ترسناک ترین فیلم ها | معرفی بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

ترسناک ترین فیلم ها | معرفی بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس


249

1400/6/30

23:24


با ترسنا‌ک‌ترین فیلم‌های نتفلیکس آشنا شوید؛ از فیلم‌هایی با خانه‌‌های جن‌‌دار تا انتقام‌های ترسناک، خونین و مرگبار.../ معرفی ۱۳ فیلم ترسناک نتفلیکس از تولیدات خود این پلتفرم تا سایر فیلم‌هایی که در آن پخش می‌شوند

ترسناک ترین فیلم ها | معرفی بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

یک روز پیش
با ترسنا‌ک‌ترین فیلم‌های نتفلیکس آشنا شوید؛ از فیلم‌هایی با خانه‌‌های جن‌‌دار تا انتقام‌های ترسناک، خونین و مرگبار.../ معرفی ۱۳ فیلم ترسناک نتفلیکس از تولیدات خود این پلتفرم تا سایر فیلم‌هایی که در آن پخش می‌شوند

ترسناک ترین فیلم ها | معرفی بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

اختصاصی سلام سینما- معلوم نیست ژانر وحشت از چه زمانی در بین انسان‌ها محبوب شد، شاید از همان زمان که اجدادمان دور آتش جمع می‌شدند و خیالات خود را بیان کردند یا از همان لحظه که تصمیم گرفتند با کسی شوخی کنند و وانمود می‌کردند شبحی در پشت سر او است!

در دنیایی که وحشت و اتفاق‌های ترسناک از درودیوار می‌بارد بازهم فیلم‌های ترسناک محبوبیت خاص خود را دارند و هرگز تکراری نمی‌شوند. البته کار کارگردان‌ها برای خلق لحظه‌های وحشتناک سخت‌تر شده است و باید با اتفاق‌های واقعی رقابت کنند.

در این نوشته به سراغ نتفلیکس رفته‌ایم و بهترین فیلم‌هایی که در ژانر وحشت در آن پخش می‌شود را معرفی کرده‌ایم. تعدادی از این فیلم‌ها از همان ابتدا برای پخش در نتفلیکس ساخته شده و بعضی از آن‌ها در باکس پخش آن قرار می‌گیرند. می‌دانید که راز هرچه ترسناک‌تر بودن این فیلم‌ها در چیست؟ بله، باید آن‌ها در تاریکی و به‌تنهایی تماشا کنید!

۱۳ فیلم ترسناک نتفلیکس که وحشت از آن‌ها می‌بارد:

 

۱- فیلم ترسناک احضار روح ۲ (The Conjuring 2) | نتفلیکس

ژانر: ترسناک، رازآلود، دلهره‌آور

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۳ (247,646)

امتیاز سلام سینما: ۷.۵۵ (۲۷۹۶)

سال پخش: ۲۰۱۶

The Conjuring 2-فیلم احضار روح ۲- بهترین فیلم‌های ترسناک نتفلیکس

مجموعه فیلم «احضار روح» (The Conjuring) از آن دست فیلم‌هایی است که برای هرکسی آشنا است چه برسد به آن‌‌هایی که دیوانه‌وار پیگیر فیلم‌های ترسناک هستند.

داستان این فیلم درباره مادری است که با چهار فرزندش در خانه‌ای که توسط ارواح تسخیرشده زندگی می‌کند. جیمز وان کارگردان این فیلم سری فیلم‌های ترسناک و معروف «اره» (Saw) را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

ویرا فارمیگا، پاتریک ویلسون و مدیسون ولف از بازیگران «احضار ۲» (2 The Conjuring) هستند. این فیلم توسط برادران وارنر اکران شد و هم‌اکنون در نتفلیکس در دسترس است.

سری سوم این مجموعه به نام «احضار: شیطان مرا وادار کرد» (The Conjuring: The Devil Made Me Do It) به کارگردانی مایکل چاوز سال ۲۰۲۱ اکران شد اما موفقیت چشمگیری نداشت.

 

۲- فیلم ترسناک کشتن گوزن مقدس (The Killing of a Sacred Deer) | نتفلیکس

ژانر: درام، ترسناک، رازآلود

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷ (135,151)

امتیاز سلام سینما: ۷.۰۱ (۵۷۴)

سال پخش: ۲۰۱۷

The Killing of a Sacred Deer-کشتن گوزن مقدس- نیکول کیدمن- بهترین فیلم‌های ترسناک نتفلیکس

داستان فیلم «کشتن گوزن مقدس» (The Killing of a Sacred Deer) درباره پزشکی است که باید انتخاب کند کدام یک از اعضای خانواده‌اش قربانی شود.

این درام توانست در جشنواره کن سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بهترین فیلمنامه شود. یورگوس لانتی‌موس، کارگردان فیلم‌های موفق «دندان نیش» (Dogtooth) و «خرچنگ» (The Lobster)، فیلمنامه این درام درخشان و عجیب را نوشته و کارگردانی کرده است.

کالین فارل، نیکول کیدمن، بیل کمپ و بری کیوگن از بازیگران این فیلم هستند که هم‌اکنون در نتفلیکس در دسترس است.

 

۳- فیلم ترسناک زیر سایه (Under the Shadow)  | نتفلیکس

ژانر: درام، فانتزی، ترسناک

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۹ (26,016)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۱۶

Under the Shadow-فیلم ایرانی ترسناک زیر سایه-بهترین فیلم‌های ترسناک نتفلیکس

فیلم «زیر سایه» (Under the Shadow) را بابک انوری فیلمساز ایرانی - بریتانیایی نوشته و کارگردانی کرده است. این اولین فیلم بلند اوست که در دسته فیلم‌های ترسناک با موضوع جن قرار می‌گیرد و به زبان فارسی است.

داستان این درام در اوج جنگ ایران و عراق اتفاق می‌افتد و درباره دختری است که در اثر اصابت یک موشک به خانه‌شان دچار مشکلات روحی می‌شود. این درام محصول مشترک قطر، اردن و انگلستان بوده و از جمله فیلم‌هایی است که شبکه نتفلیکس آن را خریداری کرده است.

بابک انوری برای این فیلم در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه بفتای بهترین فیلم اول یک کارگردان شد. نرگس رشیدی، آوین منشادی و بابی نادری از بازیگران آن هستند.

 

۴- فیلم ترسناک توطئه‌آمیز (Insidious) |  نتفلیکس

ژانر: ترسناک، رازآلود، دلهره‌آور

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۸ (291,237)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۱۰

Insidious-مجموعه فیلم‌های توطئه‌آمیز-بهترین فیلم‌های ترسناک نتفلیکس

جیمز وان فیلمساز چینی - مالزیایی که به دلیل خلق عروسک بیلی در فیلم ترسناک «سکوت مطلق» (Dead Silence) معروف است، این فیلم را نیز کارگردانی کرده است. فیلم هم‌اکنون در نتفلیکس در دسترس است.

«توطئه‌آمیز» (Insidious) در ژانر خانه‌های جن‌زده قرار می‌گیرد. داستان این فیلم درباره خانواده‌ای است که بعد از نقل‌مکان‌کردن به خانه‌ای متوجه می‌شوند که موجودی شیطانی در آنجا است.

پاتریک ویلسون، رز برن و باربارا هرشی از بازیگران این سری فیلم هستند. نکته جالب در مورد این فیلم این است که فقط در طول سه هفته فیلم‌برداری شده است. کارگردان‌های زیادی دنباله‌های بعدی این فیلم را کارگردانی کرده‌اند.

 سری دوم این مجموعه نیز به کارگردانی جیمز وان بود و در سال ۲۰۱۳ اکران شد. سری سوم آن نیز که امتیاز پایین‌تری نسبت به دو سری دیگر دارد، سال ۲۰۱۵ به کارگردانی لی وانل ساخته شد. 

سال ۲۰۱۸ آدام روبیتل «توطئه‌آمیز: آخرین کلید» (Insidious: The Last Key) را ساخت که پایین‌ترین امتیاز این مجموعه را دارد. گویا این رشته سر دراز دارد و قسمت‌های دیگری نیز در راه است.

 

۵- فیلم ترسناک سکوت (Hush) | نتفلیکس

ژانر: ترسناک، دلهره‌آور

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۶ (115,233)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۱۶

Hush-فیلم ترسناک سکوت-بهترین فیلم‌های ترسناک نتفلیکس

«سکوت» (Hush) فیلم دلهره‌آوری است درباره نویسنده ناشنوایی که برای نوشتن رمانش به جنگل پناه برده است و با آمدن قاتلی نقاب‌دار باید برای زندگی‌اش بجنگد.

مایک فلانگن کارگردان و نویسنده این فیلم ترسناک است. کیت سیگل، مایکل تروکو و جان گالاگر جونیور از بازیگران آن هستند. بازی خوب کیت سیگل در نقش نویسنده‌ای کر و لال که تمام راه‌های فرار را بر روی خود بسته می‌بیند و نفس ما را هم در این مسیر می‌گیرد بار ضعف‌های فیلمنامه و پایان‌بندی آن را به دوش کشیده است.

فیلم «سکوت» (Hush) از شبکه نتفلیکس پخش شد. نکته جالب در مورد فلانگن نشانه‌هایی است که در فیلم‌هایش وجود دارد. مدی یانگ، کاراکتر نویسنده فیلم در حال نوشتن رمانی به اسم Midnight Mass است. سال ۲۰۱۷ فیلم «بازی جرالد» (Gerald's Game) از فلانگن پخش شد. کاراکتر این فیلم در حال خواندن این رمان است.

فلانگن در مصاحبه‌ای گفت می‌خواهد از روی این رمان سریالی بسازد!

 

۶- فیلم ترسناک جعبه پرنده (Bird Box) | نتفلیکس

ژانر: ترسناک، علمی - تخیلی

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۶ (303,387)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۱۸

Bird Box-فیلم جعبه پرنده با بازی ساندرا بولاک-بهترین فیلم‌های ترسناک نتفلیکس

سوزان بیر، کارگردان مینی سریال موفق «فروپاشی» (The Undoing) سال ۲۰۱۸ به سراغ ژانر ترسناک رفته است. «جعبه پرنده» (Bird Box) فیلمی آخرالزمانی است که تلاش برای بقا را نشان می‌دهد آن‌هم در زمانی که موجوداتی فرازمینی و نامرئی، زمین را تسخیر کرده‌اند و هرکس بیرون از خانه‌اش را نگاه کند بلافاصله خود را می‌کشد.

ساندرا بولاک، جان مالکوویچ و تراوانته رودز از بازیگران این فیلم علمی - تخیلی هستند که از شبکه نتفلیکس پخش شد. «جعبه پرنده» (Bird Box) از روی رمانی به همین اسم و نوشته جاش مالرمن ساخته شده است.

این فیلم شبیه به درام ترسناک «یک مکان ساکت» (A Quiet Place) است که در همان سال ۲۰۱۸ اکران شد. هر دو فیلم مناسب و متناسب با روزگار دوران کرونا هستند.

 

۷- فیلم ترسناک بازی جرالد (Gerald's Game) | نتفلیکس

ژانر: درام، ترسناک، دلهره‌آور

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۵ (97,421)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۱۷

Gerald's Game-فیلم بازی جرالد-بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

«بازی جرالد» (Gerald's Game) در دسته فیلم‌های ترسناک روان‌شناختی قرار می‌گیرد. ترسی که از طریق تنهایی درون فیلم القا می‌شود. داستان این درام درباره زن و شوهری است که به دنبال ایجاد تنوع در رابطه خود به کلبه‌ای دورافتاده می‌روند اما اتفاقات وحشتناکی منتظر آن‌ها است.

مایک فلانگن کارگردان سریال خوب و دیدنی «تسخیر خانه هیل» (The Haunting Of Hill House) که علاقه زیادی به ژانر ترسناک دارد، فیلم «بازی جرالد» (Gerald's Game) را بر اساس رمانی از استیون کینگ ساخته است. این فیلم از طریق شبکه نتفلیکس پخش شد.

 

۸- فیلم ترسناک خانه او (His House) | نتفلیکس

ژانر: درام، ترسناک، دلهره‌آور

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۵ (33,774)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۲۰

His House-فیلم ترسناک خانه او-بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

فیلم «خانه او» (His House) درباره پناهندگانی است که از سودان جنوبی فرار کرده و تلاش می‌کنند تا در انگلیس زندگی خود را ادامه دهند. کارگردان با ساخت فیلمی در ژانر ترسناک و در دسته فیلم‌های جن و روح، سعی کرده نگاهی به مشکلات پناهندگان و بحران مهاجرت بیندازد.

این اولین فیلم بلند رمی ویکس است که توسط نتفلیکس پخش شد. درامی روان‌شناختی که توانست برنده جایزه بفتا اولین فیلم کارگردان در سال ۲۰۲۱ شود.

 

۹- فیلم ترسناک خزیدن ۲ (Creep 2) | نتفلیکس

ژانر: جنایی، درام، ترسناک

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۵ (22,450)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۱۷

Creep 2-فیلم خزیدن ۲-بهترین فیلم‌های ترسناک نتفلیکس

داستان فیلم «خزیدن ۲» (Creep 2) درباره هنرمندی است که به دنبال سوژه‌ای که ادعا می‌کند قاتل سریالی است به خانه‌ای دور در یک جنگل می‌رود. اشتباهی که مرگبار است.

پاتریک بریس کارگردان این درام جنایی است. «شخصی داخل خانه شما است» (There's Someone Inside Your House) فیلم ترسناک دیگر این کارگردان قرار است ۶ اکتبر ۲۰۲۱ از نتفلیکس پخش شود. فیلم «خزیدن ۲» (Creep 2) در نتفلیکس موجود است.

 

۱۰- فیلم ترسناک ۱۹۲۲ (1922) | نتفلیکس

ژانر: جنایی، درام، ترسناک

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۳ (57,743)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۱۷

1922-فیلم ترسناک ۱۹۲۲- بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

«۱۹۲۲» (1922) درباره مزرعه‌داری است که علاقه‌ای دیوانه‌وار به زمینش دارد و هنگامی که با علاقه همسرش برای رفتن به شهر مواجه می‌شود، تصمیمی خطرناک می‌گیرد.

استیون کینگ، نویسنده معروف رمان‌های ژانر وحشت و جنایی است. نویسنده‌ای که پایه بسیاری از فیلم‌های درخشان سینما از جمله «درخشش» (The Shining)، «رستگاری در شاوشنک» (The Shawshank Redemption) و همین فیلم «۱۹۲۲» (1922) است.

زاک هیلدیچ، کارگردان این فیلم خوفناک است و دیلان اشمید، مولی پارکر و تامس جین از بازیگران آن هستند. این درام جنایی یکی از بهترین‌های این لیست است که از شبکه نتفلیکس پخش شد. 

 

۱۱- فیلم ترسناک فرستاده (Apostle) | نتفلکیس

ژانر: درام، فانتزی، ترسناک

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۳ (47,817)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۱۸

Apostle- فیلم ترسناک فرستاده- بهترین فیلم های ترسنام نتفلیکس

داستان فیلم «فرستاده» (Apostle) در سال ۱۹۰۵ می‌گذرد. ترسی که این فیلم در ما ایجاد می‌کند ناشی از اعتقادات عجیب در آن است. این فیلم درباره مردی است که برای نجات جان خواهرش از دست یک فرقه مذهبی شوم با آن‌ها درگیر می‌شود.

درام «فرستاده» (Apostle) از فیلم‌هایی است که توسط نتفلیکس پخش شد. گرت ایوانس کارگردان این فیلم است و دن استیونز، ریچارد الفین و پل هیگینس از جمله بازیگران آن هستند.

 

۱۲- فیلم ترسناک آیین (The Ritual) | نتفلیکس

ژانر: ترسناک، رازآلود، دلهره‌آور

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۳ (86,218)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۱۷

The Ritual- فیلم ترسناک آیین- بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

فیلم «آیین» (The Ritual) درباره گروهی است که برای تعطیلات به کوه می‌روند اما در آنجا با روح جنگل روبه‌رو می‌شوند که آن‌ها را تعقیب می‌کند.

این فیلم ۱ ساعت و نیمه را دیوید بروکنر کارگردانی کرده است و راف اسپال، آرشر علی و رابرت جیمز - کولیر در آن بازی کرده‌اند. شبکه نتفلیکس فیلم رازآلود «آیین» (The Ritual) را سال ۲۰۱۷ پخش کرد.

 

۱۳- فیلم ترسناک خیابان ترس: قسمت اول – ۱۹۹۴ (Fear Street: Part One-1994) | نتفلیکس

ژانر: درام، ترسناک، رازآلود

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۶.۲ (62,455)

امتیاز سلام سینما: امتیاز دهید

سال پخش: ۲۰۲۱

Fear Street: Part One-1994-مجموعه فیلم های ترسناک خیابان ترس- بهترین فیلم های نتفلیکس

سه‌گانه خیابان ترس بر اساس کتاب‌های نویسنده معروف آمریکایی آر. ال. استاین ساخته شده است و در دسته فیلم‌های اسلشر قرار دارد. داستان آن درباره راز قتل‌هایی است که شهر شیدی‌سید را بهم می‌ریزد. نوجوانان این شهر با یک نیروی اهریمنی روبه‌رو می‌شوند که با این قتل‌ها در ارتباط است.

این فیلم در ژانر ترسناک معمایی است و نوجوانان مخاطب اصلی آن هستند. پخش‌کننده اصلی این مجموعه سرویس نتفلیکس است و هر ۳ سری آن در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. قسمت دوم آن با عنوان «خیابان ترس: قسمت دوم ۱۹۷۸» (Fear Street: Part Two - 1978) با نمره ۶.۷ در بین کاربران بهترین قسمت بوده است.

فیلم «خیابان ترس: قسمت اول ۱۹۹۴» (Fear Street: Part One-1994) را لی جانیاک کارگردانی کرده است و بنیامین فلورس جونیور، اولیویا اسکات ولش و کیانا مادیرا از بازیگران آن هستند.

 

نظر شما درباره این فیلم‌ها چیست؟

 

منبع: imdb.com / netflix.com

نویسنده: الهام امیری

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو