راه حل پیشگیری از افتادگی پوست

60

1400/6/30

20:01


تاثیر رژیم کاهش وزن بر پوست افراد در درجه نخست به ژنتیک آنها بستگی دارد و بعد به سنشان. به طور حتم هرچه یک فرد جوان‌تر باشد، خاصیت ارتجاعی پوستش بهتر است و کاهش وزن آسیب کمتری به پوست او می‌رساند

راه حل پیشگیری از افتادگی پوست

به گزارش بهداشت نیوز ،اگر افراد برای دستیابی به وزن ایده‌آل از رژیم غذایی اصولی پیروی و از تمام گروه‌های غذایی مصرف کنند و هیچ کمبودی نداشته‌ و در طولانی‌مدت وزن کم کنند، این موضوع اثر منفی بر پوست نمی‌گذارد. وی در ادامه به مواردی اشاره می‌کند که رعایت آنها در خانم‌هایی که رژیم کاهش وزن می‌گیرند و از شل شدن پوست و افتادگی صورت‌شان شاکی هستند، می‌تواند کمک‌کننده باشد:
* در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید.
* مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B، E و امگا3 به بهبود وضعیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.
* دریافت به اندازه ویتامین‌D  که به جذب کلسیم و استحکام پوست کمک می‌کند هم مهم است. از طرفی ویتامین‌D  به رشد گلبول‌های قرمز کمک می‌کند و این موضوع سبب اکسیژن‌رسانی بهتر به سلول‌های پوست و ناخن می‌شود.
* ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی به بهبود ساختار پوست کمک می‌کند.
* مصرف منابع آنتی‌اکسیدانی به‌ویژه چای سبز در سلامت پوست و استحکام آن نقش دارد و اثر مضر رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد.
* ورزش کردن بسیار موثر است. با تقویت عضلات باید کمک کرد جای خالی چربی‌های حذف‌شده پر شود.
* باید از گرفتن رژیم‌های سریع و سخت پرهیز کرد. رژیم‌های کم‌پروتئین یا پرپروتئین مفید نیستند. باید همه گروه‌های غذایی به‌خصوص میوه و سبزیجات تازه به اندازه در رژیم گنجانده شود.
* استفاده از برخی روش‌های مکمل مثل رادیوفرکوئنسی پوست و بدن به بهبود کیفیت پوست بعد از رژیم کمک می‌کند.
* اگر پوست دچار شلی باشد و روش‌های غیرتهاجمی به جمع شدن پوست کمک نکند باید از روش‌های جراحی و برداشتن پوست اضافه برای شکل‌دهی به بدن کمک گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو