راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

منبع: فوت و فن

124

1400/6/30

12:40


راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

ضرورت اختصاص دادن زمان زیاد برای شستشوی ظروف با دست و عدم داشتن وقت کافی به دلیل مشغله‌ی مردم باعث شد برندهای سازنده به فکر تولید دستگاه‌های ماشین ظرفشویی بیافتند. ماشین ظرفشویی یکی از بهترین ساخته‌های دست بشر است که باعث شده تا حد زیادی در صرفه‌جویی وقت و راحت‌تر شدن کارها به ما کمک کند. این دستگاه کاربردی تمیزترین حالت از شستشوی ظروف بدون دخالت دست را برایتان فراهم می‌کند. در گذشته تنوع زیادی در دستگاه‌های ظرفشویی وجود نداشت. امروزه با توجه به ضرورت وجود آن در منزل و افزایش شمار تقاضا شاهد تنوع بیشماری در تولید ماشین ظرفشویی هستیم. خرید ماشین ظرفشویی با این تنوع زیادی که در بازار وجود دارد ممکن است تا حدی دشوار باشد. در این راستا ما مهم‌ترین مواردی که در خرید و قیمت ظرفشویی تأثیرگذار هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید بهترین ظرفشویی را برای خود انتخاب کنید.

قیمت ظرفشویی

موارد زیادی در قیمت ظرفشویی تأثیر دارند. برند سازنده، ظرفیت و امکاناتی که در ظرفشویی به کار می‌رود، همه و همه روی قیمتی که برای ظرفشویی تعیین شده است تأثیر مستقیمی دارند. پس حتماً قبل از خرید ظرفشویی مواردی همچون ظرفیت مورد نظر و امکانات موردنیازتان از ظرفشویی را لحاظ کنید تا بتوانید گزینه‌ای با قیمت مناسب را در رنج بودجه‌ی اختصاصی خود خریداری کنید.

برند سازنده

تنوع بی‌نظیری در ماشین ظرفشویی‌ها وجود دارد. برندهای سازنده‌ای همچون ال‌جی، سامسونگ، بوش و بکو برترین برندهایی هستند که بهترین ظرفشویی‌های موجود در بازار را تولید می‌کنند. ظرفشویی‌های این برندها از کیفیت و امکانات بی‌نظیری برخوردار هستند که باعث شده جزو پرفروش‌ترین محصولات موجود در بازار باشند. برخی از امکاناتی که در ظرفشویی‌های این برندها وجود دارد را در سایر کمپانی‌های سازنده ظرفشویی نمی‌توان یافت. به همین دلیل هنگام خرید ظرفشویی در انتخاب برند سازنده محتاط‌تر عمل کنید.

ظرفیت ظرفشویی

ظرفیت ظرفشویی را می‌توان یکی از مهم‌ترین موارد در قیمت ظرفشویی محسوب کرد. در واقع ظرفشویی‌ها بر اساس ظرفیتی که دارند مورد انتخاب قرار می‌گیرند و بسته به نیاز کاربران می‌توان ظرفیت مناسب را انتخاب کرد. در حال حاظر رایج‌ترین ظرفیت که برای ماشین‌های ظرفشویی وجود دارد ۱۲، ۱۳ و ۱۴ نفره است. این میزان ظرفیت‌ها برای استفاده‌ی خانوادگی و مهمانی‌ها بسیار مناسب هستند. همچنین هرچه میزان ظرفیت یک ظرفشویی بیشتر باشد به تبع از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. ظرفشویی‌های ۱۴ نفره با توجه به اینکه میزان گنجایش بیشتری نسبت به سایر ظرفشویی‌ها دارند از محبوبیت بیشتری در میان خریداران برخوردار هستند. بسیاری از مدل‌های بالارده که ظرفیت بالایی دارند امکان استفاده از نصف ظرفیت را برایتان فراهم می‌کنند تا در صورتی که ظروف کمی دارید نیز بتوانید در کمترین میزان مصرف انرژی ظروف کم را به ظرفشویی خود بسپارید.

طراحی

ظرفشویی‌ها دارای طراحی یکسانی هستند. اغلب طراحی ساده به همراه بخش کنترلی که در بالا یا قسمت داخلی ظرفشویی طراحی می‌شود، دیزاین کلی ظرفشویی را تشکیل می‌دهد. ماشین‌های ظرفشویی اغلب در رنگ سفید و نقره‌ای تولید می‌شوند و به ندرت شاهد تولید رنگ خاکستری نیز در برخی مدل‌ها هستیم. یکی از جدیدترین و شیک‌ترین طراحی‌هایی که در برخی مدل‌ها به کار رفته استفاده از منوی کنترلی داخلی است. این منو برخلاف سایر مدل‌های معمولی که روی بدنه‌ی بیرونی قرار دارند، روی لبه‌ی داخلی درب دستگاه قرار می‌گیرد. قیمت ظرفشویی با این طراحی از سایر مدل‌های ساده بیشتر خواهد بود. از لحاظ طراحی داخلی نیز اغلب ظرفشویی‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته‌ای از ظرفشویی‌ها از ۲ سبد و دسته‌ی دیگر از ۳ سبد برخوردار شده‌اند که سبد سوم برای قرارگیری قاشق و چنگال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف انرژی ماشین ظرفشویی

به جرأت می‌توان گفت مصرف انرژی یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از خرید ظرفشویی باید به آن توجه کنید. ماشین‌های ظرفشویی به دلیل استفاده از برق و آب برای شستشوی ظروف تا حدی جزو لوازم پرمصرف خانه محسوب می‌شوند. به همین دلیل حتی خرید بهترین ظرفشویی به شرطی که از مصرف انرژی مناسبی برخوردار نباشد موجب افزایش مصرف انرژی شده و شما را متحمل پرداخت هزینه‌هایی بیشتر در قبض‌های انرژی خواهد کرد. اغلب ظرفشویی‌های برندهای معتبر همچون ال‌جی، بوش و سامسونگ از رده‌ی مصرف انرژی بی‌نظیری برخوردار شده‌اند. این برندها با استفاده از موتورهایی کم‌مصرف و تدابیری همچون استفاده از برنامه‌های اقتصادی موجب کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کسب رتبه‌هایی عالی در کلاس مصرف انرژی شده‌اند. میانگین مصرف آب نیز یکی از موارد مهم در مصرف انرژی ظرفشویی است که در اغلب مدل‌های ظرفشویی درج می‌شود تا اطلاع دقیقی از مصرف آب داشته باشید. قیمت ظرفشویی در مدل‌هایی که رتبه‌ی انرژی بهتر و مصرف کمتری دارند ممکن است تا حدی بیشتر از سایر ظرفشویی‌ها باشد؛ اما در عوض شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی هنگام استفاده از ظرفشویی بی‌نیاز می‌سازند.

سایر ویژگی‌های مهم در خرید ظرفشویی

برنامه‌های شستشو : در ماشین‌های ظرفشویی تعداد مشخصی از برنامه‌های شستشو وجود دارد. برنامه‌های شستشو در ظرفشویی شامل برنامه‌هایی متناسب با جنس ظروف، زمان شستشو مختلف و برنامه‌هایی همچون برنامه سایلنت و شستشوی اقتصادی که در مصرف انرژی صرفه جویی می‌کند می‌باشد. بسته به مدل ظرفشویی تعداد و نوع برنامه‌های قابل پشتیبانی در آن متغیر خواهد بود.

توابع اضافی : همراه با برنامه‌های مختلف از توابعی برای ارائه کیفیت شستشوی بهتر در ظرفشویی‌ها استفاده می‌شود. این توابع شامل انواع سنسورهای تشخیص میزان آب و مواد شوینده برای ظروف و قابلیت‌هایی مؤثر در افزایش سرعت و کیفیت شستشوی ظروف هستند. در برخی ظرفشویی‌ها از قابلیت‌هایی برای صرفه جویی در مصرف آب، تشخیص جنس ظروف و اتصالات هوشمند استفاده می‌شود که روی قیمت ظرفشویی تأثیرگذار هستند و وجود آن‌ها در ظرفشویی موجب ارائه نتایج بهتری در شستشوی ظروف خواهد شد.

خشک‌کن : برخی ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار دارای سیستم خشک‌کن هستند. وجود خشک‌کن در ظرفشویی باعث شده بدون دخالت کاربران ظروف پس از اتمام شستشو خشک شوند و در تمیزترین حالت ممکن به شما تحویل داده شوند.

کمپرسور : بسته به برند سازنده از نوع کمپرسورهای متفاوتی در ساخت ظرفشویی استفاده می‌شود. کمپرسور اصلی‌ترین بخش در ظرفشویی بوده که قدرت و سرعت لازم برای ظرفشویی را ایجاد می‌کند. با برخورداری از کمپرسور قدرتمند بهترین ظرفشویی را در اختیار خواهید داشت که دوام بسیار عالی را برایتان خواهد داشت. موتور به کار رفته در ظرفشویی همچنین روی سرعت ماشین ظرفشویی تأثیرگذار بوده و ارتباط مستقیمی با میزان مصرف انرژی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو