طرز تهیه قیمه ماسوله

قیمه ماسوله , طرز تهیه قیمه ماسوله , دستور پخت قیمه ماسوله ای

قیمه ماسوله یکی از انواع دستورهای متنوعی پخت خورش قیمه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قیمه ماسوله در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
لپه۱ پیمانه سرخالی
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، روغن و دارچینبه مقدار کافی

طرز تهیه قیمه ماسوله

مرحله اول

برای تهیه قیمه به روش ماسوله ابتدا لپه را از شب قبل درون یک کاسه اب می ریزیم و اجازه می دهیم خیس بخورد، سپس آنرا آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ پیمانه آب و کمی زردچوبه و نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم لپه به مدت یک ساعت بپزد. پس از اینکه لپه نرم شد، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، پیاز را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک دقیقه دیگر پیاز و ادویه ها را با هم تفت می دهیم، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم. گوشت چرخ کرده را هم چند دقیقه تفت می دهیم تا تغییر نگ دهد و کمی سرخ شود، سپس رب گوجه فرنگی را می افزاییم.

مرحله پنجم

رب گوجه فرنگی را باید به خوبی تفت دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم خامی اش به طور کامل گرفته شود. در ادامه لپه و زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد درون قابلمه به خوبی ترکیب شوند.

مرحله ششم

در این مرحله ۱ لیوان آب جوش، آب نارنج و مقداری نمک اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا مواد خورش بپزند. توجه داشته باشید این خورش تقریبا بدون آب سرو می شود و باید آب آن به طور کامل کشیده شود.

مرحله هفتم

در پایان پس از اینکه خورش به روغن افتاد، طعم آنرا می چشیم و در صورت نیاز مقداری نمک و ادویه اضافه می کنیم. در نهایت خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج (چطوری برنج ساده درست کنیم؟) سرو می کنیم.