افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای پایتخت

منبع: برترین ها

41

1400/6/30

10:34


آسمان صاف تا کمی برای استان تهران و افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی امروز (۳۰ شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: آسمان صاف تا کمی برای استان تهران و افزایش غلظت آلاینده‌ها در هوای پایتخت طی امروز (۳۰ شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.

طی چهار روز آینده آسمان استان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعداز ظهر در بخش‌های غربی و جنوبی استان احتمال وزش باد و خیزش وجود دارد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱ و ۲ مهرماه) در ارتفاعات استان گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز(۳۰ شهریورماه) همراه با افزایش ترافیک صبحگاهی در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از پایداری جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت.

عدم وزش باد مؤثر و افزایش تردد خودروها تا اواخر وقت امروز(۳۰ شهریورماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و درنتیجه کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش تندی باد تا صبح روز چهارشنبه ( ۳۱ شهریورماه) سبب پراکندگی و کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و در بیشتر مناطق وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا برقرار خواهد بود.

تداوم این شرایط جوی در طول روز از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، اگر چه احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود خواهد داشت.

ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه ( ۳۱ شهریورماه) تداوم خواهد داشت که سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۹۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۹۵ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو