آشنایی با ورزش سه گانه؛ راهی مناسب برای کاهش وزن

آشنایی با ورزش سه گانه؛ راهی مناسب برای کاهش وزن


منبع: بیتوته

106

1400/6/31

09:09


آشنایی با ورزش سه گانه؛ راهی مناسب برای کاهش وزن



قوانین ورزش سه گانه, ورزش سه گانه زنان, کاهش وزن با ورزش سه گانه

ورزش سه گانه، یک نوع ورزش ترکیبی است که در زمینه ی استقامت محبوب است

 

راهنمای جامع ورزش سه گانه: انواع، فواید، تمرینات 

ورزش سه گانه، یکی از محبوب ترین ورزش ها در سطح جهان است و به تازگی معرفی شده است. شرکت کنندگان در این ورزش، باید استقامت بسیار بالایی داشته باشند و بتوانند مسافت های طولانی را طی کنند. اگر دوست دارید که در مورد ورزش سه گانه، تاریخچه و نحوه ی انجام آن، اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید.

تاریخچه ورزش سه گانه

 

ورزش سه گانه, تاریخچه ورزش سه گانه, ورزش سه گانه چیست

ورزش سه گانه به آمادگی جسمانی بالایی نیاز دارد

 

ورزش سه گانه، به طور کلی به عنوان یک ورزش تاریخی و یا باستانی شناخته نمی شود. اولین باری که ورزش سه گانه به صورت رسمی معرفی شد، سال 1974 میلادی بود. در نتیجه، ورزش سه گانه یک ورزش کهن و قدیمی نیست و به تازگی معرفی شده است. 

 

هنگامی که ورزش سه گانه برای اولین بار در سال 1974 میلادی انجام شد، چهل و شش نفر شرکت کننده داشت. این ورزش، از همان ابتدا تبدیل به یکی از محبوب ترین ورزش ها در حوزه ی سرعت و استقامت شد و طرفداران آن در جهان، روز به روز افزایش یافتند. 

 

ورزش سه گانه چیست؟

ورزش سه گانه، یک نوع ورزش ترکیبی است که از سه بخش اصلی تشکیل شده است. بخش اول آن، شنا کردن است. شنا، از ورزش های محبوب در زمینه استقامت و سرعت است. پس از اینکه ورزشکاران، یک مسافت طولانی را شنا کردند، باید از آب بیرون بیایند و وارد بخش دوم این ورزش شوند.

 

بخش دوم ورزش سه گانه، دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری، یکی دیگر از ورزش هایی است که می تواند استقامت و سرعت افراد را به چالش بکشد. نکته مهم در مورد دوچرخه سواری عادی با دوچرخه سواری در ورزش سه گانه، مسافت است. مسافتی که در دوچرخه سواری عادی اختیار می شود، در اکثر مواقع، بیشتر از مسافت دوچرخه سواری در ورزش سه گانه است.

 

بخش سوم ورزش سه گانه، بلافاصله پس از بخش دوم، یعنی دوچرخه سواری است. پس از اینکه دوچرخه سواران، مسافت مشخص شده را طی کردند، باید از دوچرخه پیاده شوند و به سمت خط پایان مسابقه بدوند. دویدن، یکی از ورزش هایی است که می توان آن را بدون پیش نیاز های خاصی انجام داد و برای سلامتی و استقامت بدن، بسیار مفید است. دویدن در ورزش سه گانه، بیشتر جنبه استقامتی دارد و در مسافت طولانی انجام می شود.

 

ورزش سه گانه چیست, فواید انجام ورزش سه گانه, ورزش های استقامتی

ورزش سه گانه، راه مناسبی برای کاهش وزن می باشد

 

پس از اینکه مسافت مربوط به دویدن توسط شرکت کننده در ورزش سه گانه طی شد، ورزشکار به خط پایان می رسد. سه بخشی که پیش تر به آنها اشاره کردیم، از مهم ترین ورزش های استقامتی هستند و در ورزش سه گانه، به صورت ترکیبی قرار داده شده اند و یک مسیر بسیار طاقت فرسا را به وجود آورده اند. شرکت کننده در ورزش سه گانه، باید از استقامت و سرعت کافی برخوردار باشد تا بتواند خودش را به موقع ، به خط پایان برساند.

 

انجام ورزش سه گانه برای افرادی که ورزش نمی کنند، و یا مدتی طولانی است که ورزش نکرده اند، بسیار دشوار است و ممکن است که این افراد، هرگز به خط پایان نرسند. ورزش سه گانه، به آمادگی جسمانی بالایی نیاز دارد. حتی افرادی که استقامت بسیار بالایی دارند، ممکن است در مسیر ورزش سه گانه کم بیاورند و نتوانند خودشان را در زمان مناسب به خط پایان برسانند.

 

فواید انجام ورزش سه گانه

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، ورزش سه گانه یکی از بهترین ورزش های استقامتی است و می تواند حتی ورزشکاران حرفه ای را از نظر استقامتی به چالش بکشد. این ورزش، فواید بسیاری دارد که در ادامه ی مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

 

افزایش استقامت

در صورتی که ورزش کار، ورزش سه گانه را در بازه های زمانی خاصی تکرار کند، به مرور زمان، اثر آن را در استقامت خود خواهد دید. در نتیجه، اگر می خواهید که خودتان را از نظر استقامتی تقویت کنید، ورزش سه گانه، یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید آن را انتخاب کنید.

 

کاهش وزن

ورزش های هوازی، از بهترین ورزش ها برای کاهش وزن هستند. دویدن و دوچرخه سواری، دو مورد از ورزش های هوازی سنگین هستند. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، می توانند به انجام ورزش سه گانه بپردازند. در صورتی که اضافه وزن بیش از اندازه دارید، انجام این ورزش برای کاهش وزن توصیه نمی شود. زیرا دویدن با وزن بسیار بالا، می تواند برای بدن و بخش های حرکتی مشکل ساز باشد.

 

وارد شدن فشار به کل بدن

بسیاری از ورزشکار ها، به دنبال یک برنامه ی ورزشی هستند که بتواند کل بدن آنها را تحت تأثیر قرار دهد و به طور همزمان، باعث بهتر شدن تمام بخش های بدن آنها بشود. ورزش سه گانه، می تواند به عنوان یک برنامه ورزشی انتخاب شود که می تواند کل عضلات بدن را درگیر کند. در نتیجه، افرادی که به دنبال تمرین دادن کل بدن خود هستند، می توانند ورزش سه گانه را در لیست تمرین های خودشان قرار دهند.

 

تقسیم فشار بر روی قسمت های مختلف بدن

بیشتر ورزش هایی که توسط ورزشکاران انجام می شوند، بر نقطه های خاصی از بدن انسان تأکید بیشتری دارند. در نتیجه، احتمال ایجاد فشار بیش از اندازه و آسیب در آن نقاط بیشتر است. اما ورزش سه گانه، به بخش خاصی از بدن فشار وارد نمی کند، بلکه فشار وارد شده در این ورزش، بین تمام بخش های بدن تقسیم می شود. در نتیجه، احتمال آسیب دیدگی حاصل از فشار به اندام های بدن، در ورزش سه گانه کمتر از ورزش های دیگر است.

 

نکاتی که باید هنگام انجام ورزش سه گانه رعایت کرد

 

ورزش سه گانه چیست, فواید انجام ورزش سه گانه, ورزش های استقامتی

قبل از انجام دادن ورزش سه گانه، تغذیه ی خود را تنظیم کنید

 

افرادی که می خواهند به تازگی ورزش سه گانه را امتحان کنند، نباید از همان ابتدا مسافت های طولانی را امتحان کنند. فرد ورزشکار باید به تدریج مسافت را بالا ببرد تا کم نیاورد و آسیبی نبیند.

 

تلاش کنید که تکنیک های مربوط به شنا، دوچرخه سواری و دویدن را یاد بگیرید. دویدن، شنا کردن و دوچرخه سواری غیر اصولی، نه تنها مدت زمان رسیدن به مقصد را افزایش می دهد، بلکه می تواند باعث آسیب دیدگی بدن نیز بشود.

 

تغذیه، یکی از مهم ترین مواردی است که باید قبل از انجام دادن ورزش سه گانه، آن را تنظیم کنید. در صورتی که تغذیه ورزشکار مناسب نباشد، ممکن است انجام ورزش سه گانه سخت تر شود و یا اینکه نتیجه دلخواه را برای فرد نداشته باشد.

 

گرداوری: بخش ورزش بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو