تویوتا از وانت «توندرا ۲۰۲۲» با موتور هیبریدی رونمایی کرد

منبع: فوت و فن

52

1400/6/30

19:49


تویوتا از وانت «توندرا ۲۰۲۲» با موتور هیبریدی رونمایی کرد

شرکت خودروسازی تویوتا از جدیدترین محصول خود که با موتور هیبریدی کار می‌کند رونمایی کرده است.

این وانت که توندرا ۲۰۲۲ نامگذاری شده است، از یک موتور با مصرف دوگانه بنزینی و الکتریکی مدرن موسوم به V-6 به جای مدل مرسوم V-8 استفاده می‌کند.

بازار وانت‌های آمریکا عمدتا در درست خودروسازان آمریکایی نظیر فورد است که در دیترویت مستقر هستند، با این حال تویوتا در سال‌های اخیر توانسته با فروش بیش از ۱۰۰ هزار وانت در سال خود را به عنوان رقیبی برای محصولات آمریکایی مطرح کند. هرچند کارخانه ماشین‌سازی فورد با فروش سالانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار وانت F-150 که در همین دسته قرار دارد، پیشتاز بازار این رده محصولات است.

۲۰۲۲ Toyota Tundra Limited

مسئولان تویوتا می‌گویند موتور توندرای جدید می‌تواند تا ۴۳۷ اسب بخار قدرت تولید کند که ۵۶ اسب بخار بیشتر از موتور مدل قبل و کارآیی‌اش ۴۵ درصد بالاتر از توندرا ۲۰۲۱ است. توانایی حمل بار برای این مدل تا ۸۸۰ کیلوگرم و ظرفیت بکسل نیز تا حدود ۵.۵ تن اعلام شده که نسبت به مدل سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

مایک اسویرز، معاون ارشد دفتر توسعه محصولات تویوتا، در بیانه‌ای گفت: «ما یک رویکرد جدید برای توسعه وانت‌ کامیون‌های خود در نظر گرفته‌ایم و به همین خاطر مجبور شدیم در بسیاری از کارهایی که قبلا انجام داده بودیم تجدید نظر کنیم.»

۲۰۲۲ Toyota Tundra TRD

شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهانی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای شروع به استفاده از موتورهای برقی در محصولات تولیدی خود کرده‌اند. تحلیلگران بازار خودرو می‌گویند استقبال خریداران پیکاپ‌ها و شاسی بلند‌ها در سال‌های اخیر از موتورهای هیبریدی محسوس‌تر بوده است.

شرکت خودروسازی فورد با موتورهای هیبریدی که آن را اکوبوست (EcoBoost) می‌نامد، توانسته در بازار خودروها سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

بنابر اعلام تویوتا در طراحی وانت جدید یک صفحه نمایش لمسی ۱۴ اینچی در جلوی داشبورد قرار داده شده و علاوه بر یک سامانه کمکی برای راننده، یک سیستم هوشمند اطلاع‌رسانی و سرگرمی نیز افزوده شده است.

۲۰۲۲ Toyota Tundra TRD

تویوتا هنوز قیمت مدل تازه توندرا ۲۰۲۲ و میزان مصرف سوخت آن را اعلام نکرده است. با این حال گفته می‌شود قیمت اولیه این خودرو از ۳۴ هزار دلار برای مدل پایه تا ۵۰ هزار دلار برای مدل پرو (حرفه‌ای) متغیر است و مصرف سوخت این مدل نیز در شهر ۱ گالن (حدود ۳.۷ لیتر) به ازای هر ۲۰ کیلومتر و در اتوبان ۱ گالن به ازای هر ۲۷ کیلومتر برآورد می‌شود.

انتظار می‌رود توندرا ۲۰۲۲ در اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو