متخصص جراحی پلک و هر آنچه لازم است بدانید!

متخصص جراحی پلک و هر آنچه لازم است بدانید!


منبع: برترین ها

100

1400/6/30

15:35


جراحی زیبایی پلک یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی در سراسر دنیا به حساب می‌آید. یافتن بهترین متخصص جراحی پلک کار چندان ساده‌ای نیست، اما با داشتن اطلاعاتی می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

برترین‌ها: امروزه بسیاری از افراد به دنبال متخصص جراحی پلک برای عمل های زیبایی چشم خود هستند. انجام این عمل زیبایی سبب می‌گردد که چشم‌های شما درشت‌تر از قبل دیده شود و در نتیجه آن زیباتر شوید. یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است در ذهن شما نقش ببندد این است که چگونه می‌توانید بهترین متخصص جراحی پلک را بیابید. در این مطلب راهنمای شما خواهیم بود. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با بلفاروپلاستی یا جراحی پلک با شما در میان بگذاریم و شما را در یافتن متخصص جراحی پلک راهنمایی کنیم.

متخصص جراحی پلک و هر آنچه لازم است بدانید!

بلفاروپلاستی یا همان جراحی پلک چیست؟

در واقع جواب این سوال برای بسیاری از افراد که بی اندازه به چهره خود اهمیت می دهند بسیار مفید خواهد بود. یکی از مشکلاتی که بر اثر بالا رفتن سن یا مشکلات ژنتیکی برای آقایان با بانوان وجود می آید افتادگی پلک آنها می باشد که درمان آن با جراحی توسط متخصص جراحی پلک امکانپذیر است. در واقع عمل جراحی برای از بین بردن افتادگی بالا یا پایین چشم شماست که در حال حاضر تبدیل به یکی از جراحی های بسیار متداول در جهان شده و افراد زیادی از این جراحی استفاده می‌کنند. از آنجایی که این عمل می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی ظاهر شما داشته باشد پس در نتیجه بهتر است برای انجام آن به یک متخصص جراحی پلک مراجعه نمایید.

چه افرادی می‌توانند جراحی بلفاروپلاستی پلک را انجام دهند؟

پیش از انجام هر تصمیمی یا کاری شما باید تشخیص دهید که آیا واقعاً به جراحی پلک نیاز دارید یا خیر! بسیاری از افراد که دارای این مشکل هستند در واقع نشانه هایی دارند که با توجه به آن می توانند نیاز خود را در مورد جراحی تشخیص دهند البته به طور کلی باید بدانید که برای این عمل تشخیص پزشک بسیار مهم می باشد. برخی از بارزترین نشانه های افتادگی پلک شما می‌تواند موارد زیر باشد:

  • بیشتر افراد که مشکل افتادگی پلک دارند حالت چشم هایشان همیشه خواب آلود می باشد و دیگران تصور این را دارند که آنها خسته هستند.
  • افرادی که دچار افتادگی پلک می باشند اگر برای نگاه کردن به یک شی یا اشیای بیشتر از حد معمول چشم های خود را درشت کنند احساس سنگینی خواهند کرد.

پس اگر با هر یک از اختلالات گفته شده مواجهید، شما افتادگی پلک دارید و جراحی بلفاروپلاستی برایتان مناسب است.

متخصص جراحی پلک و هر آنچه لازم است بدانید!

جراحی پلک چگونه و در چه سنی انجام می‌شود؟

جراحی درمان افتادگی پلک، تحت عنوان بلفاروپلاستی شناخته می‌شود، اما این جراحی برعکس نام سختی که دارد به هیچ عنوان ترسناک یا سخت نیست. در این روش چربی ها و پوست اضافه که به صورت کیسه‌هایی در بالا و یا پایین چشم شما قرار گرفته است برداشته می‌شوند و مشکل افتادگی شما به طور کامل از بین می‌رود. متخصص جراحی پلک این کار را در یک جلسه و طی یک عمل سرپایی برای شما انجام می دهد و افراد می‌توانند پس از اتمام این دوره، دوره نقاهت خود را در منزل سپری کنند. اما در حالت کلی می‌توان گفت که آن دسته از افرادی که پلک آن‌ها به صورت مادرزادی دچار افتادگی است، پس از ۱۸ سالگی می‌توانند این عمل را انجام دهند. همچنین افرادی که بر اثر کهولت سن دچار افتادگی پلک شده اند می توانند پس از ۳۵ سالگی برای درمان قطعی این مشکل به پزشک متخصص جراحی پلک مراجعه نمایند.

نکات بسیار مهم برای انجام جراحی پلک

این موضوع بسیار بدیهی است که متخصصان پلک پس از بررسی دقیق پوست و چشم شما دستوراتی را برای جراحی صادر کنند اما موضوع بسیار با اهمیت اینجا وجود دارد که می باید حتما آنها را رعایت کنید.

جراحی پلک همانند دیگر جراحی های زیبایی دوره نقاهتی دارد که حتماً باید شما آن دوره را طی کنید تا نتیجه مطلوب را بتوانید در صورت خود مشاهده نمایید. باید پس از انجام این جراحی به طور کامل صبور باشید تا بتوانید نتیجه عمل خود را پس از اتمام دوره نقاهت خود ببینید.

یک نفر را به عنوان همراه در زمان انجام جراحی تا یک روز پس از روز عمل در کنار خود داشته باشید.

داروهای تجویز شده را حتما به صورت منظم مصرف نمایید و حتما به توصیه‌های پزشک خود توجه کنید .

برای مشاهده نتیجه نهایی باید یک الی دو ماه به طور کامل صبر کنید و حداقل تا ۱۰ روز پس از انجام این نوع جراحی چشم خود را خیلی باز نگه ندارید.

و در آخر بهتر است متخصص جراحی پلک را به طور دقیق و با استفاده از تحقیقاتی که انجام میدهید انتخاب کنید و پس از انجام این جراحی مشکلاتی برای چشم شما به وجود نیاید.

متخصص جراحی پلک و هر آنچه لازم است بدانید!

مزایا و معایب جراحی پلک

شما می دانید که هر جراحی دارای مزایا و معایبی می‌باشد .اما در اینجا می خواهیم در مورد مزایای جراحی پلک توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

  • یکی از مهمترین مزایای جراحی پلک این است که باعث می‌شود چشمان شما درشت تر و شاداب تر به نظر آید. همچنین باعث میشود حتی بدون آرایش، ظاهری شاداب و زیبا داشته باشید.
  • بینایی شما به خاطر پلکهای افتاده کاهش یافته و پس از انجام این عمل به طور کامل باز خواهد شد.
  • اما در آخر اعتماد به نفس شما را بسیار افزایش می دهد و کیفیت زندگی را برای شما بهبود می‌بخشد.

خطرات و عوارض احتمالی جراحی پلک

در حالت کلی به دلیل پیچیدگی بسیار زیاد ماهیچه های آناتومی پلک این جراحی ممکن است دارای عوارضی باشد علاوه بر ان ارزیابی دقیق قبل از عمل و برنامه ریزی دقیق جراحی مدیریت عوارض نیز بسیار مهم است پس بهتر است در انتخاب متخصص جراحی پلک به شدت دقت کنند.

  • کبودی سطحی و تورم چشم
  • عدم تقارن پلک ها یکی از شایع ترین عوارض پس از عمل به حساب می آید.
  • تغییر در احساس و یا بی‌حسی مژه
  • خشکی چشم و خارش چشمها
  • حساسیت به نور شدید
  • مشکلات در بستن و باز کردن چشم‌ها، که در اینصورت جراحی گسترده‌تر خواهد بود.
  • عوارض موقت و یا دائمی در بینایی
  • عفونت و خونریزی

متخصص جراحی پلک و هر آنچه لازم است بدانید!

انتخاب بهترین متخصص جراحی پلک

در آخر شما باید بدانید که انتخاب صحیح متخصص جراحی پلک از مهمترین عوامل داشتن عملی بسیار خوب و موفقیت آمیز است. یک متخصص حرفه‌ای و کار بلد در هنگام عمل می‌تواند مدیریت زمان را به طور کامل انجام دهد. پس بهتر است در مورد متخصص جراحی پلک قبل از تصمیم‌گیری اطلاعاتی را کسب نمایید و پس از آن این عمل را انجام دهید تا بتوانید چهره‌ای بسیار زیبا و شاداب داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو