شرکت جانسون اند جانسون ادعا کرده است، دز تقویت‌کننده واکسن این شرکت تا ۹۴ درصد برابر کووید متوسط تا شدید محافظت ایجاد می‌کند.

وال‌استریت‌ژورنال نوشت، شرکت جانسون اند جانسون ادعا کرده است، دز تقویت‌کننده واکسن این شرکت تا ۹۴ درصد برابر کووید متوسط تا شدید محافظت ایجاد می‌کند.

مشارکت کنندگان  در آزمایش تاثیر تزریق دز تقویت‌کننده که دز دوم را هشت هفته پس از نوبت اول دریافت کردند، محافظت قابل قبولی در برابر بیماری داشتند.

در همین راستا شرکت تولیدی این واکسن گفت: دز تقویت کننده واکسن کووید ۱۹ دو ماه پس از اولین تزریق، محافظت در برابر بیماری‌های علامتی را در شرکت کنندگان در آزمایش افزایش داد.

داده‌های منتشر شده در روز سه شنبه از  مرحله آخر یک کارآزمایی بالینی نشان داد، شرکت کنندگان ۱۰ کشور از جمله ایالات متحده که دومین دز واکسن این شرکت را دو ماه پس از واکسن اول دریافت کردند، ۷۵ درصد در برابر علائم کووید ۱۹ ایمن شده‌اند؛ شرکت کنندگان در ایالات متحده محافظت ۹۴ درصدی در برابر بیماری داشتند و این شرکت دلیل تفاوت در میزان کارآیی را توضیح نداد.

پل استوفلس، مدیر علمی جانسون اند جانسون در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: داده‌ها نشان می‌دهد دز تقویت کننده واکسن تک دزی جانسون اند جانسون ایمنی را در برابر کرونا افزایش می‌دهد؛ تزریق این دز میزان انتی‌بادی‌ها علیه این بیماری را ۶ تا ۴ برابر افزایش می‌دهد.

نتایج بررسی پیشین نشان داده بود، واکسن تک دز جانسون اند جانسون نسبت به دیگر واکسن‌ها از اثربخشی بسیار کمتری در برابر گونه دلتا برخودار است و  ۱۳ میلیون آمریکایی که واکسن J&J را تزریق کرده‌اند نیاز به دز تقویت‌کننده دارند.