اتفاق عجیب در مسابقه‌ای در انگلیس؛ برنده دو نیمه ماراتن در مسابقه اشتباهی به مقام اول رسید

منبع: روزیاتو

60

1400/6/30

20:16


اتفاق عجیب در مسابقه‌ای در انگلیس؛ برنده دو نیمه ماراتن در مسابقه اشتباهی به مقام اول رسید

اتفاق عجیب در مسابقه‌ای در انگلیس؛ برنده دو نیمه ماراتن در مسابقه اشتباهی به مقام اول رسید

برنده‌ی دو نیمه ماراتن بریستول ۲۰۲۱ به دلیل برنده شدن در مسابقه‌ی اشتباهی بازنده اعلام شد. به گزارش دیلی میل، عمر احمد، اهل بیرمنگام، در اصل برای مسابقه در دو ۱۰ هزار متر ثبت نام کرده بود اما به طور تصادفی در دوی نیمه ماراتن دوید.

در ابتدا او را برنده‌ی دو نیمه ماراتن بریستول اعلام کردند. احمد تنها در ۶۳ دقیقه از خط پایان رد شده بود. اما پس از اعتراض سایر ورزشکاران و بازرسی‌ای که در پی آن انجام شد، احمد بازنده اعلام و نتایج اصلاح شد.

دو نیمه ماراتن

احمد که ورزشکاری پرافتخار است در مسیری که این دو مسابقه از هم جدا می‌شدند، راه را اشتباه رفت. دو مسیر در خیابان Merchant از هم جدا می‌شدند و مسیر ۲۱ کیلومتری در راستای Portway امتداد پیدا کرده و دونده‌های دو ۱۰ هزار متر به سمت مرکز شهر به راه خود ادامه می‌دادند.

به نظر می‌رسد که احمد مسیرش را در میانه راه گم و دو نیمه ماراتن را دنبال کرده و برنده شده است. هرچند که مقام قهرمانی‌اش توسط برگزارکنندگان این رویداد ابطال شد.

پل فاستر، مدیر اجرایی شرکت The Great Run، در این باره می‌گوید: «قانون، قانون است و در این مورد مجبوریم عمر را دیسکالیفه کنیم. ما عملکرد او را ارج می‌نهیم و از او برای شرکت در دو بزرگ منچستر در هفته‌ی بعد دعوت به عمل آمده است. البته چشم‌انتظار این نیز هستیم که او را در دو بزرگ بریستول در سال ۲۰۲۲ ببینیم.»

دو نیمه ماراتن

نتایج بازنگری شده‌ی مسابقه به این شرح است: کریس تامپسون با ۱:۰۷:۵۳ مقام اول، جک میلار با ۱:۰۹:۵۵ مقام دوم و بن رابینسون با ۱:۰۹:۵۸ مقام سوم را کسب کردند.

این اولین باری است که نیمه ماراتن بریستول و دو ۱۰ هزار متر بریستول در یک روز برگزار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

مرگ دوندگان ماراتن چینی در مسیر مسابقه بر اثر تغییر ناگهانی آب و هوا

دور دنیا با دویدن؛ مرد ۷۶ ساله بریتانیایی هشتصدمین ماراتن خود را به پایان رساند

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو