روشهای هوشمندانه برای برخورد با همسر تنبل و بی مسئولیت

روشهای هوشمندانه برای برخورد با همسر تنبل و بی مسئولیت


منبع: بیتوته

155

1400/6/30

09:58


روشهای هوشمندانه برای برخورد با همسر تنبل و بی مسئولیت



دلایل تنبلی و بیکاری یک مرد بی مسئولیت, نحوه صحیح برخورد با همسر تنبل, رفتار با  همسر تنبل و بی مسئولیت

نحوه صحیح برخورد با همسر تنبل

 

با بی مسئولیتی همسر چه کنم؟ زن و شوهر تنبل و بی مسئولیت

داشتن همسر تنبلی و بی مسئولیت یکی از مشکلاتی است که می تواند رابطه بین زوجین را به مرور سردتر کرده و در صورتی که همسرتان تنبلی و بی مسئولیتی اش را کنار نگذارد می تواند فشار زیادی بر دوشتان گذاشته و منجر به طلاق شود. 

برخی مردها و زن ها در زندگی مشترک بسیار تنبل و بی مسئولیت هستند و همین تنبلی می تواند زندگی را برایتان سخت کند و مدام باعث چر و بحث و دعوا شود و در موارد شدیدتری که همسر تنبل و بی مسئولیت اقدامی برای اصلاح خود انجام ندهند ممکن است کار به طلاق بکشید. 

 

شاید نتوان گفت زن تنبل و بی مسئولیت بدتر است یا مرد تنبل و بی مسئولیت ، مهم ترین نکته این است که زندگی با چنین فردی در صورتی می تواند ادامه داشته باشد که یا خودش را اصلاح کند یا این که شما کلا بی خیال رفتار او شوید.

 

با همسر تنبل و بی مسئولیت چه کنیم؟

اگر میخواهید بدانید با مرد تنبل و بی مسئولیت یا زن تنبل و بی مسئولیت چه کنید می تواند در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا راهکار مناسب برای خودتان را پیدا کنید. 

 

با همسرتان مشورت کنید

در اولین قدم بهتر است برای انجام کارها با همسرتان مشورت کنید او به این صورت متوجه می شود که روند انجام هر کاری در زندگیتان چقدر طول می کشد و برای رسیدن به هر خواسته و اتفاقی در زندگی چقدر مسیر سختی باید طی شود. 

 

برای حل مشکل با همسرتان صحبت کنید

متاسفانه یکی از مخرب ترین رفتارها در مقابل همسر تنبل و بی مسئولیت این است که به جای گفتگوی رو در رو ، پشت سر او بدگویی کنید و حرص بخورید. اگر مشکلی دارید رو در رو با همسرتان صحبت کنید و برای حل مشکل از او کمک بخواهید.

به جای غر زدن کاملا صریح و ساده به او بگویید چه مسئولیت هایی در خانه دارد و چه کارهایی را باید انجام دهد. 

 

از همسرتان کمک بخواهید

شاید روزهای اول ازدواج به دلیل شوقی که داشته اید یا رودربایستی با همسرتان در انجام کارهای خانه تکروی کرده اید و همه وظایف را به دوش گرفته اید و همسرتان تصور میکند که این طوری راحت تر هستید ، بهتر است صادقانه با او صحبت کنید و برای انجام مسئولیت های خانه از او کمک بخواهید و برخی مسئولیت ها را بر عهده او بگذارید و روی کمکش حساب کنید.

 

رفتار با همسر تنبل و بی مسئولیت, برخورد با مرد تنبل و بی مسئولیت, همسر تنبل و بی مسئولیت

چگونه با همسر تنبل و بی مسئولیت رفتار کنیم

 

به او مسئولیت بدهید

گاهی اوقات بهتر است برای انجام تدارکات مختلف بخشی از مسئولیت ها را به همسرتان بسپارید مثلا اگر قرار است مهمانی بگیرید ، برای کاری برنامه ریزی کنید یا مشکلی را حل کنید ، وظایفی که باید انجام دهید بین خود و همسرتان تقسیم کنید و او را متوجه کنید که نقش مهمی در زندگی و روی روال قرار گرفتن آن دارد.  

اگر مسئولیتش را به موقع انجام داد به هیچ عنوان خودتان دست به کار نشوید مثلا اگر بوی آشغال خانه را از جا برداشت باید اجازه دهید خودش آشغال ها را دم در بگذارد. 

 

برچسب نزنید

هر صفتی که به همسرتان نسبت دهید بعد از مدتی در ذهنش حک می شود و رفتارش با آن تطبیق پیدا میکند بنابراین از برچسب های تنبل و بی مسئولیت برای او استفاده نکنید چون باورش را تقویت کرده و رفتارهایش تشدید خواهد شد. در عوض از کوچکترین موقعیت ها برای کمک گرفتن از او و تشویق او استفاده کنید. 

 

ایراد نگیرید

یکی از شگردهای افراد تنبل این است که کار را به درستی انجام نمی دهند تا شما برای دفعه بعد مجبور شوید خودتان آن کار را انجام دهید. مثلا اگر از او خواسته اید ظرفها را بشوید ولی آخر شب با ظرفهایی روبرو می شوید که هنوز لکه های چربی رویشان است ، از کارش ایراد نگیرید تا بهانه ای برای کار نکردن دستش نیاید.

 

یکی از شگردهای افراد تنبل این است که کار را ناقص انجام میدهند تا شما را وادار کنند خودتان مسئولیت را قبول کنید. 

بنابراین به نتیجه و ظرافت کار بی توجه باشید و از کارش ایراد نگیرید و از این که مسئولیتش را انجام داده از او تشکر کنید. 

 

با مرد تنبل و بی مسئولیت چه کنیم؟

گاهی تنبلی مردها صرفا به وظایفشان در خانه مربوط نمی شود و مشکل حاد تر است ، مرد به قدری تنبل و بی مسئولیت است که تن به کار نمی  دهد و مخارج زندگی بر دوش زن می افتد. 

 

مخارج زندگی امروزی به قدری زیاد شده که یک نفر به تنهایی نمی تواند از پس مخارج بربیاید بنابراین مردان اغلب به دنبال همسر شاغل هستند که در مخارج زندگی آن ها را همراهی کند  زنان هم وارد میدان کار شده اند و همین امر باعث شده زنان زیادی از تنبلی و بی مسئولیتی شوهرشان در قبال کارهای خانه و کسب درامد شاکی باشند. 

 

اگر از یک مرد بی مسئولیت و بی کار بپرسی چرا سر کار نمی رود و درامدی ندارد احتمالا مشکلات را مربوط به شرایط بد جامعه و نبود شغل مناسب و بیکاری زیاد ربط می دهد. ولی هیچ کدام از این ها توجیهی برای بیکاری یک مرد نیست.

 

در چنین خانواده هایی فشار بیش از حد وارد شده بر زن منجر به افزایش افسردگی و اضطزاب می شود و کم کم از زندگی دلسرد شده و بیشتر به فکر طلاق می افتند. 

از آنجایی که اقتدار مرد در چنین خانواده ای جایگاهی ندارد ، مشکلات رفتاری در فرزندان نسبت به سایر خانواده ها بیشتر می شود. 

 

اولین قدم برای برخورد با شوهر بیکار و بی مسئولیت این است که علت بیکاری و بی مسئولیتی او را پیدا کنید و بعد از آن برای زندگی و آینده خود چاره ای بیندیشید. 

 

برخورد با مرد تنبل و بی مسئولیت, همسر تنبل و بی مسئولیت, با همسر تنبل چه کنیم

دلایل این که یک همسر تنبل و بی مسئولیت دارید

 

دلایل تنبلی و بی مسئولیت مرد

فرار از سختی

شروع به هر کاری با سختی همراه است و حقوق و مزایا کم است و بنابراین چنین مردی به امید پیدا کردن یک کار بهتر ، اسعفا می دهد  این  الگو سالیان سال ادامه خواهد داشت.

 

درس خواندن

از نظر یک مرد تنبل ، درس خواندن و کارکردن به صورت همزمان امکان ندارد و بنابراین ترجیح می دهد فقط درس بخواند و مخارج زندگی را روی دوش شما بگذارد. 

 

کمال گرایی

به ندرت می توان شغلی پیدا کرد که محیط ، ساعت کاری ، حقوق و سایر شرایط آن با تمایلات ما یکسان باشد به همین دلیل برای درامد زایی ، اغلب افراد ویژگی های نامطلوب را نادیده می گیرند ولی یک فرد کمال گرا چنین طرز فکری ندارد و نمی تواند از پست پایین و درامد کم ، کارش را شروع کند و حتی با وجود بی پولی به کار کردن در یک رستوران هم رضایت نمی دهد. 

 

روش برخورد با مرد بیکار و بی مسئولیت

در قدم اول باید بررسی کنید که دقیقا چه چیزی در سر شوهرتان می گذرد و چرا نمی خواهد کار کند ؟ مشکل اعتماد به نفس دارد ؟ توانایی کار کردن ندارد ؟ افسردگی گرفته ؟ مشکلی در زندگی مشترکتان وجود دارد ؟ تنبل و خودشیفته و خودخواه است ؟ نظرش در مورد نقش خودش  شما در زندگی چیست ؟ 

بعد از این که مشکل را ریشه یابی کردید وقت آن رسیده که به فکر درمان و حل مشکل باشید :

 

دلایل تنبلی و بیکاری یک مرد بی مسئولیت, نحوه صحیح برخورد با همسر تنبل, رفتار با همسر تنبل و بی مسئولیت

رفتار درست با همسر تنبل و بی مسئولیت

 

به نیازهای خودتان اولویت دهید

زمانی که تمام بار مالی زندگی بر دوش شما قرار گرفته باشد مسلما احساس می کنید که مورد سوء استفاده قرار گرفته اید پس باید نیازهای خود را در اولویت قرار دهید و به شوهرتان بگویید که از امروز به بعد فقط موارد مشخصی  که مربوط به نیازهای خودتان است را پرداخت میکنید و سایر هزینه ها به عهده خود اوست. حتی اگر این تصمیم به قیمت عدم تامین نیازها تا مدت نامشخص باشد. 

 

اجازه ندهید مرد تنبل شما را مقصر جلوه دهد

مرد تنبل و بی مسئولیت علاوه بر آزار مالی و انداختن هزینه هاا بر گردن شما، شما را مقصر بیکاری اش می داند و با آزار عاطفی برای شما عذاب وجدان درست می کند. 

شما باید بدانید که در یک رابطه سمی قرار گرفته اید و نباید اجازه سواستفاده عاطفی و مالی به او بدهید . چنین رابطه هایی نیاز به درمان دارند. 

برای جبران کمبودهای زندگی حتی اگر اضافه کاری کنید در آخر متهم خواهید شد که هیچوقت در خانه نیستید و عامل سردی زندگی شمایید. 

 

عواقب مالی تنبلی اش را برعهده نگیرید

اگر قسط های خانه را پرداخت می کنید فقط در صورتی به این کار ادامه دهید که خانه به نام شما باشد وگرنه پرداخت قسط ها را قطع کنید. 

از پرداخت قبوض خانه دست بکشید. 

اجازه بدهید بانک با همسر یا ضامنش تماس بگیرد.

اجازه دهید آب و برقتان قطع شود. 

اگر شوهرتان با عواقب بیکاری خود روبرو نشود هیچگاه دست از رفتار بی مسئولانه خود بر نخواهد داشت. 

 

همسر تنبل و بی مسئولیت, با همسر تنبل چه کنیم, رفتار با همسر تنبل

همسر تنبل و بی مسئولیت تان را برای انجام کارها تشویق کنید

 

شوهرتان را تشویق کنید 

همه افراد برای تغییر نیاز به انگیزه دارند. پس کمی به رفتارهای قبلی خود برای شوهر تنبلتان فکر کنید، متوجه خواهید شد که هیچ کدام از فداکاری ها و کارهایی که تا به امروز انجام داده اید تاثیری  نداشته پس رفتارتان را تغییر دهید. 

از نق زدن و کنایه زدن و غرغر کردن دست بردارید. 

شوهرتان را تشویق به کار کردن کنید. 

در موارد شدید تهدید به جدایی و دور شدن چند ماهه می تواند برای برخی مردان کارساز باشد. 

 

قرض نگیرید

اولین گزینه مردان تنبل برای رفع مشکلات قرض گرفتن است.

شاید خودتان هم از شدت فشارهای زندگی به فکر قرض گرفتن بیوفتید ولی این کار به نفع شما نیست و فقط باعث می شود مشکلات مالی خانواده بیشتر شود و هیچ مشکلی رفع نخواهد شد. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو