‌شود.

طول دوره دیپلما در استرالیا، دو سال است و بیشتر پیش نیازهای کارشناسی در این دوره گذرانده می‌شود.

مدرک ارائه شده در دوره دیپلما، هم برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی مورد قبول است و هم در بیشتر کشورها به عنوان یک مدرک معتبر شناخته شده است.

 

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

دوره های کارشناسی در استرالیا معمولاً سه سال طول می‌کشند. حتی دانشجویان با گذراندن دوره 4 ساله می‌توانند مدرک کارشناسی تحت عنوان honors کسب کنند. البته این نوع مدرک اغلب یا ارائه پایان نامه و دوره های پژوهشی و تحقیقاتی همراه است.

قابل به ذکر است که در دانشگاه های استرالیا هر نوع رشته تحصیلی که شما تصور کنید، وجود دارد.

 

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

 ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی استرالیا همواره جزء اهداف و آرزوهای متقاضیان به خصوص ایرانیان بوده است. با تحصیل دوره فوق لیسانس در استرالیا، فرصت خوبی برای اخذ اقامت دائم برای شما مهیا می‌شود. این دوره‌ها به دو شکل پژوهش محور (Research- based) و آموزش محور (course- based) در استرالیا ارائه می‌شود.

دوره کارشناسی ارشد در استرالیا معمولاً 1 تا 3 سال طول می‌کشد.

 

از آن جایی که اکثر دروس و دوره‌ها در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی است، برای دریافت پذیرش تسلط به زبان انگلیسی و یا داشتن مدرک معتبر زبان (آیلتس 6 یا 6.5) و (بعضی رشته‌ها آیلتس 7) لازم است. در ضمن باید برای پذیرش در این مقطع حداقل مدرک لیسانس داشته باشید.

 

تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا

با توجه به کیفیت سیستم آموزشی و پژوهشی در دانشگاه های استرالیا و امکان گرفتن بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا، امروزه بسیاری از متقاضیان را وسوسه کرده است.

به طور کلی دوره دکترا در استرالیا به سه صورت برگزار می‌شود:

 

PhD , Dphil , EdD

این دوره در استرالیا به طور معمول 3 تا 6 سال طول می‌کشد.

برای پذیرش دوره دکترا در استرالیا باید از سابقه علمی و پژوهشی خوبی برخوردار باشید. در کل شرایط پذیرش در مقطع دکترا به شرح زیر است:

 

داشتن مدرک فوق لیسانس

داشتن رزومه آکادمیک قوی

ارائه پروپوزال

انگیزه نامه

توصیه نامه

مدرک زبان معتبر(آیلتس 7)

 

معمولاً پس از مهاجرت تحصیلی به استرالیا، اولین و مهم‌ترین موردی که به ذهن اغلب افراد خطور می‌کند، هزینه تحصیل در استرالیا است. اگر شما هم قصد تحصیل در استرالیا را دارید، بی تردید باید حدود هزینه های تحصیل در این کشور را بدانید.

بنابراین در ادامه قصد داریم اشاره مختصری به این مبحث بپردازیم. چنانچه شما هم در این مورد سؤالی برایتان پیش آمده توصیه می‌کنم این بخش را از دست ندهید.

 

هزینه های تحصیل در استرالیا

به طور کلی مینیمم هزینه تحصیل در استرالیا بین 15000 تا 40000 دلار در سال است.

اما شاید برخی از متقاضیان به تحصیل رایگان در این کشور فکرمی کنند. مطمئناً با بالا بودن هزینه‌ها و رویای تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌ها، داشتن فرصتی برای ادامه تحصیل به طور رایگان برای برخی حائز اهمیت باشد.

 

در کل امکان تحصیل رایگان در استرالیا فقط با دریافت بورسیه تحصیلی امکان پذیر است.

 البته این بورسیه های تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا و ارشد پژوهش محور طبق شرایطی (داشتن رزومه آکادمیک قوی، معدل بالا و مدرک زبان معتبر) آیلتس 6.5-7 تعلق می‌گیرد.

 

و کلام آخر

با همه این تفاسیر می‌توان گفت که برای انتخاب مناسب‌ترین مقصد مهاجرتی برای تحصیل داشتن اطلاعات کامل و جامع از شرایط پذیرش و مؤسسات آموزشی آن کشور لازم است. بنابراین باید در این مسیر با تحقیق و بررسی گام برداشت.

اما نگران نباشید. چرا که می‌توانید با کمک مشاورین و و کارشناسان تحصیلی مجموعه ویزاپیک درست‌ترین و بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. مجموعه ویزاپیک با سال‌ها تجربه در امر مهاجرت به نیوزلند و اخذ انواع ویزاها می‌توانند به شما کمک کنند.

پس برای بهره‌مندی از کمک کارشناسان و مشاورین مجموعه، می‌توانید وارد سایت شده و فرم ارزیابی اولیه را تکمیل کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو