lms چیست و آیا جای کلاس های حضوری را میگیرد؟

منبع: فوت و فن

716

1400/6/30

10:41


lms چیست و آیا جای کلاس های حضوری را میگیرد؟

دوره آنلاین زبان و شرکت در کلاس‎‌های مجازی فرصتی است که بعضی از آموزشگاه‌‎ها در اختیار دواطلبان قرار داده‌‎اند. در این نحوه‎‌ی آموزش که به اصطلاح lms تلقی می‌شود کلیه‌‎ی امور به صورت غیرحضوری انجام شده و داوطلب بدون حضور در آموزشگاه به یادگیری زبان پرداخته و پس از موفقیت در آزمون‌‎های ارائه شده مدارک مخصوص دوره‌‎ای که شرکت نموده را دریافت می‌کند. بنابراین می‌توان گفت دوره‌ آنلاین زبان شیوه‌‎ی نوینی از آموزش است که می‌تواند مزایای متعددی را برای متقاضیان فراهم آورده و منجر به راحتی و سهولت بیشتر دانش آموزان شود.

به طور کلی شرکت در کلاس‌‎‏های حضوری با تمام مزایایی که به همراه دارد مشکلات متعددی چون رفت و آمد به موسسه زبان در شرایط متفاوت آب و هوایی و نیز اوضاع و احوال جسمی، را نیز ایجاد می‌کند. با توجه به این مشکلات بعضی افراد علاقه‎‌ای به شرکت در کلاس‌‎‌های حضوری را نداشته و ترجیح می‌‎دهند از شرایط آنلاین این مؤسسات و سیستم lms استفاده نمایند. اما موفقیت در دوره آنلاین زبان و شرکت در دوره‎‌های مختلف غیرحضوری کمی تردیدزا بوده و بسیاری از افراد در این تصمیم‌گیری دچار شک خواهند شد. اتخاذ تصمیمی قاطع در این خصوص و کنار زدن شک و تردیدهایی که وجود دارد نیازمند آشنایی بیشتر در مبحث آموزش آنلاین زبان و در نظر گرفتن ابعاد مختلف آن می‎‌باشد.

lms  چیست؟

Lms به دوره اینترنتی زبان گفته می‌شود که کلیه‎‌ی مراحل از ثبت نام تا پرداخت شهریه و آموزش و امتحانات و… همه و همه به صورت اینترنتی انجام می‌شود. بنابراین با ایجاد این سیستم آموزشی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به آموزشگاه نمی‎‌باشد. از طریق این روش یادگیری می‌توان منابع اطلاعاتی بسیاری را از طریق اینترنت در اختیار دانش آموزان قرار داد و بر دامنه‎‌ی اطلاعات آن‌‎ها به شکل بهتری افزود. بنابراین به واسطه‌‎ی این روش یادگیری کلیه‎‌ی محدودیت‌هایی که در کلاس‎‌های حضوری وجود داشت برداشته شده و افراد شیوه‎‌ی جدیدی از آموزش را با اطلاعات بیشتر تجربه خواهند کرد.

آیا دوره آنلاین می‌تواند جایگزین آموزش حضوری شد؟

پاسخ به این سؤال نیازمند بررسی جنبه‎‌های مختلف آموزش حضوری و آنلاین می‎‌باشد. بنابراین می‌توان گفت مسائل مهمی وجود دارد که تعیین کننده موفقیت و یاعدم موفقیت دوره آنلاین می‌‎باشد. در حقیقت این مسائل می‌توانند مشخص کنند که آیا دوره آنلاین زبان جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری خواهد بود؟ یا خیر

  • هدف داوطلب؛ مهم‎ترین مسئله‌‎ای که در خصوص آموزش آنلاین زبان مطرح می‌شود، تعیین هدفی مشخص از یادگیری زبان توسط داوطلب می‎‌باشد. در واقع از آنجایی که در کلاس‌‎های آنلاین استاد حضور نداشته و دانش آموز تنهاست ممکن است حواس خود را به خوبی جمع نکرده و تمرکز کافی نکند. بنابراین نیاز است حتماً هدفی را از آموزش زبان برای خود اتخاذ کند تا در هنگامی که احساس کسلی و بی‎‌انگیزگی داشت با فکرکردن به هدف خود که می‌تواند مهاجرت، سفرهای خارجه، ارتقای شغلی، افزایش شانس استخدام در مراکز مختلف، افزودن یک مهارت به توانایی‎‌های خود و… باشد، انرژی مضاعفی کسب کند. دانش آموزانی که بدون هیچ هدفی در کلاس‌‎های دوره‎‌ آنلاین زبان شرکت می‌کنند معمولاً نمی‌توانند نتیجه‎‌ی خوبی را از این نوع آموزش حاصل نمایند.
  • روش تدریس واستاد زبان؛ از دیگر مسائلی که در جایگزینی آموزش آنلاین به جای حضوری تأثیرگذار خواهد بود، نوع روش تدریسی است که در دوره آنلاین زبان ارائه می‌شود. در حقیقت این روش تدریس می‎‌بایست به گونه‎‌ای باشد که تمامی ابعاد یادگیری زبان چون Listeninig، Conversation، Reading، Speaking را در برگرفته و از طریق روش‎‌های سرگرم کننده و جالب به آموزش زبان پرداخته و از این بستر به وجود آمده نهایت استفاده را ببرند. البته حضور یک شیوه‎‌ی آموزشی درست کافی نبوده و استادان یک مرکز آموزشی نیز با تسلط به  نرم افزار ارائه شده از سوی مؤسسه و روش‌‎‎‌های تدریس تعیین شده از سوی آموزشگاه به آموزش داوطلبان به بهترین نحو ممکن می‌‎بایست بپردازند.
  • پشتیبانی مناسب آموزشگاه از مشکلات پیش آمده در سیستم یا نرم افزار ارائه شده؛ نرم افزار یا سیستم‎‌های دوره آنلاین زبان ممکن است در اثر اختلالاتی دچار مشکل شده و کلاس آنلاین با مشکلات مختلفی رو به رو شود در این هنگام نیاز است تا آموزشگاه از نیروی متخصص به این امر و پشتیبانی مناسبی برخوردار باشد تا در هنگام بروز هر گونه مشکلی به وضعیت دانش آموزان و یا نرم افزار رسیدگی شود. این عامل می‌تواند از هدر رفت وقت در این روش آموزشی جلوگیری کند.

دوره آنلاین بهتر است یا حضوری؟

یکی از سؤالاتی که معمولاً در ذهن داوطلبان یادگیری زبان در هر سنی ایجاد می‌شود، این است که کدام نوع یادگیری زبان انگلیسی صحیح است و از کدام باید استفاده کنیم؟ این که از میان روش حضوری یا غیرحضوری یکی را برگزینیم و بگوییم تنها این روش درست است و به موفقیت منجر می‌شود کار درستی نمی‎‌باشد چرا که مسلماً هر دو روش آموزشی از مزایا و معایب خاص خود بهره‌ ‎مند می‎‌باشند. بنابراین، این خود افراد هستند که بر اساس تحقیقاتی که در خصوص مزایای دوره‌‎ آنلاین زبان  انجام می‌دهند و تجربه‌ا‎‌ی که از آموزش حضوری داشته‌‎اند می‎‌بایست یکی را برگزینند.

مزایای آموزش آنلاین زبان

آشنایی با مزایای آموزش آنلاین در کنار زدن تردیدها و رسیدن به یک نتیجه‎‌ی قاطع برای شرکت در دوره‎‌ آنلاین زبان تأثیرگذار می‎‌باشد.

  • کاهش هزینه‎‌ها؛ در آموزش آنلاین فرد تنها موظف به پرداخت شهریه بوده و دیگر مجبور به پرداخت هزینه‌‎های مختلف جهت رفت و آمد به مؤسسه نمی‌‎باشد. که در این صورت هزینه‎‌های کلی کاهش پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر خود شهریه نیز در کلاس‎‌های آنلاین نیز به علت عدم مصرف برق و گاز و… ممکن است کمتر باشد.
  • امکان شرکت در کلاس‎های بهترین اساتید کشور؛ محدودیت مسافت یکی از مشکلاتی بوده که همواره مانع از شرکت در کلاس‎‌های مختلف شهرهای دیگر می‌شود. اما با ایجاد دوره آنلاین زبان این محدودیت برداشته شده و بسیاری از افراد از سراسر ایران تنها با اتصال به اینترنت می‌توانند در کلاس‎‌های مؤسسات و اساتید دلخواه خود شرکت نمایند.
  • امکان برگزاری کلاس حتی در روز‎‌های تعطیل؛ در کلاس‌‎های حضوری بسیاری از مؤسسات زبان در زمان‌‎های تعطیل رسمی بسته بوده و امکان تدریس و حضور در آموزشگاه وجود ندارد. این در حالی‎‌ است که در آموزش آنلاین هر شخصی حتی در زمان‌‎های تعطیل رسمی و حتی مواقعی که در مسافرت باشد و یا در شهر حضور نداشته باشد می‌تواند به راحتی با اتصال به اینترنت در دوره آنلاین خود شرکت نماید.

در صورت تمایل به آموزش از طریق سیستم lms و شرکت در دوره آنلاین زبان، می‌توانید به سایت مؤسسه آفاق که از خدمات آموزشی نوین و باکیفیتی برخوردار است مراجعه نمایید. این مؤسسه سیستم آموزشی خود را هم راستا با  آکسفورد آکادمی، انتشارات یورک شبیه سازی نموده و با برخروداری از محتوای اختصاصی و تقویت زیرساخت‎‌های خود آماده پذیرش داوطلبان یادگیری زبان از سراسر دنیا می‌‎باشد. جهت ارتباط با سایت مؤسسه آفاق می‌توانید از آدرس afaq-lc.com استفاده نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو