بالا گرفتن اعتراض‌ها به امی بیش از حد سفید/ بازیگران رنگین‌پوست دیده نشدند

منبع: ایران آرت

95

1400/6/30

08:36


معترضین به غفلت آکادمی تلویزیون از استعدادهای غیرسفیدپوست، در شبکه‌های اجتماعی هشتگ "امی بیش از حد سفید" (EmmysSoWhite) را به کار گرفته‌اند.

ایران آرت: با معرفی برندگان جوایز امی هفتاد و سوم، هیچ جایزه‌ای به بازیگران رنگین‌پوست در بخش‌های بازیگری نرسید. این بی‌توجهی در حالی رقم خورد که امی رکورد نامزدی تنوع نژادی را شکسته بود. معترضین به غفلت آکادمی تلویزیون از استعدادهای غیرسفیدپوست، در شبکه‌های اجتماعی هشتگ "امی بیش از حد سفید" (EmmysSoWhite) را به کار گرفته‌اند.

"ام‌جی رودریگز" بازیگر سریال "ژست" (Pose) و "مایکل کی. ویلیامز" فقید از سریال "لاوکرفت کانتری" (Lovecraft Country) از جمله مدعیان جدی کسب امی بودند اما در پایان همگی دست خالی از مراسم بازگشتند.

"میکیلا کول" برای سریال "می‌توانم نابودت کنم" (I May Destroy You) نامزد چهار جایزه امی بود و در بخش بهترین نویسندگی برای یک مینی‌سریال این جایزه را تصاحب کرد. کول سومین نویسنده آفریقایی تباری است که این جایزه را به خانه می‌برد.

به نوشته 30نما، امسال ۴۹ استعداد غیر-آنگلو در بخش‌های بازیگری و سریال‌های واقع‌نمایانه نامزد امی بودند تا رکورد این مراسم از این حیث شکسته شود. در بخش‌های بازیگری انتظار می‌رفت بازیگران نوظهوری مانند "رگی-ژان پیج" از سریال "بریجرتون" (Bridgerton) به جایزه امی برسد اما در عوض این جوایز به "جیسون سودیکیس" از "تد لسو" (Ted Lasso)، "جیلین اندرسون" از "تاج" (The Crown) و "جین اسمارت" از "هکس" (Hacks) اهدا شد.

در مراسم اهدای جوایز اسکار سال گذشته نیز اهدای جایزه به "آنتونی هاپکینز" برای "پدر" (The Father) به جای "چادویک بوزمن" با انتقاداتی مواجه شده بود.

جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل در سریال‌های درام توسط "کری واشینگتن" اهدا شد. او پیش از معرفی برنده گفت: "مایکل [کی. ویلیامز]" بازیگر بسیار بااستعدادی بود. مایکل، می‌دانم اینجا حضور داری."

سال گذشته آکادمی تلویزیون جوایز بازیگری را به "زندیا" برای سریال "سرخوشی" (Euphoria)، "رجینا کینگ" و "یحیی عبدالمتین دوم" برای "واچمن" (Watchmen) و "اوزو ادوبا" برای "خانم آمریکا" (Mrs. America) اهدا کرد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو