مزایای استفاده از کاغذ دیواری نسبت به نقاشی ساختمان

منبع: فوت و فن

66

1400/6/30

16:11


مزایای استفاده از کاغذ دیواری نسبت به نقاشی ساختمان

در این مقاله می‌خواهیم به یک پرسش مهم پاسخ دهیم: «استفاده از کاغذ دیواری چه مزایایی نسبت به نقاشی ساختمان دارد؟» در صورتی که شما هم بر سر دوراهی کاغذ دیواری و نقاشی مانده‌اید و نمی‌دانید کدام‌یک را انتخاب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

در دنیای امروز دانش دکوراسیون داخلی با تغییرات و تحولات بسیاری همراه شده است. در گذشته نقاشی ساختمان یکی از کارهای مهمی بود که بسیاری از منازل، دفاتر و محیط‌های کاری برای زیباسازی فضای خود از آن کمک می‌گرفتند ولی امروز همه چیز تغییر کرده و متخصصان و کارشناسان دکوراسیون داخلی با تکیه بر دلایل مختلف، استفاده از کاغذ دیواری را بهتر از نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می‌دانند.

در این مقاله می‌خواهیم به یک پرسش مهم پاسخ دهیم: «استفاده از کاغذ دیواری چه مزایایی نسبت به نقاشی ساختمان دارد؟» در صورتی که شما هم بر سر دوراهی کاغذ دیواری و نقاشی مانده‌اید و  نمی‌دانید کدام‌یک را انتخاب کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. با مطالعه این مقاله احتمالاً راحت‌تر تصمیم خواهید گرفت.

مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ و نقاشی

در ادامه این بخش به هفت مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از کاغذ دیواری نسبت به رنگ و نقاشی اشاره شده است:

تمیزی، شفافیت و دوام بالای کاغذ دیواری نسبت به رنگ و نقاشی

اولین نکته‌ای که بسیاری از خانواده‌ها به آن اهمیت می‌دهند دوام و ماندگاری است. آن‌ها می‌خواهند که کار نهایی هم زیبا و تمیز از آب دربیاید و هم دوام بالایی داشته باشد تا مجبور نباشند دو سال بعد همان هزینه را مجدداً صرف منزل یا فضای کاری خود کنند. اولین مزیت استفاده از وال پیپر (Wall Paper) یا کاغذ دیواری نسبت به رنگ و نقاشی، دوام بالای آن است.

کاغذ دیواری‌هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، کیفیت و جنس بسیار خوبی دارند و به همین خاطر هم مطالعات نشان می‌دهد که در شرایط کاملاً یکسان، دوام و ماندگاری کاغذ دیواری، پنج برابر رنگ و نقاشی است. همچنین برخی مشتریان بین ۱۰ تا ۱۵ سال از یک کاغذ دیواری استفاده می‌کنند. این در حالی است که رنگ و نقاشی پس از دو تا سه سال آن زیبایی و جلوه اولیه را از دست می‌دهد و کاربر مجبور است که دوباره با نقاش ساختمان تماس بگیرد و از او بخواهد که دوباره محیطش را رنگ آمیزی کند.

قابل نظافت و شستشو بودن کاغذ دیواری های موجود در بازار

دومین مزیت کاغذ دیواری نسبت به رنگ و نقاشی، قابل شستشو بودن است. البته این در صورتی است که در هنگام خرید کاغذ دیواری، محصولی بخرید که قابلیت شستشو داشته باشد. در صورتی که محصول شما امکان شستشو داشته باشد، هر گاه روی آن گرد و غبار نشست یا به هر دلیلی کثیف و آلوده شد، یک دستمال نم‌دار بردارید و خیلی راحت آن را تمیز کنید. با این کار محصول شما درست مثل روز اولش زیبا، شفاف و تمیز می‌شود. این در حالی است که رنگ و نقاشی چنین خاصیتی ندارد.

پوشاندن عیوب موجود در دیوار

یکی از خصوصیات و مزایای مهم استفاده از کاغذ دیواری این است که با استفاده از این محصول می‌توان بدون هیچ دردسر و زحمت خاصی عیوب موجود در دیوار را پوشاند و مخفی کرد. این در حالی است که اگر در یک دیوار عیبی ایجاد شود، نمی‌شود فقط همان دیوار را رنگ کرد؛ چون آن موقع رنگ آن دیوار با سایر دیوارها متفاوت می‌شود. از طرفی اگر بخواهیم کل دیوارهای آن محیط را رنگ کنیم، باید کلی هزینه بدهیم.

سهولت نصب و برداشتن کاغذ دیواری نسبت به رنگ کردن فضا

یکی از مزایای مهم کاغذ دیواری نسبت به رنگ و نقاشی، همین آسان بودن نصب کاغذ دیواری‌های مختلف است. در صورتی که از یک متخصص نصب کاغذ دیواری کمک بگیرید، مطمئن باشید که در سریع‌ترین زمان ممکن و به زیباترین شکل ممکن، محصول شما را روی دیوار نصب می‌کند و می‌توانید از محصولی که خریده‌اید لذت ببرید. از طرفی برای نصب کردن کاغذ دیواری روی دیوار نیازی به جمع آوری کل وسایل منزل نیست؛ چون در هنگام نصب هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

این مزیت در مورد برداشتن و اصطلاحاً کندن کاغذ دیواری از روی دیوار هم وجود دارد. کسی که می‌خواهد کاغذ دیواری جدید را برای شما روی دیوار بچسباند، خیلی راحت و به کمک ابزارهایی که در اختیار دارد محصول قدیمی را از روی دیوار برمی‌دارد. حال نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان را مد نظر قرار دهید. وقتی که می‌خواهید منزل را رنگ کنید باید کل وسایل خانه را برچینید؛ چون احتمال دارد که قطرات رنگ روی وسایل بریزد و دیگر پاک نشود. وقتی وسایل را جمع کردید، کلی زمان می‌برد تا منزل به طور کامل رنگ و آماده تحویل شود. همچنین اگر مشکلی پیش آمد و رنگ ساختمان آن جذابیت و زیبایی را از دست داد، هیچ چاره‌ای ندارید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دوباره محیط را رنگ کنید.

امکان متناسب سازی و زیباسازی فضا با روحیات و شرایط افراد

یکی دیگر از مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ آمیزی این است که وال پیپر خیلی متنوع‌تر و زیباتر از رنگ است. فرض کنید که می‌خواهید یک فضا را رنگ آمیزی کنید. امکان تنوع دادن به محیط با استفاده از رنگ وجود ندارد ولی می‌توانید با کاغذ دیواری محیط را با حال و هوای شخص متناسب‌سازی کنید. به عنوان مثال اگر قرار است یک اتاق به اتاق خواب کودک تبدیل شود، می‌توانید کاغذ دیواری با رنگ زیبا و کودکانه در آن به کار ببرید.

در صورتی که قرار است یک فضا به محیط اداری و کاری تبدیل شود، می‌توانید در آن محیط از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنید که با روحیه شرکت سازگار باشد؛ به عنوان مثال در یک مجموعه حقوقی می‌شود از محصولات دارای رنگ سنگین استفاده کرد. توجه داشته باشید که صنعت نقاشی ساختمان تا این حد قدرت ندارد و نمی‌تواند تا این اندازه انعطاف‌پذیر باشد.

عرضه مداوم مدل های جدید کاغذ دیواری به بازار

یکی دیگر از مزایای مهمی که صنعت کاغذ دیواری و پوستر دیواری نسبت به صنعت رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان دارد این است که هر روز شاهد عرضه مدل‌های جدیدی از کاغذ دیواری به بازار هستیم. تنوع مدل‌های کاغذ دیواری در بازار به قدری زیادی است که دست افراد برای انتخاب مدل کاملاً باز است. در حال حاضر به قدری مدل‌های زیبا و چشم‌نواز در بازار هست که بسیاری از مشتریان در هنگام انتخاب طرح مورد نظر خود دچار سردرگمی می‌شوند. طراحان کاغذ دیواری هر روز خلاقیت بیشتری به خرج می‌دهند و طرح‌هایی زیباتر و چشم‌نوازتری روانه بازار می‌کنند.

هزینه مناسب تر کاغذ دیواری نسبت به رنگ و نقاشی

آخرین مزیتی که در این مقاله در مورد آن بحث می‌کنیم، بحث قیمت و هزینه است. در حال حاضر هزینه خرید و نصب یک متر کاغذ دیواری مناسب‌تر از نقاشی است و به همین جهت است که خیلی از مدیران و خانواده‌ها کاغذ دیواری را ترجیح می‌دهند. در لیست زیر بهترین فروشگاه های کاغذ دیواری معرفی شده که می توانید برای خرید به آن ها مراجعه کنید:

 خرید آنلاین کاغذ دیواری از سایت منزل : کاغذ دیواری منزل

خرید آنلاین کاغذ دیواری از سایت والپیپر دایرکت: کاغذ دیواری والپیپر دایرکت

خرید آنلاین کاغذ دیواری از سایت آمازون: کاغذ دیواری آمازون

کاغذ دیواری؛ ابتکاری شگفت انگیز در صنعت دکوراسیون داخلی

صنعت دکوراسیون داخلی، امروزه یکی از پرطرفدارترین صنایع دنیا است و همیشه سعی می‌کند نیاز بشر به زیبایی، ابتکار و خلاقیت را برآورده کند. در حال حاضر متخصصان دکوراسیون داخلی سعی می‌کنند که در فضاها و محیط‌های مختلف از کاغذ دیواری کمک بگیرند و محیط را به بهترین شکل ممکن زیبا و چشم‌نواز کنند. در صورتی که شما هم تمایل دارید از کاغذ دیواری در منزل یا محیط کاری و اداری خودتان استفاده کنید، پیشنهاد می‌شود که ابتدا محصولات مختلف را ببینید و ترجیحاً به کمک یک متخصص دکوراسیون داخلی، محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو