گم شدن در مسیر زندگی چگونه است و چه باید کرد؟

گم شدن در مسیر زندگی چگونه است و چه باید کرد؟


منبع: بیتوته

94

1400/6/30

09:58


گم شدن در مسیر زندگی چگونه است و چه باید کرد؟



گم شدن در مسیر زندگی,اگر در زندگی گم شدید,اگر در مسیر زندگی گم شدید

گم شدن در مسیر زندگی

 

گم شدن در مسیر زندگی چگونه است؟

هنگامی که برای رسیدن به جایی در یک خیابانی ناشناس گم می شوید به وسیله نشانه ها و علامت ها می توانید راه درست را بیابید، ولی زمانی که در پستی و بلندی ماجراها و دشواری ها احساس می کنید مسیر صحیح زندگی کردن را گم کرده اید چه می کنید؟

مسیر زندگی ات را پیدا کن

تو به این دنیا نیامده ای که همیشه سختی بکشی، غم و اندوه بخوری و مثل خار و خاشاکی باشی که با جریان و ناهمواری رودخانه زندگی به این سو و آن سو بروی. تو باید تا روزی که زنده هستی، سراسر شور و انرژی باشد. فراموش نکن هیچ چیز در دنیا بی علت نیست. چنانچه می بینی که رویاها، خواسته ها و حال و هوای تو مانند دیگران نیست، بدان که در فرای آن علتی وجود دارد.

 

تو هم مانند همه موجودات جهان خاص هستی. تنها یک «تو» از جنس خودت وجود دارد. تو در این دنیا ماموریت داری که مانند خودت فکر کنی. خواست هایت از جنس خودت باشد و تنها خودت را در مسیر زندگی میهمان کنی؛ البته در این دوران هم رویدادهایی برایت اتفاق می افتد که باید از قبل برای روبرو شدن با آنها آماده شوی.

 

گم شدن در مسیر زندگی,اگر در زندگی گم شدید,مسیر زندگی ات را پیدا کن

اگر در زندگی گم شدید

 

پیدا کردن مسیر صحیح زندگی

ابتدا باید هدف در زندگی پیدا کنی

برای این کار نخست معناى هدف برایت مشخص شود. «هدف براى هر کار و مسیری، نقطه اى است که به آن، پایان پیدا می کند». 

 

راه رسیدن به هدف را بشناسیم

تصور کنید بیمارى دارید که احتیاج فورى به دارویى مخصوص دارد. از سویی، شما مى دانید که این دارو، فقط در یک داروخانه ارائه مى شود؛ ولی شما آنجا را نمى شناسید.

 

حال متوجه می شوید که دانستن نام یا مشخصات این داروخانه، از سویی و پیدا کردن آدرس آن از سوی دیگر، تا چه مقدار لازم است؛ یعنى، همان مقدار که دانستن نام و مشخصات داروخانه، براى پیدا کردن دارو اهمیت دارد، اینکه شما از چه خیابان و به چه صورت بروید تا به آن داروخانه برسید هم مهم است. بدون تردید چنانچه نام و نشانى داروخانه، اشتباها در اختیار شما قرار گیرد، بسیار برای شما زیان بار خواهد بود.

 

این به آن معناست که باید برای رسیدن به اهداف بلند خود، آنها را به قدمهای کوچکتر تبدیل کنید تا هم قابل محاسبه باشند و هم قابل دستیابی به نظر آیند. اهداف میان مدت و کوتاه مدت شما را به همین خواسته می‌رسانند.

 

گم شدن در مسیر زندگی,اگر در زندگی گم شدید,رهایی از گم شدن در مسیر زندگی

فکر می کنید در زندگی گم شده اید

 

- باید با خلق و خو و حس خودت متناسب شوی. تو باید هر لحظه روح و روانت را به صورت کوتاه بررسی کنی.

 

در جایی ساکت بنشین، چند نفس عمیق بکش و به حال و هوا و حس همان لحظه ات دقت کن. با همه وجود آن را احساس کن؛ یعنی چنانچه ناراحتی، آن را خیلی خوب احساس کن. چنانچه دلت می خواهد به حال اسفناکت گریه کنی، این حس را در خودت سرکوب نکن و حتما گریه کن.

 

- در حالت آرامش به ندای قلبی و درونی ات دقت کن. توجه کن که این ندای قلبی و درونی چه پیغامی به تو می دهد. هر چه بیشتر به آن دقت کنی و فریادش را بشنوی، آسان تر می توانی راه گم شده ات را پیدا کنی. با کندوکاو درونی می توانی خودت را دگرگون کنی و سبک زندگی ات را عوض کنی.

 

- چنانچه دور و برت  را اشخاص منفی پر کرده اند، به تدریج از آنها دوری کرده و کسانی را به زندگی ات وارد کن که به تو امید می دهند. در این مورد اصلا رودربایستی نکن و زمانت را بیهوده از بین نبر.

 

- تلاش کن در هر کاری که انجام می دهی، حواست جمع باشد و به هر صورت که می توانی، کاری را که دوست داری انجام دهی تا حال و هوای خوب و مثبت در تو به وجود آید.

 

- رابطه ای قوی و معنوی با خدا برقرار کن. چند دقیقه ای از روز خود را به نیایش و شکرگزاری بگذران. این رابطه الهی باعث می شود انگیزه ای قدرتمند در تو به وجود بیاید و تو از حمایت بی چون و چرای الهی بهره مند شوی.

 

گم شدن در مسیر زندگی,اگر در زندگی گم شدید,علت گم شدن در زندگی

گم کردن مسیر زندگی

 

- پیش از اینکه کاری را انجام دهی، دلیل آن را بررسی کن و از خودت بپرس: «چرا؟» آنگاه با توجه به پاسخی که از ندای درونت می گیری، یا آن را تعقیب کن یا از کنارش بگذر.

 

- در حال زندگی کن و شادی را در همین لحظه ببین. دلیل شادی خود تویی؛ پس توقع نداشته باش دیگران آن را دو دستی به تو تقدیم کنند. تو باید بدانی زمان حال در حقیقت زیرساخت موفقیت آینده ات را می سازد؛ بنابراین این فرصت را غنیمت بشمار و از آن به بهترین شکل استفاده کن.

 

چنانچه حس بدی داری، در مقابل آن مقاومت نکن و آن را نشان بده و در آخر بکوش تا حال و هوای عکس آن را در خودت به وجود بیاوری؛ به طور مثال اگر غمی داری، بعد از شناسایی و نشان دادن آن به شادی فکر کن و سریع در ذهنت به دنبال موردی شاد کننده بگرد و روی آن تمرکز کن یا موردی شاد از خواسته هایت را در ذهنت تجسم کن.

 

نکته با اهمیت دیگر آن است که دست به هر کاری می زنی، باید با برنامه ریزی شده باشد. نگذار خیال پردازی بی دلیل و رویایی تو را از مسیر حقیقی زندگی دور کند. پیدا کردن مسیر زندگی درست کار سختی نیست و تنها احتیاج به سعی و تلاش و خودباوری دارد. چنانچه در طول مسیر به مشکلی برخورد کردی یا ترس بر تو چیره شد، تلاش کن با شجاعت بر آنها تسلط پیدا کنی و مجددا با ایمانی قوی به جلو حرکت کنی.

 

برای تغییر دادن زندگی و مسیر آن هیچ وقت دیر نیست. همین الاندست به کار شو و نتیجه فوق العاده آن را ببین.

 

گردآوری: بخش رونشناسی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو