لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور چیست؟ نشانه های لانگ دیستنس

لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور چیست؟ نشانه های لانگ دیستنس


منبع: بیتوته

91

1400/6/31

09:09


لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور چیست؟ نشانه های لانگ دیستنس



مدیریت رابطه لانگ دیستنس, رابطه لانگ دیستنس, علت لانگ دیستنس

لانگ دیستنس چیست

 

لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور خوب است یا بد؟ 

لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور به رابطه عاشقانه ای گفته می شود که محل زندگی دو نفر از هم دور است یا این که به دلایل مشکلات کاری یا خانوادگی و تحصیلی بعد از مدتی از هم دور می شوند و ارتباط آن ها به صورت تلفنی یا از طریق فضای مجازی است.

رابطه از راه دور یا لانگ دیستنس ( به انگلیسی : long distance relationship ) نوعی از رابطه عاشقانه و عاطفی یا دوستانه است که بین دو نفر که از نظر فیزیکی از هم دور هستند ایجاد می شود. 

 

در رابطه لانگ دیستنس ممکن است دو نفر تمایلی به دیدار حضوری نداشته باشیند یا این که فاصله بین دو نفر به قدری زیاد است که امکان ملاقات حضوری وجود ندارد. 

در رابطه لانگ دیستنس ، دو نفر از طریق تماس صوتی و تصویری ، ارسال پیامک یا چت در شبکه های اجتماعی با هم در ارتباط هستند. 

 

رابطه از راه دور همیشه به رابطه عاشفانه گفته نمی شود ، ممکن است رابطه بین دو دوست باشد یا رابطه با فرزندی که برای تحصیل از خانواده اش دور شده است.

البته در عرف جامعه لانگ دیستنس به عنوان رابطه عاشقانه شناخته می شود.

 

رابطه های لانگ دیستنس  در صورتی که صداقت و تعهد بین دو نفر وجود داشته باشد می تواند رابطه ای شیرین و سازنده باشد و البته در برخی موارد هم صرفا یک سرگرمی برای گذران وقت است و یکی از دو نفر یا هر دو صرفا برای سرگرمی در این رابطه هستند تعهدی نسبت به طرف مقابل نداشته و رابطه ای بی سرانجام و پوچ است و آینده ای با هم ندارند. 

 

نگه داشتن رابطه لانگ دیستنس به دلیل مسافت بسیار زیاد بین دو نفر و عدم وقت گذراندن و تجربه های مختلف با یکدیگر به صورت حضوری شاید کار مشکل و بی سرانجامی باشد ولی از سویی دیگر می تواند باعث شود دو نفر شناخت عمیق تری نسبت به هم پیدا کرده و صمیمیت و علاقه ای که تجربه می کنند در یک رابطه حضوری وجود نداشته باشد. در ادامه مقاله مزایا و معایب رابط لانگ دیستنس و روش هایی که می توانید با آن رابطه خود را بهتر حفظ کنید را با شما در میان می گذاریم.

 

رابطه لانگ دیستنس در مورد روابط دوستی می تواند سالها ادامه داشته باشد ولی زمانی که بحث رابطه عاشقانه و جدی پیش می آید در صورتی که تمایل به حفظ این رابطه دارید و می خواهید به عشقتان برسید باید هر چه زودتر شکل رابطه را تغییر داده و دیدارهای حضوری داشته باشید وگرنه امکان ادامه یک رابطه لانگ دیستنس در طولانی مدت بسیار بعید به نظر می رسد. 

 

علایم لانگ دیستنس ناموفق, لانگ دیستنس, رابطه از راه دور

علت لانگ دیستنس

 

علت ایجاد رابطه لانگ دیستنس یا رابطه راه دور

در دسترس بودن ، بدون زحمت بودن و بی هزینه بودن استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند یکی از دلایل مهم شروع لانگ دیستنس باشد.

از سویی دیگر لانگ دیستنس ارتباط مستقیم با عدم توانایی فرد در ایجاد ارتباط های بین فردی و کمبود اعتماد به نفس یا انزوای فردی دارد. 

 

معمولا افرادی که نمی توانند در زندگی روزمره خودشان با دیگران رابطه عاطفی مناسبی برقرار کنند با برای ابراز احساسات خودشان اعتماد به نفس کافی ندارند به سمت لانگ دیستنس گرایش پیدا می کنند. ابراز احساسات به صورت غیر حضوری و یا نوشتن به جای حرف زدن برای فردی که اعتماد به نفس پایینی دارد، آسان تر است. 

 

یکی دیگر از دلایل لانگ دیستنس ناشناخته بودن خصوصیات فرد مقابل است، معمولا این روابط و علاقه ها با چند عکس و ویژگیهای مثبت اخلاقی که فرد از خودش بروز می دهد آغاز می شود و دوری و مجازی بودن ارتباط باعث می شود معایب و مشکلات فرد قابل دیدن نباشند و بدون شناخت درست از طرف مقابل امکان علاقمند شدن و کشش به سمت ویژگیهای خوب او بیشتر می شود.

 

از سویی دیگر ممکن است لانگ دیستنس به دلیل انتخاب خود زوجین بوجود آمده باشد مثلا زن و شوهری که یکی از آن ها در شهر دیگری دانشگاه قبول شده است. 

یا دو نفری که از ابتدا کنار هم بوده  اند ولی به دلایل شغلی یا مراقبت از والدین یکی از دو نفر مجبور به نقل مکان شده است و مجبور شده اند رابطه خود را از راه دور ادامه دهند. 

 

رابطه لانگ دیستنس, علت لانگ دیستنس, مزایای لانگ دیستنس

مزایای لانگ دیستنس

 

مزایای لانگ دیستنس یا رابطه از راه دور

زمانی که فردی به هر دلیل ، چه کمبود اعتماد به نفس چه شرایط زندگی نمی تواند معشوقی در کنارش داشته باشد که او را دوست بدارد با رابطه از راه دور می تواند نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدنش را رفع کند. 

لانگ دیستنس می تواند تمرینی برای داشتن یک رابطه پایدار باشد. 

 

در لانگ دیستنس افراد می توانند آزادانه و بدون نقاب احساسات و افکارشان را به راحتی با فرد مقابل در میان بگذارند و با گذشت زمان اعتماد به نفسشان را افزایش دهند. 

شما در یک رابطه راه دور می تواند حرفهایی بزنید و افکاری را بیان کنید که شاید در هیچ رابطه حضوری امکانش وجود نداشته باشد به همین دلیل صمیمیت و احساس نزدیکی بیشتریبین دو نفر ایجاد می شود.

 

بسیار از روابط راه دور بعد از مدتی منجر به صمیمیت شده و دو نفر تمایل به دیدار هم پیدا می کنند. 

بسیاری از طرفداران رابطه از راه دور به دلیل کم هزینه بودن و این که احتمال سو استفاده و آزار جسمی در آن کم است به این نوع رابطه ها رو می  آورند. 

 

در رابطه راه دور نیاز نیست زمان مخصوصی برای شریک عاطفی خود قائل شوید و مثلا با هم به سینما یا پارک بروید ، شما همزمان با انجام کارهای روزانه تان میتوانید با یکدیکر در طور روز کانکت باشید. 

 

در رابطه از راه دور از آنجایی که شناخت کم تر است و رابطه بر پایه تصورات مثبت شکل گرفته است، افراد عشق بیشتری به هم می دهند. 

از آن جایی که دو نفر حضور فیزیکی کنار هم ندارند ، زمان بیشتری را صرف فکر کردن به هم می کنند بنابراین تمایل کمتری برای بحث و دعوا با هم دارند و احتمال درگیری بینشان کمتر می شود. 

 

رابطه عاشقانه, لانگ دیستنس یعنی چی, معایب رابطه لانگ دیستنس

شکست لانگ دیستنس

 

چرا احتمال شکست در رابطهلانگ دیستنس یاراه دور زیاد است؟

از قدیم گفته اند از دل برود هر آن که از ددیده برفت. رابطه راه دور ممکن است با خوشی و لحظات خوش و دلبستگی همراه باشد ولی احتمال این که شخصی دیگر که حضور فیزیکی دارد، جایگزین شما شود بسیار زیاد است. 

 

بسیاری از افراد با گذشت زمان نسبت به رابطه از راه دور احساس اولیه را از دست داده و دچار ناخشنودی از کیفیت رابطه شان می شوند.

فردی که در یک رابطه از راه دور است با دیدن افرادی که معشوقشان کنارشان حضور دارد و روابط نزدیک و فیزیکی را تجربه می کنند دچار احساس کمبود و سرخوردگی می شود و احساس می کند او نیز به حضور فیزیکی شریک عاطفی اش نیاز دارد. 

 

مشکل عدم اعتماد و نگرانی نسبت به تعهد نداشتن شریک عاطفی هم یکی از  معضلات بزرگ رابطه راه دور است و این افکار می تواند به قدری شدید شود که از نظر روحی فرد را دچار آسیب کنند و در نتیجه بدبینی و کشمکش بین دو نفر افزایش پیدا می کند. 

 

از آن جایی که هنگام چت کردن ظاهر فرد و احساست او قابل لمس نیست احتمال ایجاد سوتفاهم در نوشتار بسیار زیادی است و  از سویی دیگر به دلیل امکان راحت بلاک کردن طرف امکان حل مشکلات کمتر شده و با مشکلات عمیق تری روبرو خواهید شد. 

 

رابطه لانگ دیستنس, علت لانگ دیستنس, مزایای لانگ دیستنس

علایم لانگ دیستنس ناموفق

 

علایم یک رابطه لانگ دیستنس ناموفق

برخی علایم هست که میتواند نشان دهد رابطه از راه دور شما خوب پیش نمی رود و طرف مقابل احساس متقابلی به شما ندارد و رابطه اش با شما جزو اولویت های زندگی اش نیست و  بهتر است خودتان را برای جدایی و خارج شدن از یک رابطه پوچ آماده کنید. 

 

بهانه های مختلف برای تماس نگرفتن 

اگر شریک عاطفی هر از چند گاهی تماسش با شما قطع می شود و از بهانه های مختلف برای تماس نگرفتن با شما استفاده می کند مثلا سرم شلوغ بوده ، وقت نداشتم ، کارم زیاد بود یا هر بهانه دیگری می تواند نشان دهنده اهمیت نداشتن شما و در اولویت نبودن شما برای او باشد. 

 

شکل رابطه شما تغییر کرده است

 مهم نیست از رابطه شما 2 ماه گذشته باشد یا 2 سال ولی اگر احساس می کنید شکل رابطه شما تغییر کرده و او در حال دور شدن از شماست، خودتان را گول نزنید و به حستان اعتماد کنید. 

 

اغلب اوقات در دسترس نیست

اگر قبلا هر روز با هم صحبت می کردید و مکالمه های طولانی داشتید ولی حالا زمان صحبتتان کوتاه شده یا تماس هایش کم شده یا اگر با او تماس بگیرید پاسخی نمی دهد یعنی در رابطه سالمی نیستید. اگر هر از گاهی و به ندرت چنین مشکلی پیس بیاید مهم نیست ولی اگر این عادت همیشگی است یعنی یک جای کار می لنگد .

 

برای برقراری ارتباط با هم برنامه ریزی ندارید

زمانی که دو نفر دور از هم هستند و هر از گاهی همدیگر را می بینند تمام تلاششان این است که برای ملاقات های حضوری با هم برنامه ریزی ک نند. اگر این برنامه ریزی ها متوقف شده یعنی احتمال این که رابطه تمام شده باشد بسیار زیاد است. اگر اشتیاقی برای دیدن شما نشان نمی دهد یعنی رابطه شما رو به اتمام است.

 

محل زندگی اش را نمی شناسید

اگر از محل سکونت و خانواده و شرایط کاری و دوستان شریک عاطفیتان اطلاعی ندارید یعنی رابطه شما دچار یک مشکل جدی است.

مکالمه روزانه ندارید : در یک رابطه لانگ دیستنس معمولا ارتباط به صورت روزانه و مستمر است مگر در موارد استنثنا. شما باید هر روز از حال یکدیگر مطلع باشید در صورتی که ارتباط روزانه شما کاهش پیدا کرده و دو روز در میان شده عملا رابطه ای پوچ و بی معنی دارید. 

 

در برنامه ریزی آینده اش جایی ندارید 

تمام زوج ها جایگاه ویژه ای در آینده و برنامه ریزی های یکدیگر دارند اگر جایی در برنامه ریزی های او برای آینده ندارید بهتر است بی خیال رابطه شوید. 

 

تغییر رفتار عاشقانه 

شما بعد از مدتی شریک عاطفیتان را می شناسید و نوع ابراز احساساتش را می دانید در صورتی که تغییری در ابراز محبت و رفتارهای عاشقانه اش حس کردید اگر سطح تمایلش به شما بیشتر از حد معمول یا کمتر از حد معمول شده باشد می تواند هشداری برای شما باشد معمولا فردی که می خواهد یک رابطه را تمام کند از مدت ها قبل شروع به تغییر رویه می دهد.

 

درباره خبرهای خوب و موفقیت های شما هیجانی ندارد 

زمانی که فردی برای شما اهمیت داشته باشد از موفقیت ها و اتفاقات خوبی که برای او پیش می آید هیجان زده و ذو ق زده میشوید ولی اگر پارتنر شما در مواجهه با این شرایط فقط به یک تشکر خشک و خالی بسنده کند بهتر است به فکر تجدید  نظر در رابطه تان باشید. 

 

گردآوری : بخش زناشویی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو